داشتم بازی های استقلال رو میدیدم!/ فصل قبل فقط 2 بازی دیدم/ راستش تلویزیون نمیبینم


وضعیت استقلال، سقوط نفت آبادان به لیگ آزادگان و شرایط تیم ملی باعث شد تا به سراغ ابراهیم تهامی برویم و با این ملی پوش سابق کشورمان که پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان را بر تن می کرد، گفت و گو کنیم. استقلال تهران و اهواز در کارنامه اش:

عملکرد استقلال در پایان لیگ بیست و سوم را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگرچه استقلال فصل را با فراز و نشیب های زیادی آغاز کرد و همه می دانند که اختلاف نظر مدیریت و سرمربی باعث شد آبی پوشان بیشتر اوقات درگیر مشکلات حاشیه ای شوند، اما باز هم باید گفت که استقلال تیم بسیار خوبی است و بدون شک قهرمانی حق شاگردان جواد است. ما نمی دانیم، اما شما بهتر از خیلی از بازی ها می دانید، مثل بازی پرسپولیس با استقلال خوزستان و مس رفسنجان که نتایج به دست آمد. به نفع پرسپولیس بود و این تیم با گل های آفساید و پنالتی پیروز شد. با اینکه داوری و اشتباهاتش جزئی از فوتبال است، اما دوست دارم سیستم VR هر چه زودتر وارد فوتبال ما شود تا دیگر شاهد جمع آوری امتیاز از این قبیل از سوی تیم ها نباشیم.

استقلال در این فصل همچنان در حساس ترین روزهای فوتبال که تیم ها بازیکن جدید می گیرند، مدیرعامل ندارد. نظرت راجع به آن چیست؟
متأسفانه سال هاست که استقلال بدون جهت گیری دنبال می کند و شاید یکی از دلایل عدم موفقیت استقلال همین باشد. مشخص است در چنین شرایطی استقلال در اسرع وقت مدیرعامل خود را معرفی خواهد کرد و پس از آن سمت سرمربیگری فصل آینده مشخص خواهد شد. آنچه مشخص است در حال حاضر سرمربیان تیم ها به دنبال انتخاب بازیکن مورد نظرشان برای فصل جدید هستند و با توجه به بلاتکلیفی جواد نکونام ممکن است برخی بازیکنان منتظر مشخص شدن وضعیت سرمربی نباشند. و قرارداد خود را با سایر تیم ها امضا کنند.

با این توضیحات موافق ادامه کار جواد نکونام با استقلال هستید. درسته؟
دقیقا همینطوره نکونام مربی حرفه ای و شایسته ای است و سال ها در معتبرترین لیگ اروپایی فوتبال بازی کرد و در این مدت تجربیات زیادی کسب کرد و امروز توانست تجربه خود را به فوتبال ایران بیاورد. او مربی فوق العاده ای است و من 100 درصد معتقدم که باید برای فصل آینده هدایت آبی ها را بر عهده بگیرد.

داشتم بازی های استقلال را می دیدم!

شرایط تیم ملی را در دو دیدار اخیر چگونه دیدی؟
راستش من تلویزیون نگاه نمی کنم. پارسال شاید یکی دو بار بازی استقلال را دیدم چون به خانه دوستان دعوت شده بودیم. اما در مورد سوال شما باید بگویم که تیم ملی از بازیکنان خوب و قدرتمندی بهره می برد و مدیریت این تیم نیز بر عهده امیر قلعه نویس است که او نیز مربی موفقی در فوتبال ما محسوب می شود، اما باید این کار را انجام داد. می توان گفت سرمربی تیم ملی به جای استفاده از بازیکنان. تیم کم تجربه باید از بازیکنانی استفاده کند که تجربه حضور در فوتبال اروپا را داشته باشند و بدون شک کادرفنی آن تیم در صورت برگزاری مسابقه صحیح حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. از دیگر نکات قابل ذکر در مورد تیم ملی عدم همکاری مناسب سایر اعضای کادرفنی با سرمربی تیم ملی است. به نظر من همکاران قلعه نویی آن طور که شایسته است به او کمک نمی کنند.

متاسفانه تیم پرطرفدار صنعت نفت آبادان دیگر در جمع تیم های لیگ برتری حضور ندارد. از چرایی حذف پوشان طلایی آبادان از لیگ برتر چه می دانید؟
باید گفت عوامل زیادی در حذف صنعت نفت از لیگ برتر نقش داشتند که از جمله آنها می توان به نقش مدیرعامل و سرمربی این تیم در تعطیلی این تیم در ابتدای فصل اشاره کرد. ویسی پسر خوب و با شخصیتی است اما در سنین پایین تیم را تعطیل کرد و عدم تجربه بازیکنان جوان یکی از دلایل عدم موفقیت تیم بود.

و کلام آخر؟
در نهایت از مدیران کشور به ویژه وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال می خواهم با توجه به سقوط تیم پیکان و شرایط نخست وزیری شرایط لازم را برای برگزاری لیگ سال آینده با 18 تیم فراهم کنند. وزیر لیگ این فصل کاری از دستم برنمی آید اما این روزها مردم آبادانی که تنها دلخوشی شان فوتبال است همه به دنبال راه حلی برای حضور تیم نفت در لیگ برتر هستند. قطعا با مدیریت خوب می توان لیگ را 18 تیم تشکیل داد. مایه شرمساری است که جوانان این شهر به جای حمایت و پیگیری رویدادهای فوتبال و ورزشی به فکر مسائل منفی هستند.

بیشتر بخوانید: حجت کریمی نخواست ماهیت بیرانوند را فاش کند وگرنه…/ پارسال گفتم بیرانوند با احساسات مردم بازی می کند/ منصوریان با قاطعیت گفت این آقا استقلالی دو بیتی است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال