دانمارک به دلیل رفتار هواداران مقابل انگلیس جریمه شد


سرویس خبر شماره: 2051052
05 جولای 1403 ساعت 23:52 |
788

0نقطه نظر

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) این تیم دانمارکی را به دلیل نقض قوانین ورزشگاه توسط هواداران دانمارکی در جریان بازی مقابل انگلیس در یورو 2024 جریمه کرد.

دانمارک به دلیل رفتار هواداران مقابل انگلیس جریمه شد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، این دیدار که با درگیری نزدیک دو تیم همراه بود و با تساوی به پایان رسید، با برافراشتن بنر توهین آمیزی از سوی هواداران دانمارک تحت الشعاع قرار گرفت. این بنر حاوی سخنان ناشایست خطاب به یوفا بود که واکنش سریع هیئت حاکمه فوتبال اروپا را برانگیخت.

مقررات یوفا نمایش هرگونه پیام توهین آمیز یا توهین آمیز در داخل استادیوم را به شدت ممنوع می کند تا اطمینان حاصل شود که محیط ورزشی برای احترام و مشارکت همه مناسب است. در نتیجه یوفا فدراسیون فوتبال دانمارک را 10700 دلار جریمه کرد.

اریک بروگر راسموسن، مدیر اتحادیه فوتبال دانمارک در مصاحبه با شبکه 2Sport TV گفت: ما جریمه را پرداخت خواهیم کرد، اما مهم‌ترین کار برای ما که اکنون شروع به انجام آن کرده‌ایم، شناسایی افرادی است که بنر را به ورزشگاه آورده‌اند و سپس هزینه را به آنها واریز می‌کنیم. ما باید این جریمه را بپردازند.

2047746

تصمیم یوفا برای جریمه کردن فدراسیون فوتبال دانمارک بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر آن برای حفظ نظم و احترام در استادیوم‌های فوتبال است. این جریمه در راستای اقدامات اخیر علیه سایر فدراسیون های ملی است. به عنوان مثال، فدراسیون های فوتبال آلبانی و صربستان به دلیل نمایش بنرهایی با کارت ملی گرایانه به همان میزان جریمه شدند که نشان دهنده رویکرد ثابت یوفا در قبال چنین رفتار نادرستی است.

تصمیم اتحادیه فوتبال دانمارک برای انتقال جریمه ها به هواداران مسئول، پیامی قوی به هواداران در مورد رفتار غیرقابل قبول در استادیوم ها ارسال می کند. این اقدام مسئولیت هواداران در قبال اقدامات خود و عواقب مالی ناشی از نقض قوانین ورزشگاه را برجسته می کند. اتحادیه فوتبال دانمارک در آخرین بازی مرحله گروهی خود مقابل صربستان در عصر روز سه شنبه، سکوها را زیر نظر خواهد داشت.

مجله اخبار فوتبال خارجی