داوری لیگ زیر نظر استاد اسپانیایی

رئیس کمیته داوران در پایان گفت: کارهای زیادی برای کلاس داوری انجام شده است و دوستان و سایر تیم ها در زمان برگزاری این کلاس در پشت صحنه بوده اند. از دوستانی که از کلاس حمایت می کنند تشکر می کنم. با توجه به اینکه اسپانسر ما در این فصل مشخص شده اتفاقات خوبی می افتد و انشالله همه بچه ها در تمام سطوح داوری اعم از زن و مرد می توانند با عزت و وقار به مسابقات اعزام شوند.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1835581
05 مرداد 1401 @ 18:58 |
1.2K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

ما با یک شرکت برای VAR قرارداد داریم.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال، سیستم کمک داور ویدیویی از سال آینده وارد فوتبال ایران می شود.

افشاریان درباره شرایط ورود به لیگ برتر VAR گفت: ابتدا از مسئولان فدراسیون، آقای مجدی، آقای کامرانی فر، گروه VAR و همه دوستان زحمتکش تشکر می کنم. VAR پنج مرحله است. ما مرحله اول و مرحله دوم را پشت سر گذاشتیم، یعنی باید با یک شرکت قرارداد ببندیم و تقریباً در پایان است. با توجه به اینکه ساختار کشور باید حضور ما در VAR را نهایی کند، منتظر تصمیم نهایی وزارت ورزش هستم. مرحله سوم آموزش داوران است که در حال آموزش 32 داور در این دوره هستیم که داوران بین المللی نیز هستند. انشاالله اتفاقات خوبی رخ دهد تا داوران نگران نباشند.

وی در خصوص زمان احتمالی این رویداد گفت: اگرچه زمان بر است، اما حدس می‌زنم تا پایان فصل تا فصل آینده بتوانیم VAR را در ایران داشته باشیم. البته اگر بتوانیم به ساختار و سهام اینترنت احترام بگذاریم و مراحل را به روز کنیم. در بدترین حالت، سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: کسانی که در این کلاس هستند، داور لیگ برتر نیستند. ممکن است 40 درصد از گروه حاضر به بازی لیگ برتر نرسند و ما فقط به دلیل جنبه آموزشی این سوال این کار را انجام داده ایم تا بتوانیم از این کلاس نهایت استفاده را ببریم و در نهایت بسته به با توجه به امتیازات و تعداد مورد نیاز ما، داوران را به آنها اختصاص خواهیم داد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص برگزاری دوره های پیش فصل داوری توضیح داد: با توجه به اینکه قرعه کشی لیگ برتر انجام شد و تاریخ برگزاری مسابقات مسابقات تقریبا مشخص شد، دوره های پیش فصل را هم شروع کردیم. آنچه اکنون مهم است این است که به دلیل بحث تربیتی تعداد زیادی شرکت کننده در کلاس داشتیم، زیرا معلم ما، معلم فیفا و یوفا، از اسپانیا می آید و می خواستیم داوران بیشتری را برای حضور در کلاس بفرستیم. انشاالله بعد از امتحانات آمادگی جسمانی، قوانین و تست هایی که از داوران می گیریم و ثبت امتیازات داوران، داوران را به شماره برای هر مسابقه ارسال خواهیم کرد.