داور بازی ایران و انگلیس انتخاب شد

برزیل در جام جهانی قطر دو داور به نام های رافائل کلاوس و ویلتون پریرا سامپایو خواهد داشت. اما در این تورنمنت پنج کمک داور برزیلی حضور دارند: برونو پیرس، برونو بوسیلیا، دانیلو مانیس، نویزا اینس و رودریگو فیگوریدو. برزیل و آرژانتین در جام جهانی قطر قضاوت یکسانی دارند.

رافائل کلاوس داور برزیلی به عنوان داور دیدار تیم های ملی ایران و انگلیس در اولین روز جام جهانی 2022 قطر انتخاب شد.

داور بازی ایران و انگلیس انتخاب شد

جام جهانی قطر با 129 داور قضاوت خواهد شد که همگی از قبل توسط فیفا انتخاب شده اند. از این تعداد، 39 داور به عنوان داور اصلی قضاوت مسابقات را بر عهده خواهند داشت، 69 داور به عنوان کمک به زمین می روند و 24 داور نیز مسئولیت اتاق VAR را بر عهده خواهند داشت.

دومین بازی روز اول گروه B تیم های آمریکا و ولز با قضاوت عبدالرحمن الجاسم قطری برگزار می شود. او در جام جهانی 2018 روسیه داور VAR بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

رودریگو فیگوریدو و دانیلو مانیس که هر دو برزیلی هستند به عنوان دستیار به کلاوس برای قضاوت بازی ایران و انگلیس کمک خواهند کرد. کوین کورتگا از پرو چهارمین داور این بازی خواهد بود. یک داور اروگوئه ای به نام لئودان گونزالس در اتاق VAR می نشیند و وظیفه بررسی صحنه های جنجالی بازی ایران و انگلیس را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی ایران روز دوشنبه با حساس ترین بازی مرحله گروهی خود مقابل انگلیس جام جهانی قطر را آغاز خواهد کرد. طبق اعلام فیفا قضاوت این دیدار بر عهده رافائل کلاوس برزیلی خواهد بود.

دیدار ایران و انگلیس آغازگر گروه B جام جهانی است و در ورزشگاه خلفیه برگزار می شود. در دیدار بعدی روز اول این گروه، آمریکا به مصاف ولز می رود.

رافائل کلاوس، 43 ساله، از سال 2014 به لیست داوران بین المللی فیفا اضافه شده است. قضاوت های مهم او شامل فینال جام برزیل، کوپا سود آمریکانا و تعداد زیادی از مسابقات مقدماتی جام جهانی در آمریکا از جنوب است. کلاوس به عنوان بهترین داور برزیلی در سال 2018 انتخاب شد.

جالب اینجاست که در همان روزی که ایران و انگلیس به مصاف هم می روند، قضاوت یک بازی دیگر یعنی بازی هلند و سنگال بر عهده تیم دیگری است و داوری برزیل و ویلتون سامپایو این بازی را قضاوت خواهند کرد.


سرویس خبر شماره: 1854318
28 نوامبر 1401 در 06:53 ب.ظ
64.1 هزار امتیاز خبر|

12نقطه نظر

داور بزرگ ایرانی: رافائل کلاوس برزیلی