دربی شهر مادرید زیر سایه نژادپرستی / تو میمونی!

کوکه کاپیتان اتلتیکو مادرید قبل از بازی مدعی شد که اگر وینیسیوس در این بازی گل بزند و پس از گلزنی رقص معمول خود را انجام دهد برایش بد است. از سوی دیگر یکی از هواداران این تیم که رئیس اتحادیه مسئول برنامه بازیکنان اسپانیا است گفت که این بازیکن باید مثل میمون در زمین بازی نکند.

با وجود اینکه بسیاری از بازیکنان و شخصیت های فوتبال به این اظهارات واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند، اما هواداران اتلتیکو با آن موافق نبودند و مسیر دیگری را در پیش گرفتند. آنها شب گذشته قبل از ورود به ورزشگاه برای تماشای دربی مادرید و در حالی که در خارج از مترو واندا پولیتانو جمع شده بودند، علیه ستاره برزیلی شعار دادند. آنها حتی یک عروسک میمون با پیراهن رئال مادرید و شعارهایی مانند “وینیسیوس، تو میمونی!” از بیرون استادیوم می شد شنید. در طول مسابقه، هر زمان که این بازیکن توپ را در اختیار می گرفت، بسیاری از جمعیت حاضر در ورزشگاه صداهای میمونی به راه می انداختند.

اما وینیسیوس برزیلی تسلیم این روحیه نشد و پس از گل اول رئال توسط رودریگو، در کنار هموطنش ایستاد و دوباره رقص معروف خود را اجرا کرد. به نظر می رسد با توجه به حساسیت لیگ اسپانیا و یوفا به این مسائل نژادپرستانه، جریمه و محرومیت سنگینی در انتظار اتلتیکو مادرید است.

دربی شهر مادرید زیر سایه نژادپرستی / تو میمونی!

ما احمق نیستیم

اما این بازی بیش از هر چیز دیگری با توهین های نژادی مشخص شد. هواداران اتلتیکو مادرید قبل از شروع دربی مادرید شعارهای توهین آمیزی علیه وینیسیوس جونیور مهاجم رئال مادرید سر دادند.

آنچلوتی سرمربی رئال در پایان بازی گفت: ما با دو گل برتری داشتیم و با دفاع خوب اجازه ندادیم اتلتیکو فشار زیادی به ما وارد کند و در عرض 45 ثانیه حمله چندانی نکردیم. و از اون طرف نیمه اول بهتر بودیم دو گل خوب زدیم و بعد دفاع کردیم فقط در ابتدای فصل هستیم و فریب بالا بودن را نمیخوریم شروع خوبی داشتیم کارلتو در مورد طغیان رودریگو گفت: و ما باید به راه خود ادامه دهیم. او بسیار هوشمندانه بازی کرد. رودریگو خود را به خوبی از مدافعان جدا می کند و این در گلی که به ثمر رساند مشهود بود.

اما جدا از این مسائل، بازی از کیفیت بالایی برخوردار بود. شاگردان کارلو آنچلوتی بدون ستاره کریم بنزما، تیم سیمئونه را شکست دادند. رودریگو در دقیقه 18 و والورده در دقیقه 36 گلزنان رئال مادرید در آن بازی بودند و تک گل اتلتیکو توسط ماریو هرموسو در دقیقه 83 به ثمر رسید.

دربی شهری مادرید که در ورزشگاه اتلتیکو و واندا متروپولیتانو برگزار شد، با برتری 2-1 رئال مادرید به پایان رسید تا شاگردان کارلو آنچلوتی به روند پیروزی های خود 100 درصد ادامه دهند و در صدر لالیگ باقی بمانند.

گلزنی مجدد والورده یکی دیگر از مواردی بود که آنچلوتی در مورد آن صحبت کرد: “والورده مانند سایر بازیکنان خوب بود و امشب در جناح راست بازی کرد. او سریع است و به خط هافبک کمک می کند. گلی که به ثمر رساند به سرعت و دقت موقعیت یابی او بستگی داشت. فده بازیکن بسیار مهمی برای ما است.”



سرویس اخبار فوتبال خارجی