درخشان: با این خودزنی تیم ملی را نابود می کنیم

*این روزها شایعات تیم ملی مطرح شده و صحبت از جدایی اسکوچیچ از تیم ملی و رفتن تیم ملی با یک سرمربی دیگر به جام جهانی است. نظر شما در این باره چیست؟
در ابتدا سوال من این است که چرا اسکوچیچ باید جدا شود؟ دلیل جدایی او نتایج ضعیف است؟ چرا باید جدا بشه؟ ثانیاً اگر بخواهیم مربی دیگری بیاوریم باید هزینه زیادی بکنیم. هر مربی ای که با این اعداد به ایران نمی آید. سوال سوم این است که سرمربی جدید تیم، بازیکنان و فوتبال ما چه خواهد دانست؟ همچنین زمان می برد. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، ما به جام جهانی رسیده ایم و هیچ کمکی به ما نمی کند و هیچ کاری برای ما نمی کند. می خواهیم پول بدهیم و مربی جدیدی بیاوریم؟ این پول را خرج کنید و تیم ها را به بازی های پیش فصل دعوت کنید تا نقاط قوت و ضعف تیم ما را دریابید. این عاقلانه تر از این است که یک مربی بیاورم و در پایان بگویم که وقت کمی دارم و نمی توانم کمکی بکنم.

* به نظر شما سوال دخالت نهادهای بالادستی چقدر درست است؟
اصلا شبیه به آن نیست؛ به نظر من هیچ نهادی رشد نمی کند. اگر نهادی می خواست فشار بیاورد، از ابتدا نمی گذاشت اسکوچیچ سرمربی شود. این ماجرای مشورت دوستانی است که به این اتفاق علاقه دارند و به همین دلیل می خواهند مربی دیگری بیاورند. آنها تمایل دارند از جو به نفع خود استفاده کنند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با بالا گرفتن شایعات مبنی بر تغییر کادرفنی تیم ملی و ایجاد دو تیم در درون تیم ملی، نگرانی ها در مورد شرایط حضور تیم ملی در رقابت های جام جهانی 2022 افزایش یافته است.

پیشکسوت فوتبال ایران به رسوایی های ایجاد شده و ماجرای بازیکنان تیم ملی واکنش نشان داد.

در همین راستا با حمید درخشان پیشکسوت فوتبال ایران صحبت کردیم و نظر او را در مورد این اتفاقات جویا شدیم. او با حمایت شدید از اسکوچیچ از افرادی که نام سرمربیان مختلف را برای حضور روی نیمکت تیم ملی مطرح می کردند انتقاد کرد.

* در این شرایط دو گروه بین بازیکنان ایجاد شده است.
خودمان را می کشیم و تیم ملی را خودمان نابود می کنیم. بازیکن حق اظهار نظر در مورد مربی را ندارد. بازیکن مانند سربازی است که باید در تیم ملی به وظیفه خود عمل کند. این فدراسیون فوتبال است که در حال شکست است. آنها باید قاطعانه صحبت کنند و بگویند اسکوچیچ می ماند و کارش را انجام می دهد. این اتفاقات زمانی هم می افتد که فدراسیون فوتبال ما نمی تواند تصمیمی بگیرد. داریم خودمان را تخریب می کنیم و می خواهیم نتیجه خوبی بگیریم. اصلا ممکن نیست. کمی فکر کنیم ببینیم با خودمان چه می کنیم. دیگران ما را نابود نمی کنند. خودمون انجامش میدیم مگه همین بازیکنان با اسکوچیچ کار نکردند و نتیجه نگرفتند؟ چرا داستان می گذارند؟ بازیکن باید تابع فدراسیون فوتبال و سرمربی باشد و از تصمیمات سرمربی تبعیت کند.


سرویس خبر شماره: 1832756
Jul 18, 1401 @ 5:08 ب.ظ
9.1 هزار |

13نقطه نظر

حمایت فعلی از اسکوچیچ کافی نیست

* از این مشکلات صحبت نمی کنید؟
صحبت در مورد آن کمکی نمی کند و فقط اذهان عمومی را خراب می کند. حالا باید دست به دست هم بدهیم و به تیم ملی کمک کنیم تا آنها به خوبی ادامه دهند و با اطمینان به جام جهانی برسند. تلاش برای خراب کردن فضا کار خوبی نیست و همه ما آسیب می بینیم. وقتی تیم خودتان را نابود می کنید چگونه به جام جهانی فکر کنید و خوب بازی کنید؟ ما به خود آسیب می زنیم. می گویم چرا تقسیم شده است؟ اینها سوالاتی است که فدراسیون باید درباره آن تصمیم بگیرد.

* حالا که سال ها می گذرد، فکر نمی کنید آن زمان این دو گروه هم اشتباه می کردند؟
ما نمی‌خواهیم در مورد مشکلاتی که آنها ایجاد کردند صحبت کنیم. ما به کار خود ادامه دادیم و در مسابقات حضور داشتیم که این اتفاق افتاد. در حال حاضر تیم ما در یک تورنمنت بازی نمی کند. بیرون می نشینیم و به مشاجرات دامن می زنیم. مسائل دیگری هم بود که باعث این آشفتگی شد.

* به نظر شما این اتفاقات در داخل فدراسیون برنامه ریزی شده است؟
نه؛ عوامل دیگری نیز تأثیرگذار هستند و نام کی روش را تداعی می کنند.

* البته با آقای مجدی مصاحبه و حمایت شد.
به نظر من این کافی نیست. فدراسیون باید بیشتر اعلام کند و این سهام را جمع کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

از درخشان که پس از بازی های آسیایی 1986 و پس از ایجاد اختلاف و دو تیم به همراه چند ستاره دیگر از تیم ملی کناره گیری کرد، در این مورد سوال کردیم اما وی شرایط این دوره را متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: اکنون در این مسابقات وجود دارد. دیگر دلیلی برای این حاشیه ها وجود ندارد.

* در گذشته و در دورانی که شما ملی پوش بودید شاهد انشعاب هایی در تیم ملی بودیم و برخی بازیکنان کنار رفتند.
در این زمان مشکلات و اختلافاتی در داخل کمپ به وجود می آید. از ابتدا سوء تفاهمی وجود نداشت و در اواسط کار سوءتفاهم هایی به وجود آمد که عوامل و نزدیکانی که سمت سرمربیگری را داشتند، ایجاد شد. آنها مشکلاتی را ایجاد کردند که باعث این امر شد.

* این بحث هم هست که مربی آشنا به فضای فوتبال ایران مثل کی روش یا برونکو استخدام شود.
آقای کی روش جز اینکه با همه بد رفتار می کرد و با همه مثل یک برده رفتار می کرد و حتی یک نفر هم نمی توانست با او کار کند. او چه کار کرد شرایطی پیش آمد که خواستار تغییر دبیر فدراسیون شدند. او با فوتبال ما چه کرده است؟ جام دو ملت ما را آگوست ساخت. پایین ترین جامی بود که در آن قهرمان شدیم و اعلام کردیم که تیم اول آسیا هستیم. او در جام جهانی برای ما چه کرد؟ ما با 11 بازیکن دفاع کردیم و در دقیقه 20 گزارشگر گفت که می خواهد داور پایان بازی را نشان دهد. او چه موفقیتی برای فوتبال ما داشته است؟ با کی روش از جام جهانی حذف شدیم، با مربی ایرانی حذف شدیم، با مربی خارجی حذف شدیم و حتی با برونکو حذف شدیم. آقای کی روش چه کرد که 50-60 میلیارد داد و دوباره به همه فوتبالیست ها و اعضای فدراسیون توهین کرد؟ همه می گویند ما به جام جهانی رفتیم. اسکوچیچ که ما را به بهترین شکل به جام جهانی رساند. وقتی می خواهیم اسکوچیچ را حذف کنیم و مربی دیگری بیاوریم به دنبال چه هستیم؟ به جای حذف او، یک برنامه ریزی و تدارک خوبی برای او در نظر بگیریم.

* به نظر شما بهترین اقدام برای جمع آوری این حواشی چیست؟
ما باید صلح را اداره کنیم. فدراسیون باید بیانیه بدهد و قویا از اسکوچیچ حمایت کند. همه اینها وظیفه فدراسیون فوتبال است و باید با اقتدار جلو بیایند و مشکلات را حل کنند. چرا فدراسیون ساکت است؟

آن گفتگو را در ادامه می خوانیم: