درخشان: تیم ملی باید به فکر اتحاد و همبستگی باشد

درخشان در پاسخ به اینکه کدام یک از این سبک ها به تیم ملی در جام جهانی کمک می کند، گفت: طبیعتا از نظر بازی هجومی با اروپا تفاوت زیادی داریم. در آسیا باید تهاجمی بازی کنیم تا بتوانیم تیم ها را ببریم اما در بازی های سطح جام جهانی چون از نظر تاکتیکی ثروتمند نیستیم نمی توانیم مشکلات تهاجمی را به خوبی اجرا کنیم و این یک ضعف بزرگ است اما در دفاع تجربه داریم. با کی روش کار کنید، ما چیزهای زیادی داریم.

وی درباره تفاوت سبک بازی تیم های کی روش و اسکوچیچ توضیح داد: تفاوت تیم های اسکوچیچ و کی روش این است که تیم اسکوچیچ بیشتر جلوتر بازی می کرد و تهاجمی تر بود، اما در دستورات تاکتیکی کی روش، ما دفاعی بازی می کنیم و گل نمی زنیم. اهداف و نظم تیمی اولویت اول است. البته تاکید می کنم نظم خوبی در تیم اسکوچیچ وجود داشت و بعد از مشکلاتی که از سوی فدراسیون قبلی ایجاد شده بود، اغتشاشاتی به وجود آمد. به هر حال در حال حاضر فقط باید به نظم تیمی، انسجام و اتحاد فکر کنیم تا بتوانیم در جام جهانی مردم را خوشحال کنیم. مردم انتظار دارند تیم ملی در جام جهانی خوب بازی کند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حمید درخشان در خصوص بازی دوستانه تیم ملی ایران مقابل اروگوئه به خبرنگار ما گفت: بعد از مشکلات مختلفی که پیرامون تیم ملی پیش آمد و همچنین بحث تقسیم بندی ها و تغییر سرمربی به نظر من. تیم ملی در این بازی در فرم خوب و منظمی به سر می برد، به خصوص در خط دفاعی تلاش زیادی کرد تا کار خود را به نحو احسن انجام دهد و مقابل یک تیم خوب در فرم خوبی قرار بگیرد.

وی در پایان درباره بازی دوستانه مقابل سنگال گفت: امیدوارم در بازی با سنگال هماهنگی لازم بین بازیکنان تیم ملی ایجاد شود اما اگر فدراسیون بتواند یکی دو بازی دوستانه دیگر را برای تیم برگزار کند. شرایط خیلی بهتر می شود زیرا شرایط ما روشن می شود و نقاط ضعف و قوت خود را بهتر می شناسیم تا با تیمی منظم و مستحکم در جام جهانی شرکت کنیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

وی افزود: درست است که موقعیت های زیادی در بازی نداشتیم، اما از یکی دو موقعیتی که داشتیم استفاده کردیم و گل زدیم، اما در مجموع این بازی برای تیم ملی بازی خوبی بود تا به انسجام تیمی دست پیدا کند. مهمتر از آن، شرایط روحی و روانی خود را توسعه دهید. با این بازی، هماهنگی و همبستگی خوبی بین بازیکنان وجود داشت.

حمید درخشان معتقد است دفاع همیشگی و انگیزه قوی تیم ملی از نقاط قوت تیم ملی با کارلوس کی روش در جام جهانی خواهد بود.

درخشان: تیم ملی باید به فکر اتحاد و همبستگی باشد


سرویس خبر شماره: 1845230
3 اردیبهشت 1401 ساعت 17:37 |
411 |

0نقطه نظر

بازیکنان با دل برای مربی خارجی بازی می کنند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مسائلی داریم که باید در فرصت باقی مانده آن ها را حل کنیم. بازی در جام جهانی با بازی های دوستانه بسیار متفاوت است، ما با آن فاصله داریم و اگر به آن نزدیک نشویم گرفتار می شویم. در دفاع و هافبک نقص هایی داریم که باید برطرف شود. همچنین باید بتوانیم به خوبی به خط حمله اضافه کنیم و کمک کنیم. مهمتر از آن، ما باید از نظر بدنی خیلی بهتر از الان برای جام جهانی آماده باشیم.

وی ادامه داد: آمار نشان می دهد که در پیروزی های جام جهانی با یکی دو گل پیروز شدیم و نشان می دهد که در قسمت هجومی چندان قوی نبودیم اما در موقعیت دفاعی شرایط بهتری داریم و آقای کی روش هم تدریس کرد. بازیکنان ما که این سرمربی در دپارتمان هجومی عملکرد خوبی نداشت اما انسجام تیمی و دفاع اولویت او بود و در مصر و کلمبیا هم همینطور بود.

درخشان با اشاره به انگیزه بالای بازیکنان گفت: بازیکنان ما با جان و دل برای یک مربی خارجی بازی می کنند و هر آنچه که دارند می دهند تا عملکرد خوبی داشته باشند و این یک امتیاز مثبت برای یک مربی خارجی است.