دروازه بان پرسپولیس برای قرارداد استقلال اسپانسر داشت



اختلاف حجت کریمی و علیرضا بیرانوند به موضوعی بزرگ تبدیل شده است. مدیرعامل سابق استقلال از یک سو مدعی شد که اگر حقایق دیدارش با بیرانوند را بازگو کند، متولی پرسپولیس نمی تواند سرش را بلند کند و از سوی دیگر علیرضا بیرانوند از حجت کریمی شکایت کرد. که منجر به شکایت متقابل کریمی شد، اما در واقع در این مذاکره شکست خورده چه گذشت؟

تابستان سال گذشته که خبر فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند به گوش رسید، کمتر کسی فکر می کرد که او با تیم های دیگر مذاکره کند و اکثر هواداران پرسپولیس فکر می کردند این اقدامی سیاسی از سوی مدافع ملی پوش پرسپولیس است تا شرایط بهتری برای خود فراهم کند. . از نظر مالی در گروه سرخ‌پوشان قرار گرفت، اما زمانی که خبر مذاکره او با استقلال به رسانه‌ها رسید، ماجرا شکل دیگری به خود گرفت و سران وقت باشگاه استقلال بر خلاف تمرینات استاندارد فوتبال ایران، قاطعیت داشتند. اعلام کردند که این اتفاق افتاده است و به جای تکذیب از در تایید وارد شدند. اگرچه در نهایت بیرانوند از پرسپولیس و پیراهن استقلال جدا نشد، اما مشخص بود که اتفاقات خاصی در پشت صحنه رخ داده است.

50 میلیارد اسپانسر

بیرانوند در تابستان 1402 مذاکره با استقلالی ها را آغاز کرد و این گفتگو در خانه یکی از مدیران وقت آبی پوشان انجام شد. مشخص بود استقلالی ها اگر بخواهند مدافع اول پرسپولیس و تیم ملی را جذب کنند باید مبلغی را بپردازند که بیرانوند را به تحمل همه تبعات چنین انتقالی تشویق کند. استقلال رقمی را به بیرانوند پیشنهاد داد که مورد تایید بیرانوند قرار نگرفت زیرا او اصرار داشت که می تواند این پول را از پرسپولیس بگیرد و نیازی به این همه زحمت برای این رقم نیست. دقیقا از همان جا بود که یک نفر جدید چشمش را به ماجرای انتقال سرپرست پرسپولیس باز کرد. این فرد صاحب یکی از شرکت های هواپیمایی خصوصی کشور و علاقه زیادی به استقلال در جلسه مذکور حضور داشت. گفته می شود بیرانوند این فرد را به عنوان اسپانسر به جلسه آورده بود و اسپانسر انحصاری دروازه بان شماره یک تیم ملی صراحتا مدعی شد که اگر بیرانوند استقلالی شود، هر چقدر باشگاه به او پول بدهد، 50 میلیارد تومان می شود. به او پرداخت شود. شخصاً در قرارداد امضا شود. نگهبان پرسپولیس می گذارد و به مبلغ اولیه قرارداد اضافه می کند!

همانطور که او می خواست …

طبق قوانین دریافت پول از هواداران متمول ممنوع است و این موضوع فصل گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد اما مشخص است که اگر علیرضا بیرانوند برای آبی پوشیدن چراغ سبز نشان می داد، استقلال هم راه حل ویژه ای داشت. . برای رفع مشکل حقوقی ماجرای فوق الذکر در نظر گرفته شده است. اگر بیرانوند استقلالی می شد، لوگوی شرکت هواپیمایی که رئیس آن 50 میلیارد تومان روی قرارداد دروازه بانی گذاشته بود، روی پیراهن بیرانوند چاپ می شد و از یکی از حامیان مالی باشگاه که می خواهد صرفا روی دروازه بان تیم سرمایه گذاری کند مجوز می گرفت. لباس فرم. البته چنین اتفاقی در استقلال بی سابقه نیست و در اوایل دهه 90 مهدی رحمتی چنین گزینه ای را در قرارداد خود داشت و اجازه یافت برای لباس خود اسپانسر پیدا کند و بخشی از قرارداد مذکور را بپذیرد. به طور مستقیم. علیرضا بیرانوند با تمام این تفاسیر در نهایت حاضر نشد به استقلال بیاید و قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد تا پروژه مذکور جنبه عملی به خود نگیرد.

بیشتر بخوانید: متن شکایت مدیرعامل سابق استقلال از متولی پرسپولیس



سرویس داخلی اخبار فوتبال