در بوندسلیگا حتی به ژاپن هم نزدیک نیستیم

نفر چهارم این لیست واتارو اندو است. کاپیتان فعلی باشگاه اشتوتگارت آلمان که تنها با 4 فصل بازی برای این باشگاه به این عنوان دست یافت.
واتار آندو 29 ساله در پست هافبک دفاعی بازی می کند و در این فصل بوندسلیگا در هر 9 بازی اشتوتگارت به عنوان بازیکن تعویضی بازی کرده و یک گل به ثمر رسانده است.
از دستاوردهای او می توان به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا با تیم اوراوا رد دایموندز ژاپن در سال 2017 اشاره کرد.


نفر بعدی این لیست Ritsu-don است. وینگر راست چپ پای ماهر تابستان امسال با قیمت 8 میلیون یورو از آیندهوون به فرایبورگ فروخته شد و با وجود 24 سال سن، 6 فصل در اروپا حضور داشته است که بیشتر آنها در اردیویسه هلند بوده است. ریتسو که قد کوتاهی دارد در آن سال ها توانست 32 گل به ثمر برساند اما تاکنون هیچ جام و دستاوردی در اروپا کسب نکرده است. با این حال او در تمام رده های پایه تیم ملی ژاپن بازی کرد و یکی از ستاره های خط حمله سامورایی به حساب می آید.

این فهرست بلند بالا نشان دهنده برتری چشمگیر ژاپنی ها بر لژیونرهای ایرانی در بوندس لیگا است.
سردار آزمون در روزهای مانده به جام جهانی تنها نماینده کشورمان در مسابقات قهرمانی آلمان است که متاسفانه این روزها دچار مصدومیت شده و حضورش در جام جهانی در هاله ای از ابهام قرار دارد.
برخلاف آغاز قرن بیست و یکم که موج جدیدی از لژیونرهای ایرانی مانند علی دایی، مهدی مهدوی کیا، فریدون زندی و علیرضا منصوریان در آلمان درخشیدند. در این لیگ خبری از بازیکنان ژاپنی نبود اما حالا بعد از گذشت دو دهه چرخ ژاپنی ها چرخیده و شاهد حضور درخشان و موفق آنها در اروپا و بوندسلیگا هستیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

هشتمین نفر در لیست بازیکنان ژاپنی شاغل در بوندسلیگا، جنکی هاراگوچی است.
هافبک تهاجمی 31 ساله که در تیم برتر یونیون برلین بازی می کند و وضعیت بهتری نسبت به هموطنانش در این لیگ دارد.
فصل گذشته او و تیمش در بوندسلیگا پنجم شدند و امسال هم توانست در لیگ اروپا بازی کند.
او از فصل 2014 در بوندسلیگا بازی می کند و سابقه مهمی در این زمینه دارد.
هاراگوچی 74 بازی بین المللی در کارنامه خود دارد و یکی از ستاره های بی رقیب ژاپن در سال های اخیر بوده است.
او مانند برخی از هموطنان خود با دوسلدورف قهرمان لیگ دسته دوم بوندسلیگا شد.

در نهایت، آخرین نفر در این لیست شاید معروف ترین بازیکن ژاپنی دهه اخیر باشد.
مایا یوشیدا که از سن 23 سالگی برای تیم های نسبتا مطرح ساوتهمپتون و سمپدوریا بازی کرده است، با 121 بازی ملی، چهارمین بازیکن برتر تاریخ سامورایی ها از نظر تعداد بازی های داخلی در این کشور است.
مدافع میانی سابق ساوتهمپتون که اکنون 34 سال دارد و تجربه زیادی دارد. او کمتر از 200 بازی برای این تیم در رقابت های داخلی انگلیس انجام داد و به عنوان یک لژیونر در نوع خود الگویی برای هموطنانش شده بود.
او فصل گذشته سری آ را به مقصد بوندسلیگا ترک کرد تا به اولین بازیکن ژاپنی تبدیل شود که در سه لیگ برتر اروپا بازی می کند: لیگ برتر، سری آ و بوندسلیگا.


سرویس خبر شماره: 1847884
20 اکتبر 1401 ساعت 10:00 ب.ظ
12.8K امتیاز خبر|

2نقطه نظر

یک اعتیاد گسترده در فوتبال آلمان

به بهانه درخشش ماکوتو هاسبه مدافع آینتراخت فرانکفورت مقابل تاتنهام، در این متن به درخشش او و دیگر بازیکنان ژاپنی شاغل در بوندسلیگا می پردازیم.

در بوندسلیگا حتی به ژاپن هم نزدیک نیستیم

نفر ششم این لیست یک مدافع میانی است و ظاهرا ژاپنی ها در سال های اخیر مدافعان درجه یک را پرورش داده اند.
کو ایتاکورا در 20 سالگی مورد توجه کادر فنی منچسترسیتی قرار گرفت و با کمتر از یک میلیون یورو به عنوان یک استعداد شرقی به این باشگاه پیوست. ایتاکورا که در مسیر ایده آل قرار داشت نتوانست اعتماد کادرفنی من سیتی را جلب کند و به مدت 4 سال به تیم های هلندی گرونینگن و شالکه قرض داده شد. کو ایتاکورا در فصل 22-2021 موفق شد به همراه شالکه قهرمان لیگ دسته دوم آلمان شود که با انجام 31 بازی و به ثمر رساندن 4 گل نقش مهمی در این قهرمانی داشت.
عملکرد این مدافع سران گلادباخ مونیخ را متقاعد کرد تا تابستان امسال او را با 5 میلیون یورو خریداری کنند.

تاکوما آسانو نفر بعدی این لیست است که تجربه مناسبی در اروپا دارد و در حال حاضر برای بوخوم بازی می کند.
وینگر راست 27 ساله نظر آرسن ونگر را جلب کرد و در سال 2016 با مبلغ یک میلیون یورو به توپچی ها پیوست.
او سپس دو فصل را به صورت قرضی در اشتوتگارت گذراند و قهرمان بوندسلیگا 2 شد.
پس از آن به هانوفر قرض داده شد و در نهایت به عنوان بازیکن تعویضی در بوخوم بازی می کند.
تاکوما از دوران اوج خود فاصله زیادی گرفته است و در حال حاضر 3 میلیون ارزش دارد.

در طول تاریخ 60 ساله رقابت های بوندسلیگا، آلمان همیشه مقصدی ایده آل برای بازیکنان آسیایی بوده است که رویای بازی در فوتبال اروپا را در سر می پرورانند.
اگر نگاهی به لیست بازیکنان آسیایی شاغل در بوندسلیگا بیندازیم، بیش از هر کشور دیگری نام ژاپنی ها به چشم می خورد که لژیونرهای موفق سال های اخیر کشورشان محسوب می شوند.
دلیل این حضور پررنگ شاید شباهت های فرهنگی فراوان بین ژاپنی ها و آلمانی ها باشد. نظم و انضباط، اصول و روش صحیح کار روتین، برنامه ریزی دقیق امور روزمره از این شباهت هاست.
سایت رسمی بوندس لیگا بر اساس یک نظرسنجی سه نفر از بهترین بازیکنان تاریخ بوندس لیگا را معرفی کرد و به جز یاسو هیکو اوکودرا و شینجی کاگاوا، مدافع فعلی آینتراخت فرانکفورت نیز در این لیست حضور دارد.

علاوه بر کاپیتان واتارو اندو، باشگاه اشتوتگارت فصل گذشته یک مدافع میانی جوان و با استعداد ژاپنی را کشف کرد و او را با مبلغ ناچیز 400 هزار یورو خریداری کرد.
هیروکی ایتو، مدافع بزرگ ژاپنی تنها 23 سال سن دارد و با توجه به سابقه کم حضورش در آلمان، 41 بازی برای تیمش انجام داده و در تمامی مسابقات این فصل بازی را آغاز کرده است.
او با توجه به پای چپ و هندلینگ قابل قبول توپ، علاوه بر پست دفاع وسط، می تواند در دفاع چپ و هافبک دفاعی بازی کند و به همین دلیل دست مربیانش را باز می گذارد.


ماکوتو هاسبه مدافع سالخورده اینتراخت فرانکفورت که در رزومه خود با باشگاه وولفسبورگ قرار داشت، در 38 سالگی همه را با نبوغ خود شگفت زده کرد و به مرور زمان عملکرد بهتر و پخته تر از خودش از خود نشان می دهد.
حسبه تجربه زیادی در آلمان دارد و پس از حضور در این لیگ در سال 2008 بیش از 360 بازی در این رقابت ها انجام داده و اکنون در این سن در اوج آمادگی قرار دارد و در خط دفاعی تیمش قرار دارد. .
او در بازی هفته گذشته مقابل تاتنهام نقش مهمی در کسب یک امتیاز برای تیمش داشت و با یک عملکرد دفاعی بی نقص، هری کین را کاملا کنترل کرد و حملات شاگردان کونته را خنثی کرد.
عملکرد خوب هاسبه در آن مسابقه، هری کین را آزار داد و در نهایت در دقیقه 84 بازی، صبر مهاجم تاتنهام به پایان رسید و با اشتباهی که مرتکب شد، حسبه را برای چند ثانیه عقب انداخت و در نهایت خوب شد. یک کارت زرد

مدافع سامورایی با حفظ خونسردی خود و ارسال پاس های بلند، حملات عقاب های فرانکفورت را شکل می دهد و با هوش و جنگندگی خود حمله به مهاجمان حریف را دشوار می کند.
در کارنامه این مدافع پیشرفته می توان قهرمانی بوندسلیگا، قهرمانی لیگ اروپا و همچنین جام حذفی آلمان را دید.
دایچی کامادا یکی دیگر از اعضای ژاپنی اینتراخت است.
هافبک تهاجمی 26 ساله فرانکفورت با گردش مالی 22 میلیون یورویی، ارزشمندترین بازیکن ژاپنی در حال حاضر بوندسلیگا محسوب می شود.
کامادا توانایی دریبلینگ بالایی دارد و با اینتراخت فرانکفورت قهرمان لیگ اروپا و جام حذفی آلمان شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در هیجان رقابت های بوندسلیگا جذاب و به ظاهر متفاوت این فصل، بایرن مونیخ در پایان هفته نهم این رقابت ها در رده سوم قرار گرفت و تیم های یونیون برلین و فرایبورگ را در رده های بالای جدول قرار داد. و رتبه های دوم جدول. .
در سال‌های اخیر عادت کرده‌ایم جدول بوندسلیگا را زودتر ببینیم با تفاوت قابل توجهی بین مونیخی‌ها و سایر رقبایشان، اما تاکنون با لغزش بایرن مونیخ در برخی بازی‌ها شاهد رقابت فشرده در بالای جدول بوده‌ایم.