در جام جهانی مردم قطر به اردو اعزام می شوند!

دولت قطر برای برگزاری بدون مشکل جام جهانی مجبور شد معاف شدگان از خدمت سربازی را بازگرداند!

در جام جهانی مردم قطر به اردو اعزام می شوند!

به گفته یک منبع و اسنادی که رویترز مشاهده کرده است، قطر صدها غیرنظامی از جمله دیپلمات‌هایی را که در خارج از کشور کار می‌کنند، احضار کرده است تا در پست‌های بازرسی در استادیوم‌های میزبان مسابقات جام جهانی به خدمت سربازی بروند.
فراخوان برای سربازان وظیفه، که برخی از آنها به طور سنتی خدمت ملی را برای انجام کارهای حیاتی به تعویق انداخته اند، بر عظمت چالش لجستیکی کشور کوچک خلیج فارس در برگزاری یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی در جهان با آن مواجه است. .
بر اساس برنامه‌های آموزشی بررسی‌شده توسط رویترز، استخدام‌کنندگان برای مدیریت صف‌ها هنگام ورود به استادیوم‌ها، جستجوی هواداران و جستجوی کالاهای قاچاق مانند الکل، مواد مخدر یا سلاح‌هایی که در دم اسبی، زیر لایه‌ها یا حتی شکم‌های تقلبی پنهان شده‌اند، آموزش می‌بینند.
قطر 2.9 میلیون نفر جمعیت دارد که تنها 380000 نفر آن شهروند قطر هستند. دولت انتظار دارد هجوم بی سابقه 1.2 میلیون بازدیدکننده برای تماشای مسابقات داشته باشد. علاوه بر این، دوحه با ترکیه به توافق رسیده است که بر اساس آن بیش از 3000 پلیس ضد شورش را در اختیار خواهد گرفت.
بر اساس دستورات کتبی مشاهده شده توسط رویترز، غیرنظامیان اوایل ماه سپتامبر برای شرکت در یک ماموریت پیش از سحر به آکادمی خدمات ملی (کمپ میگدام) در شمال دوحه به مدت 29 روز، سه ماه قبل از شروع مسابقات، احضار شدند.
این منبع گفت که مقامات به غیرنظامیان اطلاع دادند که آنها برای کمک به سازماندهی جام جهانی فراخوانده شده اند و وظیفه آنها یک “وظیفه ملی” است که آنها را ملزم به انجام آن می کند. این منبع ادامه داد: “بیشتر مردم رفتند زیرا مجبور بودند. آنها نمی خواهند مشکل ایجاد کنند.”
این منبع که اطلاعات دست اولی از طرح و آموزش دارد، توضیح داد که برخی از داوطلبان نیز در کنار واحدی که شامل نیروهای جذب شده است، آموزش های مشابهی را می بینند.
یک مقام دولت قطر در بیانیه‌ای در پاسخ به درخواست اظهارنظر گفت: برنامه خدمات ملی قطر در طول جام جهانی طبق معمول ادامه خواهد داشت.
در این بیانیه آمده است: “افسران در طول مسابقات تحت این برنامه، مانند هر سال در رویدادهای عمومی مهم مانند جشن های روز ملی، حمایت بیشتری ارائه خواهند کرد.”
از سال 2014، مردان قطری بین 18 تا 35 سال به عنوان بخشی از سربازی اجباری ملی به دستور امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، حداقل به مدت چهار ماه در کشور خود آموزش نظامی دیده اند. فراریان در خطر یک سال زندان و جریمه نقدی 50000 ریال قطری (13700 دلار) هستند.
این منبع گفت که این افراد پنج روز در هفته به اردوی خدمات ملی می روند و در کلاس های آموزشی که توسط مقامات بخش امنیتی سازمان برگزار کننده جام جهانی، کمیسیون عالی تحویل و ارث برگزار می شود، شرکت می کنند.
این منبع گفت که به استخدام‌کنندگان آموزش داده می‌شود که با “زبان بدن مثبت، تمرکز و لبخند” به طرفداران نزدیک شوند و همچنین به اعلامیه جهانی حقوق بشر پایبند باشند و از تبعیض بین طرفداران اجتناب کنند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “ورزه سه” که برگزارکننده جام جهانی در کشور کم جمعیت قطر است، دولت این کشور برای حفظ امنیت و نظم در جام جهانی تلاش زیادی کرده است. سایت عربی21 در گزارشی به بررسی اقدامات دولت قطر در این زمینه پرداخت که در ادامه می خوانید؛


سرویس خبر شماره: 1845582
06 مهر 1401 ساعت 15:17 |
25.8K |

1نقطه نظر

ماموریت ملی برگزاری مسابقات