در ستایش دو پسر/ستاره شگفت انگیز این روزها لیگ برتر در این کشور ساخته می شود!

هالند، جانشین واقعی سرخیو آگوئرو، بهترین گلزن تاریخ سیتی در لیگ برتر است و شاید اگر چند فصل در ورزشگاه اتحاد بماند، نه تنها رکورد 184 گل آگوئرو را ثبت کند، بلکه به رکورد آلن شیرر نیز برسد. از 260 گل تصور کنید او قبل از پایان فصل 21 گل به ثمر رساند. او خیلی زودتر از هر بازیکن و اسطوره دیگری مانند آلن شیرر، سرخیو آگوئرو، تیری آنری، فرناندو تورس و هری کین به 20 گل رسید. او بیست و یکمین گل خود را مقابل اورتون به ثمر رساند و شگفت انگیز است که کل تیم اورتون در این فصل 13 گل به ثمر رسانده است. حتی تعطیلات لیگ برتر برای جام جهانی نیز سرعت این بازیکن 22 ساله نروژی را کاهش نداده است و او همچنان تعیین کننده است. شاید اگر او نبود، سیتی نمی توانست در این فصل در کورس چمپیونشیپ بماند. اگر سیتیزن ها در شب سال نو 7 امتیاز از آرسنال عقب باشند، پپ باید در جای دیگری به دنبال مشکل باشد.

ارلینگ هلند در سال 2019 قهرمان تیم ملی شد و در این 3 سال با پیراهن شیرهای اسکاندیناوی رکوردی بی نظیر را به نام خود ثبت کرد. او آمار خوبی در رده باشگاهی و ملی داشت و در 23 بازی 21 گل به ثمر رساند. آماری که او را خیلی زود به یکی از بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی کشورش تبدیل کرد و تنها 12 گل از یورگن یووه، برترین گلزن تاریخ این تیم فاصله داشت.

اما مارتین اودگارد سابقه بسیار طولانی تری نسبت به ارلینگ دارد. او در سال 2014 زمانی که هنوز 16 سال نداشت به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. زمانی که اودگارد اولین بازی خود را برای شیرها در سن 15 سال و 253 روز انجام داد، شگفت انگیز بود. حالا مارتین که 47 بازی ملی در دوران حرفه ای خود دارد، هم کاپیتان نروژ و هم کاپیتان آرسنال در 24 سالگی است.

اما بیش از آن که پیش بینی رهبری آرسنال و تاخیر سیتی سخت باشد، نمی توان حدس زد که دو نروژی در لیگ برتر تعیین کننده باشند! این روزها ارلینگ هالند در منچسترسیتی رکورد پشت سر هم می شکند و مارتین اودگارد در دوران اوج خود رهبر آرسنال در خط میانی است.

ارلینگ هلند؛ نابود کننده

فصل اول به نوعی اودگارد را در لیگ برتر گرم کرد و در فصل دوم که او به اوج رسید، توپچی ها نیز پیشتاز شدند. او تا اینجای فصل 7 گل به ثمر رسانده است که آمار فوق العاده ای برای یک هافبک است و 5 بار برای هم تیمی هایش گلزنی کرده است. اودگارد اکنون برای تیمش موثرتر از هلند است و عملکرد او امتیاز بیشتری را برای آرسنال به ارمغان آورده است. عملکرد مارتین را می توان با کوین دی بروین ستاره سیتی مقایسه کرد که هم گلزن است و هم دستیار و قدرت رهبری دارد.

فکر می کنیم زمان شکستن طلسم حضور نروژ در جام جهانی با این دو ستاره جوان و نسل جدید شیرهای اسکاندیناوی است.

ارلینگ هالند و مارتین اودگارد



سرویس اخبار فوتبال خارجی

سال 2022 لیگ برتر انگلیس نیز به پایان رسید و آرسنال در پایان آن سال با 7 امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی همچنان صدرنشین بود. یک رویداد بسیار دشوار برای پیش بینی در شروع فصل 2022-2023.

صعود هلند به قله نسبتا ملایم و با شیب مناسب بود. او گلزنی مولده را در کشور خود نروژ شروع کرد و سپس به زودی در ردبول سالزبورگ ظاهر شد. انتخاب دورتموند کاملاً برای پیشرفت مناسب بود و حالا در فصل اول منچسترسیتی، تیم سابق پدرش به جای اینکه ارلینگ را «پسر آلفی» خطاب کند، از آلفی با عنوان «پدر ارلینگ» یاد می‌شود!

انتخاب آرتتا برای واگذاری بازوبند کاپیتانی به اودگارد در سن 24 سالگی بسیار هوشمندانه بود. سرمربی اسپانیایی می‌دانست که این پسر نروژی قدرت رهبری را دارد و می‌تواند با دادن بازوبند به او اعتماد به نفسش را افزایش دهد. اما مارتین از مسیری متفاوت از هموطنش ارلینگ به اینجا رسید. او یکی از کشفیات رئال مادرید بود که پس از درخشش در تیم استروم گادست در رقابت با باشگاه های بزرگ با او قرارداد بست. همه فکر می کردند او در مادرید پیشرفت می کند و به تیم اصلی می رسد، اما هیچ کس، حتی زین الدین زیدان، نتوانست از اودگارد به خوبی استفاده کند. او پس از 6 سال سال گذشته راهی لندن شد. مارتین به هیرنوین، ویتسه و رئال سوسیداد قرض داده شد، اما زمانی که برای اولین بار به انگلیس آمد نشان داد که لیگ برتر مکان مناسبی برای اوست.

مارتین اودگارد

متاسفم در نروژی

ارلینگ هالند

مارتین اودگارد; کوین دوم

تیم ملی نروژ 24 سال است که آرزوی حضور در جام جهانی را دارد و حتی با وجود حضور هلند و اودگارد به قطر 2022 نرسیده است. در واقع آخرین حضور نروژ در جام جهانی به سال 1998 برمی گردد که هیچکدام از این دو تیم حضور نداشتند. ارلینگ و مارتین به دنیا آمدند!

بدون شک حضور در جام جهانی آرزوی این روزهای ستارگان بزرگ لیگ برتر انگلیس و فوتبال جهان است، اما شاید حضور نداشتن در جام جهانی زمستانی باعث شده خستگی آنها کم شود و پس از یک ماه استراحت با آمادگی کامل به مسابقات باشگاهی بازگردند.