دغدغه مشترک 3 غول فوتبال ایران; انفجار بمب نقل و انتقالات در خط حمله سپاهان یک قدم جلوتر از پرسپولیس و استقلال…

بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با هیجان و جذابیت به پایان رسید و پرسپولیس در پایان یک ماراتن 30 هفته ای توانست کار خود را به عنوان تیم قهرمان و شاگردان یحیی گل محمدی پس از قهرمانی در لیگ برتر به پایان برساند. ، جام حذفی را نیز به دست آورد. صاحب این عنوان بررسی آمار و ارقام ثبت شده در فصل گذشته نشان می دهد که ترکیب و ساختار تیم ها تفاوت های جالبی بین آنها داشته است. از ساختار دفاعی قدرتمند پرسپولیس تا نمایش های تهاجمی استقلال.

علیرغم اینکه تیم مغربی پایتخت پایان فصل متفاوتی داشت و پرسپولیس سه گانه را به دست آورد و آبی ها حتی یک قهرمانی هم کسب نکردند، اما آنها در یک چیز مشترک بودند و آن مشکل نداشتن یک قهرمانی بود. گلزن تمام کننده . در استقلال، ریکاردو سا پینتو برای صف آرایی امیرارسلان مطهری، سجاد شهبازادا، آرمان رمضانی و پیمان بابایی رفت اما مهاجمان استقلال در مجموع 9 گل لیگ برتری و جام حذفی برای تیم خود به ثمر رساندند و در پرسپولیس با وجود استفاده از یحیی گل محمدی. از عیسی آل کثیر، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا، این 3 مهاجم در فصل گذشته تنها توانستند 7 گل برای تیم خود به ثمر برسانند!

3 تیم سرشناس فوتبال ایران که بدون شک خود را برای حضور در اردوی قهرمانی فصل آینده آماده می کنند، دغدغه مشترکی دارند و به دنبال جذب یک مهاجم تمام کننده هستند. نکته مهم در این زمینه کمبود مهاجمان و تمام کننده های باکیفیت در فوتبال ایران است که احتمالا باعث می شود مدیران 3 تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی گزینه های خارجی را انتخاب کنند و با توجه به ضعف این 3 تیم، احتمال حضور مهاجمان خارجی در لیگ 22 وجود دارد.

3 غول فوتبال ایران به دنبال یک تمام کننده

بیشتر بخوانید: پرسپولیس گزینه انتقال به سپاهان را رد کرد/ بمب 120 میلیاردی منفجر نشد



سرویس داخلی اخبار فوتبال

پرسپولیس البته در شروع کار یک تمام کننده موفق داشت که عمرش در بین شاگردان یحیی گل محمدی کوتاه بود. یورگن لوکادیا که با تجربه حضور در بوندسلیگا آلمان به فوتبال ایران آمده بود، در 9 بازی برای سرخ پوشان پایتخت توانست 6 گل به ثمر برساند اما خیلی زود از جمع شاگردان یحیی گل محمدی جدا شد تا سرمربی باتجربه پرسپولیس با یک گل باقی بماند. میل شدید برای یک مهاجم تمام کننده و به اصطلاح Six-Dang. پاکو خمس نیز دغدغه هایی مانند یحیی گل محمدی و ریکاردو سا پینتو در تیم تراکتورسازی تبریز داشت و این سرمربی اسپانیایی تصمیم گرفت رضا اسدی را در خط حمله تیمش صف آرایی کند تا بتواند از قدرت تمام کننده اش استفاده کند!

دغدغه ای که «مورایس» نداشت و ندارد

سپاهان برای حضور در لیگ بیست و دوم مهاجم سرشناسی جذب نکرد و به جز عیسی مرادی که از تیم خوشه طلایی لیگ یک ساوه به شاگردان ژوزه مورائیس اضافه شد، بازیکن دیگری به این تیم اضافه نشده است. تیم طلای پوشان اصفهانی در خط حمله. مورایس زمانی این تصمیم را گرفت که با حضور شهریار مقانلو خیالش از خط حمله تیمش راحت شد و این مهاجم بزرگ می دانست چگونه با رسیدن به یک فصل رویایی بهترین پاسخ را به سرمربی پرتغالی بدهد. مقانلو که همیشه ثابت کرده یک مهاجم زهردار و تمام کننده است، فصل گذشته موفق شد 16 گل برای سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی به ثمر برساند. نکته جالب اینکه او هنوز یک فصل از قراردادش با طلایی پوشان اصفهانی باقی مانده است و شهریار مغانلو که فصل گذشته آقای گل شد همچنان در جمع شاگردان مورایس باقی خواهد ماند. اگرچه گفته می شود سرمربی سپاهان درخواست جذب مهاجمان خارجی و البته بازیکنانی مانند مهدی میمی زاده و رضا اسدی را داشته است، اما با توجه به عملکرد درخشان مغانلو، به نظر می رسد سپاهان کمتر از سایر رقبا برای فصل آینده نگران خط حمله باشد. .

سرمربی جدید استقلال هنوز مشخص نشده است، اما مطمئنا او در بازار تابستانی آینده یک دغدغه مشترک در کنار یحیی گل محمدی و پاکو خمس خواهد داشت و آن جذب حداقل یک مهاجم نهایی خواهد بود. از بین مهاجمانی که استقلال در فصل گذشته داشت، احتمال جدایی 3 بازیکن وجود دارد و 2 بازیکن خارجی پرسپولیس نیز در آستانه جدایی از جمع سرخپوشان پایتخت هستند و خمس تمایلی به ادامه همکاری با محمد عباس زاده نخواهد داشت.

دغدغه مشترک 3 غول فوتبال ایران;  انفجار بمب نقل و انتقالات در خط حمله سپاهان یک قدم جلوتر از پرسپولیس و استقلال...