دفاع پیشکسوت پرسپولیس مقابل کنعانی ها; آیا حمید سوریان از احمدی نژاد گواهینامه رانندگی خارجی نگرفت؟/ فوتبال ورزش خطرناکی است; مدافع استقلال فلج شد!


کنانی زادگان چند شب پیش مصاحبه ای با شب های فوتبال انجام داد که با واکنش یکی از قهرمانان تیم ملی کشتی همراه بود. ماجرا از این قرار است که پس از جام جهانی 2022 تعدادی از بازیکنان تیم ملی مجوز واردات خودروهای لوکس و گران قیمت خارجی با عوارض گمرکی پایین را دریافت کردند که سر و صدای زیادی به پا کرد. 32 بازیکن ملی پوش توانستند خودروهایی را با قیمتی بسیار کمتر از بازار آزاد وارد کنند.

وقتی این بازیکن اعلام کرد که یک رنجروور وارد کرده است، مجری از او پرسید که آیا این خودرو همان ماجرای جایزه تیم ملی در جام جهانی است؟ کنعانی در پاسخ گفت: بله، همان جواز حضور در جام جهانی است.

کنعانی زادگان در این گفت و گو گفت: باشگاه پرسپولیس آنقدر بزرگ است که باید با ماشین های خیلی خوب به آنجا رفت. مدافع پرسپولیس سپس در پاسخ به این سوال که گفته می شود قیمت این خودرو 100 میلیارد بوده است. اما ارزش یکی از ماشین های من 100 میلیارد تومان است.

در ادامه امیرمحمد یزدانی ملی پوش کشتی کشورمان ویدئویی ترکیبی از تلفیق سخنان صادقانه پژمان با کنعان را در صفحه شخصی خود روایت کرد. جایی که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد می گوید: تبعیض قائل نباشیم، این چیزی است که می خواهم. بچه های ما برای هیچکس چمدان نبستند، کشتی گیر برای کسی کوله نبست. اما وقتی چیزی هست، در رشته ای و در تیمی که در طول تاریخ موفقیت های بیشتری داشته و افتخارات بیشتری برای کشور ما به دست آورده است، باید بهتر و بهتر به آن نگاه کرد. عدالت یعنی همین

او با انتشار این ویدئو در صفحه شخصی خود نوشت: بچه ها بازی کنید جایزه بگیرید. ما در بخشی از دنیا هستیم که عدالت فقط یک کلمه است و معنای خاصی ندارد. بازم خدارو شکر دنبال تی شرت کسی نرفتم. از حمایت شما متشکرم.”

یزدانی البته پیش از این نیز در مصاحبه ای از وضعیت پاداش کشتی و دستمزد بازیکنان فوتبال انتقاد کرده بود. تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2022 قطر بدترین عملکرد را در بین آسیایی ها داشت و از صعود در گروه خود بازماند. آنها تنها یک پیروزی کسب کردند و با دو شکست به پایان رسیدند، اما کشتی همیشه مدال داشته و ورزش شماره یک جهان است. این همه بی تفاوتی و تبعیض اصلا عادلانه نیست.»

دفاع پیشکسوت پرسپولیس مقابل کنعانی ها;  آیا حمید سوریان از احمدی نژاد گواهینامه رانندگی خارجی نگرفت؟/ فوتبال ورزش خطرناکی است;  مدافع استقلال فلج شد!

حمید درخشان کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس در این باره به «خبروشی» گفت: امیرمحمد یزدانی کشتی گیر فنی و ملی پوش ایرانی است که مورد علاقه همه ماست. ما هم دوست داشتیم او در مسابقات جهانی طلا بگیرد، اما او خیلی خوب کشتی گرفت. در اینکه او و سایر ملی پوشان زحمت می کشند شکی نیست اما دستمزد کشتی گیران با فوتبال قابل مقایسه نیست. در همه جای دنیا فوتبالیست ها بیشتر از کشتی گیران حقوق می گیرند و این یک امر طبیعی است.

وی افزود: فوتبال زمین بسیار خطرناکی است و ممکن است مجبور شوید برای همیشه با مصدومیت خداحافظی کنید. لئوناردو پادوانی، مدافع برزیلی استقلال چند سال پیش بر اثر مصدومیت برای همیشه فلج شد؟ او در بازی استقلال با فولاد پس از برخورد با هم تیمی خود در حالی که در هوا برخاسته بود برای ضربه زدن به سرش به زمین برخورد کرد که مسیر زندگی و حرفه او را تغییر داد. مصدومیتی که این مدافع برزیلی در این دیدار متحمل شد، او را تا پایان عمر دچار آسیب نخاعی و فلج کرد. همه فقط پول فوتبال و حقوق بازیکنان را می بینند اما این چیزها را نه.

سرمربی سابق پرسپولیس اضافه کرد: محمدحسین کنعانی زادگان همه می دانند که چقدر صادق و صادق است و به همین دلیل صراحتا اعلام کرد که گواهینامه رانندگی دارد. سوال من این است که حمید سوریان نابغه مبارز کشورمان چند سال است که با اهدای مدال خود به آقای احمدی نژاد مجوز واردات خودروهای خارجی را نگرفته است پس رئیس جمهور؟ چرا آن روز صدای دوستان شنیده نشد؟ البته حق با سوری بود چون 7 مدال طلای جهان و المپیک دارد اما حالا دولت به تیم ملی فوتبال امتیاز داد و حسین کنعانی آن را به سادگی خواند و این همه هجمه برای چیست؟ همه به کنعانیان حمله کردند، انگار او آنها را کشته است!

حمید درخشان درباره دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان نیز گفت: استقلال تاجیکستان قطعا تیم خوبی است که به لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. نباید با غرور وارد این بازی شوید زیرا این تیم می تواند مشکل ساز شود. شاید برخی بگویند تاجیکستان فوتبال دارد؟ آیا هنگ کنگ فوتبالی دارد که ما را در بازی های آسیایی تاجیکستان شکست دهد؟ پیروزی مغرور و از پیش تعیین شده پرسپولیس اصلا منطقی و درست نیست و در کنار آن پرسپولیس باید با برنامه و کاملا تاکتیکی مقابل استقلال تاجیکستان بازی کند و انشاالله به پیروزی و 3 امتیاز دست پیدا کند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال