دفاع چپ و کاپیتان تیم ملی جام جهانی مشخص شد


سرویس خبر شماره: 1845484
05 مهر 1401 ساعت 21:06 |
5.6 هزار |

0نقطه نظر

حاج صفی و منظره ای که کمتر دیده بودیم.

حاج صفی که بعد از گل افتتاحیه تیم ملی تمایل بیشتری به حمله داشت و در زمین حریف دیده شد، با نفوذ شدیدی از سمت چپ زمین به محوطه جریمه سنگال رسید که توسط آندره اونانا به گل تبدیل نشد. و تلاش سامان قدوس برای رسیدن به توپ و گلزنی بی نتیجه ماند.

با توجه به اینکه کی روش در تمام 90 دقیقه بازی های پیاپی تیم ملی مقابل اروگوئه و سنگال تنها از احسان حاج صفی و صادق محرمی استفاده کرد، می توان پیش بینی کرد که این دو نفر از سرمایه های اصلی او در قطر و قطر خواهند بود. البته بازوبند کاپیتانی در دستان شماره 3 است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

حاج صفی پس از دادن آن پاس، باز هم مانند نیمه اول کمتر از جناح چپ نفوذ کرد و بیشتر کارهای دفاعی انجام داد، عملکرد او در کنار سایر مدافعان باعث شد تیم ملی با تساوی یک بر یک مقابل قهرمان آفریقا این بازی را به پایان برساند.

نفوذهای حاج صفی پس از این صحنه ادامه یافت و در دقیقه 64 موفق شد. جایی که با علیرضا جهانبخش (بال چپ تیم ملی) یک – دو کرد و با پاس چیپ استثنایی از روی تیر افقی و از سمت چپ زمین مقابل تیرک دور، سردار آزمون را در موقعیت خوبی قرار داد. مهاجم با پرش تماشایی اوپن سنگال به گل رسید.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اکنون که دو دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران برابر اروگوئه و سنگال برگزار شده است، می توان تا حدودی مشخص کرد چه بازیکنانی توانسته اند نظر مثبت کارلوس کی روش را جلب کنند و در این بین ، چند بازیکن دوره قبل را می یابیم که سرمربی او در ایران توانست باز هم به عملکرد آنها ادای احترام کند و بی شک حضور آنها در جام جهانی 2022 را افزایش دهد که بی شک احسان حاج صفی بخشی از آن است.

کاپیتان تیم ملی در دقیقه 53 در حالی که نزدیک بود دروازه ایران با پاس دیدنی سادیو مانه و ضربه اسماعیل سر باز شود، با وجود عبور توپ از سیدحسین حسینی، اجازه نداد توپ تبدیل به گل شود و توپ را مهار کرد. از خط نجات گل از دست او صحنه جالبی ایجاد می کند و باعث تشویق تیم ملی دیگر می شود.

کاپیتان اول تیم ملی ایران که در آخرین بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه بازی را به عنوان هافبک دفاعی آغاز کرد و از دقیقه 68 به جای سیدابوالفضل جلالی به دفاع چپ منتقل شد و عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت، در این دیدار حضور خواهد داشت. از همین موقعیت امشب تا پایان بازی دوستانه مقابل سنگال استفاده شد و عملکرد درخشانی داشت.

احسان حاج صفی که کمتر از 90 دقیقه با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ در زمین حضور داشت، حالا با حضور کی روش دو بازی کامل و دشوار مقابل اروگوئه و سنگال انجام داده است.

کاپیتان تیم ملی دو بازی تاثیرگذار 90 دقیقه ای را زیر نظر کی روش انجام داد تا نشان دهد همچنان مهره قابل اعتماد اوست.

دفاع چپ و کاپیتان تیم ملی جام جهانی مشخص شد

دو دقیقه بعد از آن حرکت تاثیرگذار کاپیتان تیم ملی، دروازه ایران با خطا و گل به خودی مرتضی پورعلیگنجی باز شد، اما در دقیقه 57 احسان حاج صفی بار دیگر کارایی به بیرون رفت و این بار در ماموریت هجومی حرکتی انجام داد. نزدیک به شاگردان کی روش زودتر از حد انتظار گلزنی کرد.

حاج صفی در این دیدار علاوه بر جلوگیری از حملات سنگال از سمت چپ خط دفاعی ایران، با انجام چند حرکت ویژه، مهار و مهار توپ، تکل های به موقع و فرارهای سریع را انجام داد که به تساوی ارزشمند شاگردان کی روش مقابل قهرمان کمک کرد. جام ملت های آفریقا چیزهای زیادی داشت