دقیق: آمریکا بهتر از ولز است، اما آزمایشی ندارد

ظهیقی در پاسخ به این سوال که چرا کی روش در بازی با انگلیس از همان سیستم دفاعی 4 نفره استفاده نکرد، خاطرنشان کرد: مطمئنا دانش فنی من از آقای کی روش پایین تر است اما احساس می کنم او یک کار را انجام داد. اشتباه در انتخاب بازیکنان برای سیستم دفاع 3. وقتی با 3 مدافع وارد زمین می شوید، فردی که در سمت چپ خط دفاعی شما قرار دارد باید یک بازیکن چپ پا باشد. در قهرمانی ایران هم نمونه هایی داشتیم مثل آرمین سهرابیان. بازیکنی که در سمت چپ خط دفاعی با پای مخالف بازی می کند می تواند به خوبی فضاها را ببندد. فکر می کنم انتخاب بازیکنان در سیستم دفاع 3 نفره مقابل انگلیس خوب نبود. با اینکه تغییر سیستم نشان داده که آقای کی روش سابقه خوبی دارد. باید از همه کسانی که پس از باخت مقابل انگلیس تلاش کردند تیم را به حالت اولیه بازگردانند تشکر کنیم.

سرمربی جوان و درخشان فوتبال ایران معتقد است که تیم ملی برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی راه پیدا می کند.

دقیق: آمریکا بهتر از ولز است، اما آزمایشی ندارد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سعید دقیقی مهاجم سابق فوتبال ایران پس از چندین سال حضور در عرصه مدیریت فوتبال وارد عرصه مربیگری شد و عملکرد خیره کننده ای با تیم شمس آذر قزوین داشت. این تیم با مدیریت دقیق، اکنون مقتدرانه به صدر جدول لیگ برتر تکیه داده و یکی از نامزدهای اصلی صعود به لیگ برتر است.

این مدیر جوان موفق فوتبال در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: وقتی در دقایق پایانی زیر این فشار بالا دو گل می خورید نشان از کیفیت تاکتیکی و البته فردی شما دارد. رامین رضاییان در این بازی در موقعیت دفاعی مناسب عالی بود. بازیکنی که هم در دفاع و هم در حمله عالی بود به خوبی به عنوان بازیکن اضافه می شد. او با گلزنی در دقیقه 99 با شروع از 60، 70 متر کیفیت خود را نشان می دهد. دروازه بان، خط دفاع، هافبک، حمله و در کل فرم تیم ایران یک فرم برد بود.

شمس آذر سرمربی تیم ملی نیز گفت: در نیمه دوم دیدار مقابل ولز همه بازیکنان از نظر فردی و تاکتیکی عالی بودند، شاهد یکی از بهترین دیدارهای تاریخ فوتبال ایران بودیم. به عنوان مثال سردار آزمون با اینکه به دلیل مصدومیت در سطح بالایی قرار نداشت، در همان شرایط خوب بازی کرد و فشار زیادی به حریف وارد کرد. فوتبال مهدی طارمی واقعا فراتر از آسیاست و بقیه بازیکنان کار خود را عالی انجام داده اند.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که بازی مقابل انگلیس یکی از بدترین بازی های تاریخ فوتبال ایران بود. اما در دیدار مقابل ولز به خوبی توانستیم نقاط ضعف خود را مدیریت کنیم و اعتماد به نفس به تیم بازگشت. تغییر در سیستم تیم ملی برای ایران کاملاً مفید بوده است. آقای کی روش در آخرین دوره حضورش در ایران همیشه از سیستم 4 دفاعی استفاده می کرد و حضور در زمین مقابل انگلیس با 3 دفاع عجیب بود. با این حال، او به سیستم قبلی خود در برابر ولز بازگشت. او آرامش خوبی به تیم داده بود و به همین دلیل بازی مقابل ولز را به خوبی مدیریت کردیم و فاصله را برای حریف کم کردیم.


سرویس خبر شماره: 1855863
6 دسامبر 1401 ساعت 12:44 |
4.2 هزار امتیاز خبر|

3نقطه نظر

این بازی جدا از تاکتیک و تکنیک نیاز به غیرت دارد

زهیحی در پاسخ به این سوال که آیا ایران صعود می کند یا خیر، پاسخ داد: بله، فکر می کنم اولین صعود ایران به دور بعدی جام جهانی انجام شود.
وی در خصوص شرایط سایر تیم های جام جهانی نیز افزود: مدت زیادی است که طرفدار آرژانتین و هلند هستم اما فکر می کنم آرژانتین از نظر تاکتیکی وضعیت خوبی ندارد و شب گذشته بر اساس خلاقیت فردی مسی به پیروزی رسید. ” فرانسه یکی از تیم های خوب جام است، من کانادا را غافلگیرکننده دیدم و برزیل از نظر فردی واقعا عالی است. من از انگلیس انتظار بیشتری داشتم و باید کیفیت اسپانیا را در بازی با آلمان بسنجید. نکته مهم این است که فکر می کنم فوتبال آسیا یک سطح بالا رفته و به تیم های قوی تری نزدیک می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

زهیقی اضافه کرد: جدا از مسائل تاکتیکی، فردی و فنی، فکر می کنم بازی با آمریکا ما را مجبور می کند کمی مصمم تر باشیم و به قول خودمان غیرت فوتبالی بیشتری داشته باشیم. این چیزی است که من از بازیکنان مکزیک در بازی دیشب آرژانتین و مکزیک دیدم. آمریکا را می توان برد به شرطی که هر بازیکنی در جای خودش در دوئل های انفرادی پیروز شود و انتقال توپ از دفاع به حمله به خوبی انجام شود تا طارمی و آزمون بتوانند از فضاها استفاده کنند. رامین رضاییان به عنوان بازیکنی که از فضاهای کناری استفاده می کند نیز می تواند موثر باشد.

وی درباره دیدار با آمریکا گفت: بازی تیم آمریکا را تماشا کردم. آنها در فوتبال مالکیت مهارت خاصی دارند، اما تیمی هستند که در ایجاد خطر در دروازه حریف ضعیف هستند. آنها برای مالکیت توپ از ایران تیم بهتری هستند اما بازیکن هجومی موثری مثل ایران و انگلیس و ولز ندارند. یعنی هیچ چک و طارمی در خط حمله خود ندارند.

زهیحی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره پیروزی ارزشمند تیم ملی ایران مقابل ولز در دومین بازی جام جهانی اظهار داشت: بازی با ولز را باید در دو قسمت تماشا کنیم. یکی از موضوعات پوشش فشار ناشی از باخت سنگین به انگلیس در بازی دوم و دومین موضوع بحث تاکتیکی، فنی و انگیزشی بود.