دلایلی که باعث جدایی ساپینتو از استقلال شد!

اما طالع عجیب عدم ثبات روی نیمکت این باشگاه بر روی ریکی ساپینتو نیز تاثیر گذاشت و او روز گذشته با انتشار نامه ای تند و کنایه آمیز از این باشگاه خداحافظی کرد. صحبت از قهرمانی در سوپرجام بعد از 75 سال زیبنده، مراسم خداحافظی دوستانه و محترمانه ای نیست، اما استقلال زیر نظر ساپینتو آنقدر فشرده و هیجان انگیز بود که علاقه مند بودیم تا قبل از دربی فصل بعد برای رقیب دوباره آواز بخواند. فصل خداحافظی ساپینتو فرا رسیده است، گاها این سرمربی سخت و بی رحمانه قضاوت شده و حداقل از نظر فنی توانسته یکی از دیدنی ترین استقلالی های تاریخ این باشگاه را بسازد و چه حیف که پایان این همکاری خیلی زود فرا رسید. .



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1942736
18 ژوئن 1402 در 4:41 ب.ظ
5.1 هزار |

0نقطه نظر

کاش اینجوری تموم نمیشد:

اما فراموش نکنیم که تیم ساپینتو جذاب ترین تیم استقلالی سال های اخیر بوده است. تیم هجومی که بالاترین میزان گلزنی و ایجاد موقعیت را داشت و امیدوار بود در لیگ برتر گلزنی کند و شوت بزند.. آنها از همان ثانیه اول به امید حمله در زمین ظاهر شدند و احتمالاً برای حدود سه ماه بهترین تیم ایران بودند. ما دوست داشتیم و ترجیح دادیم که مدت اقامت ساپینتو در ایران بیشتر از این باشد. در روزهای اخیر گزینه هایی برای جایگزینی سرمربی پرتغالی پرتغالی مطرح شده و قطعا جدی ترین منتقدان او ترجیح می دهند ساپینتو به کارش در استقلال ادامه دهد.

با نزدیک شدن به پایان سال، استقلال حتی بالاتر از پرسپولیس در جدول قرار داشت و یک قدم با سپاهان فاصله داشت. این روند با برتری قابل توجه در اراک مقابل آلومینیوم در سال جدید ادامه یافت و تیم ساپینتو آنقدر خوب و با برنامه بازی کرد که تحسین همگان را برانگیخت. اما باز هم کابوس دربی بهاری مثل فصل گذشته شفر و همه چیز تغییر کرد. باخت به پرسپولیس در بهترین روز فصل استقلال دوباره مسیر این تیم را تغییر داد و تساوی در خانه نفت رویای قهرمانی را به کلی از ذهن هواداران این تیم دور کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یک سال پیش و در چنین زمانی بود که فرهاد مجیدی به رفتن عادت نکرده بود و در بهترین روزهای یک دهه اخیر برای هواداران استقلال تصمیم گرفت دوباره در بدترین حالت ممکن از این تیم جدا شود. زمان. . اگرچه در ابتدا به نظر می رسید حضور جواد نکونام روی نیمکت آبی پوشان قطعی شده است، اما سپس نوبت به گزینه هایی مانند رضا عنایتی و سید مهدی رحمتی رسید که ناگهان نام ریکاردو ساپینتو پرتغالی به میان آمد و او خیلی سریع از لیسبون سفر کرد. به نزدیک تهران داشتیم صفحات را یکی یکی ورق می زدیم تا سابقه مربیگری او را بررسی کنیم که خیلی زود متوجه شدیم لو رفتن یک سرمربی هیجان انگیز و جنجالی به زودی در پایتخت منتشر می شود.

وجه غالب عکس ها و فیلم های ریکی ساپینتو شادی های اغراق آمیز و واکنش های جنجالی و سرزنده این سرمربی پس از باخت و برد در تیم های مختلف بود. بنابراین به سرعت متوجه شدیم که با شخصیت پرتغالی خاصی روبرو هستیم و احتمالاً در طول فصل شاهد رفتارهای متفاوت او روی نیمکت استقلال خواهیم بود. اولین حضور ساپینتو در تهران با یک کنفرانس خبری پر سر و صدا و قول غیرمنتظره برای کسب چهار عنوان قهرمانی لیگ رقم خورد و او به سرعت دل هواداران استقلال را به دست آورد.

1872419

اما نقاشی موزاییکی به نام ساپینتو نشان می داد که هواداران استقلال با وجود این نتایج خواهان ادامه همکاری با سرمربی جذاب هستند و به نظر می رسد شبه قرارداد او توسط هواداران آن تیم بسته شده است. فصلی که با برد تاریخی و فراموش نشدنی تراکتورسازی به پایان رسید و پیروزی پرگل در نیمه نهایی مقابل نساجی تایید کرد که آبی ها در فینال فقط به فکر انتقام از پرسپولیس بودند.

1879272

اما زمستان درخشان آبی ها فرا رسید و آنها برای چندین ماه به هیچ رقیبی رحم نکردند. 3-3-4 جذاب و هجومی ساپینتو بالاخره به این تیم رسیده بود و زوج قرضی محمد محبی و مهدی قائدی آنها را به بهترین تیم ایران تبدیل کرده بود. استقلال به جز یک تساوی غیرمنتظره و بدشانس در قائم شهر مقابل نساجی، تمام رقبای لیگ برتر و مرحله حذفی را در هم کوبید و عملکرد این تیم به قدری تماشایی و تهاجمی بود که حتی به یکی از شانس های مسلم قهرمانی تبدیل شد. دو برابر برای اولین بار در تاریخ بود.

زمان مناسبی برای جدایی نبود و شاید ساپینتو روزهای بهتری را در استقلال می دید.

دلایلی که باعث جدایی ساپینتو از استقلال شد!

دو شکست مقابل تراکتورسازی در تبریز و سپاهان در اصفهان انتقادها از عملکرد ساپینتو را به تب و تاب انداخت و حتی او در نیم فصل به جدایی از استقلال نزدیک بود. اختلاف 8 امتیازی با صدر برای هواداران مدافع عنوان قهرمانی ناخوشایند بود و شاید حتی یک باخت دیگر واقعاً به زندگی حرفه ای ریکاردو پایان دهد.

فصل با یک باخت غیرمنتظره مقابل سپاهان در تهران و استراحت در روند شکست ناپذیری استقلال در لیگ آغاز شد و ساپینتو خیلی زود متوجه شد که چه ماموریت سختی در پیش دارد. بعدها شرایط تغییر کرد و موضوع فوتبال در مقطعی آنقدر لمس شد که کمتر کسی به ساپینتو و عملکرد او روی نیمکت استقلال توجه کرد. زمان حضور تیم ملی در جام جهانی بود و بلافاصله آبی ها باید در دربی حاضر می شدند. گل گلسیانی در دقایق ابتدایی دو بار پاسخ داده شد و استقلال حتی به پیروزی مقابل رقیب قدیمی نزدیک نشده بود اما دروازه این تیم در دقایق پایانی باز شد و فرصت ثبت بهترین خاطره سرمربی پرتغالی در دوران حضورش در ایران. . گم شده بود.

اما مصاحبه غیرحرفه ای و قطعا جعلی در بیرانوند انگیزه قهرمان لیگ برتر را بالا برد و استقلال در فینال در روزی نه چندان خوب مقابل پرسپولیس شکست خورد تا ماجرای کوچک ساپینتو در این تیم تمام شود.

فراموش نمی کنیم همان طور که انتظار می رفت در یک سال حضورش در فوتبال ایران لحظات عجیب و باورنکردنی را تجربه کرد. از درگیری با هلال احمر و پلیس در شهرهای مختلف گرفته تا اعتراضات متعدد به داور به شدیدترین شکل ممکن تا سرمربی سپاهان برای جذب سیاوش یزدانی و درگیری شدید در دربی لیگ و البته… یک دعوای خشن و بی شرف در فینال پلی آف، احتمالاً با هواداران. البته به خوبی می دانیم که در بسیاری از موارد ساپینتو واقعاً مقصر اصلی ماجرا نبوده و شاید هم تحریک شده باشد، اما به هر حال انتظار کمی خویشتنداری از این جایگاه حقوقی مهم و سهمگین در فوتبال ایران زیاد نبود.