دلیل حذف اسامی شناخته شده از لیست داوران

وی با اشاره به داوران فوتبال ایران که در لیست الیت هستند، گفت: ابراهیم اکبرپور، حمید متین مقدم و ابراهیم کرد را در لیست داشتیم و امسال حسام عرب را بر اساس نمرات و توانایی هایش به لیست اضافه کردیم.

افشاریان تصریح کرد: از این رو شرایط لیست ما برای دو نفر جای داشت که با توجه به نمرات خوب و قضاوت امیر عرب براقی و مرتضی منصوریان که از داوران ما و اعضای آکادمی داوران آسیا هستند، در لیست قرار گرفتند. به تشخیص کمیته داوری ناگفته نماند امیرسامان سلطانی نیز کاندیدای این لیست بود که داوری بسیار شایسته و خوش آتیه است، اما با توجه به سن و سالی که دارد، ممکن است در صورت ادامه دادن به این لیست در سال های آینده به لیست اضافه شود. کار خوب.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره کمک داوران حاضر در این لیست گفت: محمدرضا ابوالفضلی در ابتدای دی ماه 45 ساله می شود و طبق آیین نامه فدراسیون فوتبال نمی تواند در لیست باشد. بنابراین بر خلاف میل باطنی من نام او را از لیست حذف کردیم و امیدواریم در تمرینات و زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا مانند دوران کمک داوری اما در بخش کمک داور موفق باشد. ، چیزی که من را بسیار آزار داد حذف علی میرزابیگی از لیست بود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص حذف نام علی اصغر مومنی از لیست داوران نخبه گفت: متأسفانه برخلاف میل من و اعضای داوران، اگرچه او یکی از داوران بزرگ بین المللی ما است. اما در پی مکاتبه ای که با کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد وی انجام داده بودیم، AFC کتباً به ما اعلام کرد که داورانی که در ابتدای سال 35 سال بیشتر داشتند و در لیست الیت ثبت نشده بودند، داورانی نیستند. واجد شرایط نخبه شدن بود و عملا دیگر نتوانستیم او را در لیست داشته باشیم؛ البته با او هم صحبت کردیم و خوشبختانه با اطلاع از جزییات این معامله را پذیرفت و انشاالله بتوانیم در مسابقات کشوری او را در کنار خود داشته باشیم. برای 10 سال آینده

وی ادامه داد: در لیست داوران نیز باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به سن کم پیام حیدری نسبت به بیژن حیدری، در لیست جدید با چشم انداز آینده، پیام را در رتبه دوم و بیژن حیدری را در رتبه سوم معرفی کرده ایم. . .

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در فوتسال با توجه به اینکه اسماعیل کمربسته یکی از بهترین داوران فوتسال ما بود، متأسفانه با توجه به سن، تنها در سن 35 سالگی در لیست نخبگان قرار نگرفت. اطلاعیه AFC بیایید یک لیست تهیه کنیم. این موضوع دیگری است که باید برخلاف آنچه در دل داشتیم تصمیم می گرفتیم. بر این اساس محمدجواد احتشام را بر اساس تمامی شرایط در لیست قرار داده ایم.

افشاریان ادامه داد: با توجه به تغییر موقعیت جغرافیایی زندگی فغانی، اینکه او اول امسال 44 سال و 9 ماه خواهد داشت و هیچ تورنمنتی وجود ندارد که موفق به حضور در آن نشده باشد. به گفته همه اعضای کمیته داوران، داورانی در داخل کشور داریم که ظرفیت حضور در جام ملت های آسیا و درخشش در عرصه های بین المللی را در آینده دارند. به همین دلیل نام فغانی را در لیست سال 2023 قرار نداده ایم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: حضور افراد در لیست بر اساس تحلیل و تصمیم همه اعضای کمیته داوران و به دور از هر گونه خود رای، دیدگاه استانی و فردی بوده است. من از داورانی که به تازگی به لیست بین المللی اضافه شده اند استقبال می کنم و برای کسانی که دیگر در لیست نیستند آرزوی موفقیت دارم. ما سعی کرده ایم بر اساس قانون و بدون جانبداری در گروه تصمیم گیری جمعی تصمیم گیری کنیم و لیست جوانان شایستگی را به فیفا ارائه کنیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: فغانی در سال 2021 از سوی کمیته داوران در لیست بین المللی قرار نگرفت اما با هماهنگی فدراسیون فوتبال به لیست بازگشت. در سال 2022 به عنوان رئیس کمیته داوران او را به عنوان نفر اول لیست معرفی کردم چون شانس اصلی قضاوت در جام جهانی را داشت و فکر می کنم حقش بود که در بالای لیست قرار بگیرد. و امیدواریم در جام جهانی نیز موفقیت های زیادی کسب کند.

وی در خصوص علت حذف نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران، گفت: همانطور که همه می دانند همه داوران ایرانی طی چند سال گذشته در عرصه بین المللی چه دستاوردهایی داشته اند، تنها فغانی است که این همه افتخار از جمله حضور را کسب کرده است. در سه جام جهانی، سه جام ملت‌های آسیا، بازی‌های المپیک، فینال جام باشگاه‌های جهان و صدها بازی بزرگ جهانی در آسیا و سراسر جهان و هر افتخار دیگری که می‌خواست. برنده شد

افشاریان افزود: متأسفانه وی در آزمون پیش فصل لیگ برتر موفق نشد و برای اینکه فرصتی دوباره به او بدهیم او را به آزمون مقدماتی داوران فیفا دعوت کردیم اما باز هم به دلایلی مردود شد. من واقعاً در روز امتحان قلبم را شکستم و کار دیگری نمی توانستیم انجام دهیم. مطمئناً ما او را برای قضاوت در مورد کشور در کنار خود خواهیم داشت. بر این اساس در لیست کمک داور دو جای خالی وجود داشت و بر اساس امتیازات، سابقه قضاوت و توانایی کمک داوران، آقایان فرهاد فرهادپور و علیرضا مرادی به لیست اضافه شدند. کمیته داوران .

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، خداداد افشاریان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کمیته داوران برای انتخاب داوران بین المللی گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد، سرانجام روز پنجشنبه 10 شهریور جلسه ای با حضور برگزار شد. از تمامی اعضای کمیته داوران به مدت چهار ساعت با هدف تعیین و معرفی داوران بین المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشورمان به فیفا انجام شد. اساس این جلسه پیگیری تاکید رئیس فدراسیون مبنی بر رعایت حقوق، عدالت و مصالح فوتبال کشور بود و همچنین جا دارد از تمامی اعضای هیات مدیره به خاطر حمایت هایشان از جامعه داوری در این کشور تشکر ویژه داشته باشم. کشور و همچنین در خصوص این جلسه برای شفافیت بیشتر و تبیین دانش فوتبال دوستان باید چند نکته را بیان کنم.

وی تاکید کرد: فکر می کنم با نگاه بسیار مثبتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به مربیگری مدرسی و فغانی دارد، مطمئنا در این زمینه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. ما برای او در هر زمینه ای که در آن پیشرفت می کند آرزوی موفقیت داریم.

افشاریان یادآور شد: در فوتسال بانوان نیز گلاره نظمی داور بزرگ فوتسال بانوان کشور، زری فتحی و زهرا رحیمی را داریم.

وی در خصوص بخشی از داوران زن که در لیست قرار دارند، گفت: با توجه به سن و نخبه بودن همه داوران، ترکیب لیست را شروع نکرده ایم. بر این اساس مهسا قربانی را در صدر جدول، سلطان نوروزی را دوم و مهناز ذکایی را در رتبه سوم قرار دادیم. با این توضیح که در رابطه با ذکایی به دلیل عدم قبولی در آزمون های او در جام ملت ها تصمیم گرفته ایم قدمی برداریم و به همین دلیل او را در رده سوم قرار داده ایم تا به نوعی به خود بیاید. در قسمت کمک داوران زن نیز همان لیست سال گذشته یعنی انسیه مافی نژاد، بهاره سیفی نهاوندی و آتنا لشنی را خواهیم داشت.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال روند و دلایل انتخاب یا حذف داوران بین المللی برای سال آینده را تشریح کرد.

دلیل حذف اسامی شناخته شده از لیست داوران


سرویس خبر شماره: 1845627
06 مهر 1401 ساعت 19:13 |
17.8 هزار امتیاز خبر|

5نقطه نظر

افشاریان: یک سری تغییرات خلاف نظر من بود.