دلیل سکوت ستاره بین المللی استقلال چیست؟



در زمانی که موضوع پرونده محمد محبی و واریز دلار به حساب باشگاه سانتا کلارای پرتغالی، انتقال محافل فوتبال استقلال بود، اعلام شد که این مبلغ پرداخت شده است، اما جای تعجب است که هیچ اسناد و مدارک خاصی در این زمینه منتشر شده است.

در مجموع طی ماه های اخیر و پس از حضور کادر مدیریتی جدید باشگاه استقلال به سرپرستی علی خطیر، اخباری مبنی بر دریافت بدهی های ارزی از استقلال و یا پرداخت این بدهی ها با تمهیدات ویژه در رسانه ها منتشر شده است. . به عنوان مثال در رابطه با پرداخت پول باشگاه سانتا کلارا در پرونده ای که گفته می شود باشگاه استقلال در آن محکوم شده بود، این گروه تنها با انتشار بیانیه ای در این خصوص از پرداخت بدهی باشگاه سانتا کلارا خبر دادند. اما گروهی از افراد آگاه و مرتبط با موضوع نقل و انتقالات، نکات قابل تاملی را در این زمینه مطرح می کنند.

اما یکی از این مسائل مهم مانند پرداخت بدهی باشگاه الوصل به استقلال مربوط به وصول طلب 250 هزار دلاری ناشی از انتقال اللهیار صیادمنش از باشگاه فنرباغچه بود. گفته می شود باشگاه ترکیه ای مبلغ مربوطه را در دو قسط 70 و 180 هزار دلاری در دو ماه شهریور و آذر 1402 به باشگاه استقلال پرداخت کرده است. مسئولان باشگاه هنوز مشخص نکرده اند که این مبالغ نقدی بوده یا به حساب واریز شده است یا چنین مبلغی به دست مسئولان باشگاه استقلال رسیده است.

اما دو نکته در این بین وجود دارد. اولاً اگر باشگاه فنرباغچه این پول را پرداخت کرده است چرا این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است و دوم اینکه اگر باشگاه فنرباغچه هنوز این مبلغ را پرداخت نکرده است چرا مسئولان باشگاه استقلال مطالبه ای ندارند و با انتشار این خبر و به عنوان میانجی باشگاه ترکیه را تحت فشار قرار داده اند. فشار نمی آورند قطعا این مبلغ در شرایط فعلی مثلا در رابطه با مطالبه پرداخت از سوی باشگاه سانتا کلارا یا ریکاردو ساپینتو که دادگاهش اخیرا در فیفا برگزار شد، می تواند گره بزرگی از مشکلات مالی باشگاه استقلال باز کند.

با توجه به نگرانی این روزهای هواداران استقلال در خصوص انتقاد کادرفنی از مشکلات داوری و مقایسه این مشکل با نمونه های مشابه از اشتباهات داوری در بازی های پرسپولیس – که به گفته سرمربی استقلال با پیروزی پایتخت نشینان تمام شد. . – به نظر می رسد نگرانی سیچی مربوط به پرداخت بدهی های باشگاه استقلال از طریق منابع ارزی است که این باشگاه باید دریافت می کرد یا باید دریافت می کرد، تا حد زیادی ممکن است هواداران را آرام کند، اما پیام روشنی در این زمینه از آن زمان تاکنون دیده نشده است. باشگاه استقلال.

بیشتر بخوانید: استقلال و پرسپولیس هر دو از داوری سود بردند/ گردنبند خودت را بگیر نه حریف!



سرویس داخلی اخبار فوتبال