دوباره در فینال آسیا گل زدم!/ آن وقت دلم درد می کند

درباره رقابت با دیگر مهاجمان پرسپولیس و نقش آنها در امتیاز شما چه صحبتی دارید؟
من همیشه از رقابت لذت می برم و از رقابت با همکارهایم لذت می برم. چون به خوبی می دانم این عدد چقدر در پیشرفت بازیکن موثر است، به همین دلیل از این رقابت بسیار راضی هستم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

در مورد اینکه وقتی گل می زدی حالتی شبیه سیامک داشتی و گریه می کردی چه حرفی داری؟
من در لحظه گلزنی سیامک را واقعا درک می کردم و می دانستم تحت فشار اوست. برای همین وقتی گل می زدم قلبم از خوشحالی به درد می آمد و به خاطر فشاری که روی من بود، دقیقا شبیه سیامک بودم.

مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس پس از 364 روز موفق به گلزنی شد به همین دلیل و شاید به خاطر فشاری که در این مدت متحمل شد، پس از گلزنی مقابل نفت مسجد سلیمان گریه کرد. با این حال او به حضور در پرسپولیس و رقابت با مهاجمان دیگر راضی است.
عبدی درباره اتفاقات بازی نفت می گوید:

با توجه به نبردی که با دیگر مدعیان دارید، در مورد قهرمانی لیگ و جام حذفی چه احساسی دارید؟
در حال حاضر رقابت به گونه ای شده است که هر مسابقه برای تیم ها به خصوص مدعیان مانند یک جنگ تمام عیار شده است. بردن هر دو جام سخت است، اما با حمایت بسیار خوبی که داریم، مدعی قهرمانی لیگ و جام حذفی هستیم و مطمئنا تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام خواهیم داد. در جام حذفی سه فینال برای قهرمانی در لیگ داریم و مسیرمان کوتاهتر است اما در لیگ کارمان کمی سخت تر است. البته با حمایت هواداران و تشویق و اعتمادی که به ما می دهند، فقط برای برد به میدان می رویم و هدفمان چیزی کمتر از قهرمانی نیست.

آیا گلی که به ثمر رساندید راه را برای گل های بعدی شما هموار می کند؟
حتما از نظر روحی و روانی شرایط بهتری پیدا کرده ام و با روحیه بالاتر انشالله اگر به میدان بروم همیشه تمام تلاشم را می کنم تا گل بزنم.

بعد از اینکه هم تیمی ات در بازی با سپاهان گل زد، بالا و پایین پریدی و انتقاداتی را به دنبال داشت که چرا به جای گلزنی بالا و پایین می پری!
بله، شاید عده ای به آن اعتراض داشتند، اما باور کنید خوشحال شدم. چون من عاشق پرسپولیس هستم و وقتی تیم گل می زند انگار خودم گل زده ام. به همین دلیل بود که وقتی هم تیمی ام گل زد و احساساتم را بیان کرد خیلی خوشحال شدم. چون من هم به نتایج تیمم فکر می‌کردم و عاشق تیم و هوادارانش هستم و در هر صورت می‌خواهم تیمم برنده شود زیرا می‌دانم هر پیروزی تیم چقدر باعث خوشحالی هواداران ما می‌شود و حتی روی زندگی آنها تأثیر می‌گذارد.

در بازی با مسجد سلیمان چرا در 15 دقیقه ابتدایی بازی اینقدر فشار داشتید و حتی یک پنالتی به حریف دادید؟
به هر حال این فوتبال است و هر تیمی که مقابل پرسپولیس قرار می گیرد با دو برابر قدرت بازی می کند. بنابراین به دلیل خطر سقوط، نفت علیه ما خودکشی کرد و چیزی برای از دست دادن نداشت، اما پس از دقایق ابتدایی همانطور که انتظار می رفت خیلی سریع بازی را از حریف گرفتیم و فشار تا پایان بازی ادامه داشت. همخوانی داشتن. ما چیزهای زیادی برای حریف آوردیم و به هدف اصلی خود که گلزنی بود رسیدیم و سه امتیاز را گرفتیم و با گل های زیادی به پیروزی رسیدیم.

بعد از زدن گل، گریه می کردید و احساسات خود را به شکلی خاص بیان می کردید.
باور کنید از گلی که به مسجد سلیمان زدم همان قدر خوشحال بودم که در دربی هایی که زدم یا در فینال آسیا گل زدم چون مدت ها بود گل نزده بودم و همینطور بود. فشار زیادی روی من بود، به همین دلیل بعد از زدن گل گریه کردم.

نظرت در مورد بازی حساس مقابل تراکتور که در آخرین بازی توانست تو را شکست دهد چیست؟
9 بازی دیگر باقی مانده و هر بازی برای ما مانند فینال است. بازی های نیم فصل دوم بسیار سخت است و می دانیم که باید در هر بازی پیروز شویم و کاری به تیم مقابل نداریم. تراکتور هم تیم خوبی است اما ما محکوم به برد در هر بازی هستیم و در این بازی فقط برای برد به مصاف حریف می رویم.

فکر می کردی در دقایق پایانی به عنوان بازیکن تعویضی به بازی بروی و بعد موفق به زدن گل شوی؟
باور کنید نتیجه گیری تیم من از هر چیز دیگری مهمتر است و من هرگز در نتیجه گیری به خودم فکر نمی کنم. بنابراین مهم این نیست که خودم بازی کنم، بلکه مهم این است که تیم برنده شود. در این مدت خیلی تحت فشار بودم و اذیت شدم چون واقعاً می خواستم برای تیمم مثمر ثمر باشم. برای همین خیلی تلاش کردم و فکر می کنم دعای خیر هواداران پشت سرم بود که توانستم طلسم گل نزدن را بشکنم و موفق به گلزنی شدم. خدا را شکر که گل زدم و سرمربی و هوادارانمان را خوشحال کردم و توانستم فشار سنگین را از روی دوشم بردارم. قطعا با روحیه بالاتری به دادگاه خواهم رفت و تلاش بیشتری خواهم کرد.