دوست دارم مثل سیدجلال جام های زیادی با پرسپولیس به دست بیاورم/ استقبال از پرسپولیس را در کشورم ندیده بودم/ تفکرات فوتبالی من به گل محمدی نزدیک است.

خب قراردادم با سپاهان تمام شد و بازیکن آزاد بودم. پیشنهاد پرسپولیس را از طریق مدیر برنامه هایم دریافت کردم و کاملا پذیرفتم. پرسپولیس یکی از بزرگترین باشگاه های آسیاست و من این تیم را با حضور چند ساله در فوتبال ایران به خوبی می شناسم. واقعیت این است که از سایر تیم های ایرانی و خارجی پیشنهاد داشتم اما نتوانستم به پیشنهاد پرسپولیس نه بگویم. پیشنهاد پرسپولیس من را شگفت زده کرد و فکر می کنم بهترین انتخاب و بهترین چالش ممکن برای من بود. می دانستم قرار است به چه تیم بزرگی بروم و به همین دلیل پذیرش پیشنهاد پرسپولیس کار سختی نبود.

آیا توانسته ای خود را با شرایط پرسپولیس و سایر بازیکنان وفق بدهی؟

ذوب آهن تیم خوبی است و بازی در اصفهان همیشه سخت است. می خواهیم لیگ را خوب شروع کنیم و قطعا برای قهرمانی به اصفهان می رویم.

دربی در هفته دوازدهم برگزار می شود. از این بازی چه می دانید؟

دوست دارم مثل سیدجلال جام های زیادی با پرسپولیس به دست بیاورم/ استقبال از پرسپولیس را در کشورم ندیده بودم/ تفکرات فوتبالی من به گل محمدی نزدیک است.

استقبال هواداران پرسپولیس از شما چگونه بود؟

قرعه کشی مسابقات لیگ برتر انجام شد و پرسپولیس در هفته اول باید به مصاف تیم قدیمی شما برود. شما چی فکر میکنید؟

پرسپولیس پس از 5 قهرمانی متوالی در فصل گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد. چه امیدی به کسب عنوان قهرمانی با تیم جدید خود دارید؟

امید یوسفیان; یکی از خریدهای پرسپولیس در این فصل، گئورگی گلسیانی، مدافع گرجستانی فصل گذشته سپاهان است. این بازیکن که سابقه بازی در تیم هایی مانند ذوب آهن و نساجی را دارد، چند سالی است که در فوتبال ما بازی می کند و فضای فوتبال ایران را به خوبی می شناسد. با گلسیانی درباره پیوستن به پرسپولیس، تمرینات پیش فصل و البته قرعه کشی لیگ برتر گپی داشتیم که در ادامه می خوانید:

به طور خلاصه، بی نظیر بود. در تعطیلات به همراه همسرم به رم رفتم و پست حضورم در این باشگاه منتشر شد. اما در آن زمان نمی دانستم و وقتی به خانه رسیدم و تلفن همراهم را چک کردم باورم نمی شد چه اتفاقی افتاده است. چون من فالوور، کامنت و پیام زیاد داشتم و من و خانواده ام خیلی خوشحال بودیم. واقعاً هواداران پرسپولیس به گرمی از من استقبال کردند. که من حتی در کشورم ندیده ام. از این بابت از مردم ایران و به خصوص هواداران پرسپولیس تشکر می کنم و منتظر شروع مسابقات هستم تا هواداران را در ورزشگاه ببینم. تمام انگیزه من در حال حاضر خوشحال کردن هواداران است و امیدوارم بتوانم این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهم.

خب من بیشتر بازیکنان پرسپولیس را می شناختم چون مقابل آنها بازی کرده بودم. مرتضی پورعلیگنجی را به خاطر بازی های درخشانش در تیم ملی ایران می شناختم. علیرضا بیرانوند که نماد دروازه بان در فوتبال ایران است. مگر می شود علیرضا را نشناخت وقتی ضرباتش جهانی است و در جام جهانی توانست پنالتی رونالدو را مهار کند.

گل محمدی مربی بزرگی است و کارنامه درخشانی دارد. من در مدت کوتاهی از او چیزهای زیادی یاد گرفتم که باعث خوشحالی من است. فکر می کنم افکار او در مورد فوتبال و افکار من نزدیک است و این به من کمک زیادی خواهد کرد. امیدوارم فصل خوبی را در کنار هم داشته باشیم و اتفاقات خوبی برای پرسپولیس بیفتد.

می دانم که بازی بسیار مهمی است و دو رقیب سنتی به مصاف یکدیگر می روند. هواداران برای این بازی لحظه شماری می کنند و نتیجه برای آنها بسیار مهم است. من هم دوست دارم حضور در این بازی را تجربه کنم و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی مقابل استقلال بگیریم.

باید بدانید که جانشین مدافع بزرگی چون سیدجلال شدید.

در پستی که ما هستیم 5 یا 6 بازیکن خیلی خوب حضور دارند و مطمئناً برای من آسان نیست که بخواهم یک پست ثابت در تیم داشته باشم. من باید برای جایگاهم بجنگم. همچنین می دانم که ایران باید در جام جهانی شرکت کند و همه بازیکنان می خواهند در تیم ملی خود حضور داشته باشند. می دانم که کار سختی است، اما خودم را برای یک چالش سخت آماده کردم. من با رقابت مشکلی ندارم و در نهایت این سرمربی است که تصمیم می گیرد چه کسی در ترکیب اصلی بازی کند.

به جز اسماعیلی فر و رفیعی، کدام یک از بازیکنان پرسپولیس را می شناختید؟

تهران شهر بزرگ و شلوغی است و طبیعی است که ترافیک سنگینی در آن وجود داشته باشد. من قبلا به شهرهای مختلف ایران سفر کرده ام اما ترافیک تهران بسیار زیاد است. البته من بیشتر اوقات در هتل هستم و به ندرت بیرون می روم. تهران زیباست اما مردم باید ساعت ها در ترافیک بایستند. فکر نمی‌کنم مشکل بزرگی باشد، زیرا باید بتوانم به سرعت خود را تطبیق دهم و با آن کنار بیایم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

خب پرسپولیس همچنان مدعی قهرمانی است و قطعا تلاش می کنیم که عنوان را به پرسپولیس برگردانیم. ما باید سخت کار کنیم و برای آن بجنگیم. فکر می کنم تیم خوبی داریم و می توانیم مدعی قهرمانی باشیم.

دوست دارم مثل سیدجلال جام های زیادی با پرسپولیس به دست بیاورم/ استقبال از پرسپولیس را در کشورم ندیده بودم/ تفکرات فوتبالی من به گل محمدی نزدیک است.

آیا به زندگی در تهران و ترافیک آن عادت کرده اید؟

با رسیدن به پرسپولیس شروع کنیم. چه شد که پیشنهاد پرسپولیس را پذیرفتی؟

سیدجلال حسینی یکی از بهترین فوتبالیست های ایرانی است و من آن را می شناسم. عملکرد و توانایی سیدجلال در دوران بازیش شگفت انگیز بود و باعث افتخار من است که می توانم چیزهای زیادی از او یاد بگیرم. بارها به خود سیدجلال هم گفتم که بازیکن بی نظیری است و به عنوان یک مدافع میانی الگوست و اسطوره دارد. نه فقط به خاطر فوتبال، بلکه به خاطر ذهنیت و شخصیتی که از او در زمین می بینیم. به لطف همین ترکیب توانایی فنی و شخصیتش بود که توانست تا 40 سالگی در بالاترین سطح بازی کند. سیدجلال افتخارات زیادی با پرسپولیس کسب کرده است و من می خواهم مثل او باشم و جام های زیادی با پرسپولیس کسب کنم.

خب من چند سالی است که درگیر فوتبال ایران هستم و بازیکنان زیادی از پرسپولیس را می شناختم. من با دانیال اسماعیلی فر و سروش رفیعی در سپاهان همبازی بودم. آنها به من کمک زیادی کردند تا با شرایط جدید سازگار شوم. وقتی به یک باشگاه جدید می روید، سازگاری آسان نیست. فضای باشگاه پرسپولیس بسیار دوستانه است و سازگاری با باشگاه جدیدم برایم چندان سخت نبود.

پرسپولیس در پست شما بازیکنان زیادی دارد و حضور در ترکیب اصلی سخت است. نظرت راجع به آن چیست؟

همکاری با یحیی گل محمدی چگونه پیش می رود؟