دومین حذف متوالی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا / پول استراماچونی پرداخت نشد

شاید به همین دلیل است که بازیکنان استقلال در اعتراض به نام اولین بازیکن این تیم که روی لباس آنها در آستانه بازی با ذوب آهن در هفته بیست و چهارم نوشته شده بود دست گرفتند.

همچنین استقلالی ها سعی کردند AFC را متقاعد کنند که به دلیل تعطیلات نوروزی در ایران، فرصت کافی برای پرداخت پول استراماچونی را ندارند که با صحبت های مصطفی زارعی، مدیر مجوز حرفه ای ایران، این فرصت نیز از بین رفت. به گفته زارعی، کنفدراسیون آسیا مهلت ارسال مدارک برای اخذ مجوز حرفه ای را تمدید نخواهد کرد و آخرین فرصت عصر جمعه بود.

همچنین از پرسپولیس خبر می رسد که این باشگاه مدارک مالی خود را در سامانه قرار داده است اما هنوز مشخص نیست که آیا مشکل دیگری بر سر راه گرفتن مجوز حرفه ای برای این تیم پیش خواهد آمد یا خیر.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

مهلت باشگاه های آسیایی برای بارگذاری مدارک و ارائه مدارک لازم برای اخذ مجوز حرفه ای شدن شب گذشته (جمعه شب) به پایان رسید. در ایران، باشگاه استقلال مهمترین موضوع برای اخذ مجوز حرفه ای در هفته های اخیر بوده است. باشگاهی که به دلیل بدهی سنگین به مربی سابق ایتالیایی خود آندره آ استراماچونی درگیر پرونده مالی شد و نتوانست این بدهی را به موقع تسویه کند.

استقلالی ها که برای پرداخت استراماچونی به مبلغی بالغ بر 100 میلیارد تومان نیاز داشتند از طرق مختلف سعی کردند به این مبلغ برسند. آخرین امید سران باشگاه مشورت با اولین شرکت و گرفتن مقداری پول از آن شرکت بود که این تلاش ها بی نتیجه ماند.

هنوز هیچ خبر رسمی از سرنوشت سایر باشگاه ها مانند پرسپولیس، سپاهان، گل گهر و فولاد منتشر نشده است. تنها باشگاه نساجی به عنوان قهرمان فصل گذشته جام حذفی روز گذشته اعلام کرد که سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده است.

فولاد و سپاهان با توجه به اینکه این دو باشگاه فصل گذشته دو سهمیه ایران در لیگ قهرمانان اروپا را تشکیل دادند و سرخابی ها از آسیا کنار گذاشته شدند، به احتمال زیاد مشکل خاصی برای کسب مجوز ندارند.

باشگاه استقلال مدارک و مدارک مورد نیاز AFC را در سایر بخش های سامانه مربوط به اخذ مجوز حرفه ای بارگذاری کرده است اما خبری از ارائه اسناد تسویه حساب با استراماچونی نیست. استقلالی ها راهکارهایی برای این بخش تعریف کرده اند که با این شرایط امکان گرفتن مجوز برای آبی ها وجود ندارد.

به این ترتیب استقلال که فصل گذشته به دلیلی مشابه با پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد، دومین حذف از این رقابت ها را تجربه خواهد کرد. در شرایطی که فصل قبل بدون شکست قهرمان لیگ برتر ایران شد و امیدوار بود با این اقتدار وارد لیگ قهرمانان آسیا شود.