دو بازی ایران در بین رقابت های سخت جام جهانی


سرویس خبر شماره: 2052025
11 جولای 1403 در 11:19 ق.ظ |
894

4نقطه نظر

روایت از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحلیل 6 دیدار دشوار مقدماتی جام جهانی پرداخت.

دو بازی ایران در بین رقابت های سخت جام جهانی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مراسم قرعه کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 قاره آسیا هفته گذشته در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و تیم های حاضر رقبای خود را شناختند.

بر اساس قرعه کشی، تیم های حاضر در سه گروه به شرح زیر به مصاف هم خواهند رفت:

گروه A:
ایران، قطر، ازبکستان، امارات متحده عربی، قرقیزستان، کره شمالی

گروه B:
کره جنوبی، عراق، اردن، عمان، فلسطین، کویت

گروه C:
ژاپن، استرالیا، عربستان سعودی، بحرین، چین، اندونزی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به شش دیدار مهم این دور اشاره کرده است که بسیار مهم است. در بین این 6 دیدار می توان شاهد مبارزه ایران مقابل ازبکستان و قطر نیز بود. این گزارش را در زیر می خوانیم:

* ایران – قطر
دیدار ایران و قطر در این گروه، تکرار دیدار نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2023 است که ایران در بازی رفت در ورزشگاه آزادی تهران میزبان قطر خواهد بود. قطر که با پیروزی 3-1 مقابل اردن با موفقیت از عنوان قاره ای خود دفاع کرد، اکنون با چالش راهیابی به اولین جام جهانی خود از طریق مقدماتی به جای میزبانی مواجه است. مردان مارکس لوپس در دور دوم 5 برد و یک تساوی 0-0 مقابل افغانستان به ثبت رساندند و بار دیگر برای کسب نتایج خوب در دور سوم به معز علی و اکرم عفیف تکیه خواهند کرد.

در این شرایط است که تیم ملی ایران در دور دوم با چهار برد و دو تساوی به عنوان تیم اول گروه خود دست یافت و امیدوار است نتایج خوب خود را در دور سوم نیز تکرار کند. شکی نیست که هواداران ایرانی در دیدار با قطر کاملا پشت سر این تیم خواهند بود.

* ازبکستان – ایران
ازبکستان تاکنون چندین بار به راهیابی به جام جهانی نزدیک شده است و این بار ازبکستان ها مصمم به جبران هستند. امید آنها بی دلیل نیست زیرا این تیم در دور دوم نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت و در چهار بازی پیروز شد و تنها دو بار مقابل ایران به تساوی رسید.

ایران و ازبکستان حالا دو حریف آشنا هستند و قرار است در دور سوم دوباره به مصاف یکدیگر بروند. سرچکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی ازبکستان معتقد است که با حمایت مردم ازبکستان این بار می تواند به آرزوی خود یعنی صعود به جام جهانی جامه عمل بپوشاند.

مجله اخبار فوتبال داخلی