دو رکورد تاریخی آنچلوتی؛ جاودانگی در پنج روز!

با این صعود کارلو آنچلوتی هم تاریخ ساز شد. او پیش از این سه بار با میلان و یک بار با رئال مادرید به عنوان سرمربی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و این پنجمین حضور نهایی او خواهد بود که در بین مدیران از این نظر شماره یک خواهد شد. کارلو آنچلوتی دو بار با میلان به عنوان بازیکن و به عنوان مربی در سال های 2003 و 2007 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در سال 2014 قهرمان رئال مادرید شد و این فرصت را داشت تا چهارمین عنوان سرمربی خود را جشن بگیرد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

او در اولین فصل حضورش روی نیمکت با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری شد اما نتوانست قهرمان لالیگا شود. او به رئال مادرید بازگشت و در حالی که آنها فقط داوید آلابا و کاماویگا را در تابستان خریدند، چهار هفته مانده به پایان فصل لالیگا توانست کل تیمش را با اقتدار رهبری کند. در پایان هفته سی و چهارم، رئال 15 امتیاز از بارسا فاصله دارد و شنبه گذشته با پیروزی 4 بر صفر مقابل اسپانیول، قهرمانی اش قطعی شد. آنچلوتی که پیش از این با میلان در سری آ قهرمان لیگ شده بود، با چلسی در لیگ برتر، با پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا و با بایرن در بوندسلیگا قهرمان لیگ شده بود، به اولین مربی تاریخ فوتبال تبدیل شد که رئال مادرید را در لالیگا فتح کرده است. 5 لیگ برتر اروپا

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، کارلو آنچلوتی تنها در 5 روز موفق به ثبت دو رکورد تاریخی در فوتبال شد. سرمربی ایتالیایی که فصل گذشته در میانه جدول لیگ برتر انگلیس با اورتون مشکل داشت، پس از استعفای زیدان از سرمربیگری رئال و تماس آنخل سانچز، مدیر اجرایی رئال مادرید، به رئال مادرید بازگشت تا ماموریت نیمه تمام خود را به پایان برساند.

پنج روز پس از قهرمانی رئال در لالیگا، او توانست این تیم را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند. رئال مادرید شب گذشته برای هفدهمین بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. گالاتاسرای که بازی رفت را با نتیجه 4-3 در سیتی باخت، 3-1 پیروز شد و حالا قرار است در 7 ژوئن در پاریس به مصاف لیورپول برود. این تکرار فینال 2018 است که در آن رئال مادرید 3-1 پیروز شد. رئال اکنون این شانس را دارد که برای چهاردهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان شود.

کارلو آنچلوتی در 5 روز گذشته کارهایی انجام داده که از هیچ مربی در تاریخ فوتبال ندیده ایم.


سرویس خبر شماره: 1822835 |
15 ارديبهشت 1401 ساعت 14:20 |
14,808 امتیاز خبر|

7نظرات

گزارش؛