دیبو بدنش را بالا کشید تا آرژانتین قهرمان شود!

روی سیلوا دروازه بان بتیس معتقد است که حرکت او عامل کلیدی در این صحنه است. این دروازه بان پرتغالی گفت: مارتینز با تمام بدن به مصاف مهاجم فرانسوی رفت. او علاوه بر قد بلندش، با چابکی قابل توجهی حرکت می کرد و توانست توپ موانی را منحرف کند. این به او اعتماد به نفس زیادی در ضربات پنالتی داد و کاملاً با انگیزه به نظر می رسید.”

مارتینز نیز از سوی رسانه های آرژانتینی مورد تحسین قرار گرفته است. روزنامه معروف اوله نام او را “مسی در دروازه” گذاشته است. Lanacion همچنین مدعی شد که از تمام عضلات خود برای مهار توپ استفاده کرده است.

مارکا با چندین دروازه بان از دوره های مختلف صحبت کرد تا عملکرد درخشان مارتینز را تحلیل کند و اهمیت کار او در این شب تاریخی را نشان دهد.

موضوع این نیست که موانی یک شوت بد زد، بلکه مارتینز در کم کردن فاصله آنقدر خوب بود که موانی متوجه شد که دروازه بان خیلی به او نزدیک شده بود. نکته کلیدی کار او پیش بینی صحیح بود. اگر دیر می‌آمد، می‌توانست در را باز کند

او اولین بار در این مسابقات نبود که چنین واکنشی نشان می داد، اما این لحظه از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. او پیش از این ضربه دقایق پایانی مقابل استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را مهار کرد و درخشش خود را در ضربات پنالتی مقابل هلند در مرحله یک چهارم نهایی نشان داد.

اکنون در موزه تکل‌های افسانه‌ای تاریخ فوتبال، این توقف فوق‌العاده مارتینز در کنار گالری شگفت‌انگیز از چندین تکل به یاد ماندنی دیگر قرار دارد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، 122 دقیقه و 42 ثانیه از آغاز دیدار فینال جام جهانی 2022 قطر بین آرژانتین و فرانسه می گذرد که لحظه ای غم انگیز رخ داد که امیلیانو مارتینز با واکنشی معجزه آسا مانع از پیروزی حریف شد.

آنالیز تکل باورنکردنی مارتینز: عالی بود، پاس را دید، فضا را بست و بدنش را جلوی توپ گذاشت.

دیبو بدنش را بالا کشید تا آرژانتین قهرمان شود!

مارتینز با این کار عملا فضای زیادی را اشغال کرد و مانع از ورود توپ به دروازه شد. او کار خود را انجام داد. او نشان داد که قدرت زیادی برای تمرکز روی بازیکن حریف دارد و همچنین شجاعت زیادی داشت.

آندرس پالوپ، دروازه بان سابق سویا نیز در این باره گفت: دو عامل مهم در دستگیری مارتینز وجود داشت. اولین مورد کاهش فضا بود که به خوبی انجام شد. او توانست زمان تصمیم گیری و اجرای این مهاجم فرانسوی را کاهش دهد. او نیز با تمام بدن مقابل او ایستاد. دست و پایش را باز کرد که خیلی مهم بود. موانی را به خفاش برد.


سرویس خبر شماره: 1860314
29 دسامبر 1401 در 1:26 ب.ظ
6.6 هزار |

1نقطه نظر

این لحظه مهم و نجات دهنده برای تمام تاریخ

لئو فرانکو، دروازه بان سابق آرژانتین نیز از گرفتن ستاره سوم خوشحال بود. کلید قطع توپ مارتینز این بود که او پاس را دید و حرکت را پیش بینی کرد. او قبل از زدن ضربه نهایی پا به جلو گذاشت. این یک ویژگی بسیار خوب است و عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهد.

سزار سانچز، دروازه بان سابق رئال مادرید از تمجید از این ستاره آرژانتینی دست برنداشته است: همه چیز در مورد این تسمه کامل و بی عیب بود. او یک تصمیم کاملا به موقع گرفت. او مطمئن شد که مهاجم زمانی برای فکر کردن یا حرکت به سمت چپ خود ندارد. او مستقیم به سمت موانی رفت و پایش را به درستی باز کرد و این به وضوح در عکس ها مشخص است. اینطور نبود که فقط پایش را باز کند تا توپ برخورد کند

آدرین سن میگل دروازه بان لیورپول با اشاره به شناخت خود از مارتینز گفت. من شخصا او را از لندن می شناسم. مارتینز یک مبارز است. او توانست شروع سختی را که در انگلیس داشت پشت سر بگذارد. دروازه بان ها می گویند ما همه دیوانه ایم اما او بهتر شد. شخصیت او کاملاً با خودش سازگار است زیرا قدرت رهبری را در درون خود دارد و این یک عامل کلیدی است. او می داند که چگونه منتظر فرصت خود باشد و از آن استفاده کند.”

استبان، دروازه بان سابق و گزارشگر فعلی تلویزیون گفت: این دستگیری دو جنبه مهم داشت. اولی تاکتیکی بود که توانست فضای تیراندازی را ببندد و به سمت مهاجم حرکت کند. دومی تکنیکی بود که همزمان با کم شدن فضا به این فکر می کرد که چطور توپ را مهار کند و بدنش را باز کرد تا جایی که ممکن است فضای بیشتری را اشغال کند و توپ را دور کند.

روزنامه فرانسوی اکیپ نیز با تمجید از عملکرد درخشان این بازیکن در این صحنه مدعی شد او بهترین مهار ممکن را روی توپ موانی ارائه کرد.
این مهار مارتینز اکنون در کنار برخی از مهارهای افسانه ای تاریخ جام جهانی قرار گرفته است و نام آن بازیکن در کنار نام دروازه بان های بزرگ تاریخ فوتبال درج شده است.