رئال مادرید/ اولین مشت دربی اول

آمار بازی
229) این دویست و سی امین دربی مادرید خواهد بود. در 229 بازی قبلی، اتلتیکو 57 بار و رئال کمتر از دو برابر، 113 بار پیروز شده است. 59 مسابقه با تساوی به پایان رسید.
170) در تاریخ لیگ اسپانیا، رئال 90 بار در دربی مادرید را برده و اتلتیکو در 40 بازی پیروز شده است. در 40 مسابقه این دیدار حساس برنده ای نداشته است.
1) رئال مادرید در بازی برگشت فصل قبل مغلوب اتلتیکو مادرید شد، در حالی که 13 بازی قبل از لالیگا به تیم شهر خود نباخته بود. او 5 برد و 8 بازی با تساوی به پایان رسید. در واقع، پس از 6 سال، اتلتیکو جذابیت دربی مادرید را شکست.
7) اتلتیکو در 7 دربی اخیر خانگی مقابل رئال تنها یک پیروزی کسب کرده است. از این 7 بازی یک برد برای اتلتیکو، 2 برد برای رئال و 4 تساوی به ثبت رسید.
100) رئال مادرید تنها تیمی از 5 لیگ معتبر اروپایی است که در تمام بازی های خود پیروز شده است. رئال مادرید با 5 برد و 15 امتیاز کامل صدرنشین لالیگا است.
16) دیگو سیمئونه و کارلو آنچلوتی 16 بار مقابل هم قرار گرفته اند. در این 16 بازی، هر کدام 5 برد و 6 بازی با تساوی به پایان رسیده است.

صدمه دیده و محروم
هر دو تیم هیچ بازیکن مهمی برای دربی مادرید نخواهند داشت. یان اوبک، خوزه خیمنز و استفان ساویچ برای این بازی در دسترس نخواهند بود. سرخیو رگیلون و توماس لمار را می توان به این گروه اضافه کرد. کریم بنزما کاپیتان و ستاره رئال مادرید این بازی حساس را از دست داد. ادر میلیتائو و لوکاس واسکز ممکن است به دربی نرسند.

امشب از ساعت 23:30 حساس ترین بازی هفته ششم لالیگا اسپانیا و یکی از حساس ترین بازی های این فصل بین اتلتیکو مادرید و رئال مادرید در ورزشگاه واندام متروپولیتانو برگزار می شود.

اتلتیکو مادرید؛ میانبر به دوره قهرمانی

ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیکو مادرید:
گاربیک، رینیلدو، ویتسل، هرموسو، مولینا، لمار، یورنته، دپل، نیگز، فلیکس و موراتا
رئال مادرید: کورتوا، کارواخال، رودیگر، آلابا، مندی، کروس، شوامنی، مودریچ، والورده، آزار و وینیسیوس



سرویس اخبار فوتبال خارجی

پس از عملکرد غیرمنتظره اتلتی در فصل گذشته، شاگردان دیگو سیمئونه این فصل را خوب شروع نکرده اند و از رئال و بارسا عقب افتاده اند. کسب 10 امتیاز از 5 بازی برای تیمی که می خواهد قهرمان شود قابل قبول نیست. حالا دربی در راه است که اگر بازی آخر و پیروزی در متروپولیتانو را در نظر بگیریم، نتایج خوبی کسب نکردند. بعد از فیفادی، اتلتیکو باید در یک بازی سخت دیگر به مصاف سویا برود. در واقع می توان گفت اتلتیکو این روزها مسیر خود را مشخص خواهد کرد. یا دربی را ببرند و رقابت قهرمانی را داغتر کنند یا فقط با تساوی یا باخت به حضور در جمع 4 تیم برتر فکر کنند. ال چولو می خواهد از این فرصت استفاده کند.

رئال مادرید؛ بازم تنها شدی

بسیار آرام و منطقی مانند شخصیت کارلو آنچلوتی، تیم رئال مادرید او در لالیگا در حال پیشرفت است. در شرایطی که بسیاری از مردم نظاره گر تحولات بارسلونا و پیشرفت این تیم هستند، رئال ثابت ماند و توانست با برتری در تمامی دیدارهای خود صدر جدولی را که از فصل قبل در اختیار دارد حفظ کند. . . در واقع آنچلوتی سعی کرد با ایجاد تغییرات کوچک و اضافه کردن مهره هایی مانند رودیگر و شوامنی، انگیزه تیمش را برای کسب جام های بعدی حفظ کند. این ماه بسیار مهمی برای رئال خواهد بود زیرا فصل گذشته آنها در بازی برگشت مقابل بارسلونا و اتلتیکو شکست خوردند و آنچلوتی نمی‌خواهد این اتفاق دوباره تکرار شود. بعد از دربی مادرید، 2 بازی مقابل اوساسونا و ختافه برگزار می شود، سپس ال کلاسیکو را خواهیم دید. آیا رئال ثبات خود را حفظ خواهد کرد؟

آخرین بازی
می 2022 در بازی برگشت فصل قبلی لالیگا اسپانیا، اتلتیکو موفق شد با تک گل کاراسکو از روی نقطه پنالتی، دربی مادرید را مقابل رئال به پیروزی برساند.