رئال مادرید ساب ژوزلو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بایرن را شگفت زده کرد

رئال مادرید، قهرمان 14 بار رکورد، یک شب شادی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه (8 مه) را تجربه کرد، زیرا آنها از پشت به میدان رفتند تا در بازی برگشت نیمه نهایی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، بایرن مونیخ را با نتیجه 2-1 به پیروزی برسانند. لوس بلانکوس که در مجموع 4-3 باواریایی ها را شکست داد، در تاریخ 1 ژوئن در ورزشگاه ومبلی در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بوروسیا دورتموند، قدرتمند بوندسلیگا خواهد رفت.

مهره آبی بایرن مونیخ

رئال مادرید از دقیقه اول چهارشنبه برنامه بازی مشخصی داشت. آن‌ها می‌خواستند به فینال بروند، نه خزیدن. رئال مادرید تحت هدایت وینیسیوس جونیور، هجوم به حمله را پشت سر گذاشت و مانوئل نویر و خط دفاعی او را تحت فشار نگه داشت. وینیسیوس در دقیقه 13 به تیر دروازه برخورد کرد و رودریگو نتوانست توپ برگشتی را از دسترس دروازه بان دور کند. در دقیقه 40، وینگر چپ پاشنه جت با یک ضربه آزاد مواج به سمت دروازه رفت، اما نویر آن را پشت سر گذاشت.

لوس بلانکوس در 45 دوم، با گرسنه‌تر وینیسیوس جونیور، در جناح چپ با جاشوا کیمیچ مبارزه کرد. این برزیلی در تمام نیمه دوم با آلمانی بازی کرد و پس از عبور از کنار او، فرصت‌های پس‌انداز ایجاد کرد. با این حال، با وجود برتری خود، لوس مرنگس در دقیقه 68 به لطف ضربه پرحاشیه آلفونسو دیویس در بیرون از محوطه جریمه، گل خورده بود.

با دریافت توپ در سمت چپ، مدافع کناری همه کاره به سمت آنتونیو رودیگر حمله کرد و سپس داخل آن را قطع کرد و با ضربه ای غیرقابل توقف دروازه داخلی را پیدا کرد. با پایین آمدن ساعت، مادرید به یک پاسخ و سریع نیاز داشت.

یک بازگشت حماسی به رئال مادرید

بازیکنان بایرن مونیخ پس از گل لحظات شیرین خود را به بازی ادامه دادند، در حالی که توماس توخل، سرمربی، تغییراتی در خط دفاعی انجام داد تا برتری اندک خود را حفظ کند. او جمال موسیالا، لروی سانه و هری کین را حذف کرد و به کارلو آنچلوتی مجوز حمله را داد. سرمربی رئال مادرید با دو دست از این فرصت استفاده کرد و لوکا مودریچ (دقیقه 69)، ادواردو کاماویگا (دقیقه 69)، براهیم دیاز (دقیقه 81) و خوسلو (دقیقه 81) را وارد بازی کرد.

استراتژی فوق هجومی در دقیقه 88 نتیجه خوبی داشت. وینیسیوس جونیور با ضربه ای قدرتمند به کف دست نویر زد که دروازه بان افسانه ای موفق به مهار آن نشد. ژوزلو سریع‌ترین واکنش را به این فرصت نشان داد و توپ آزاد را از فاصله خالی دور کرد و برابری را برای مادرید بازگرداند. در حالی که بایرن در تلاش بود تا کنترل خود را پیدا کند، تیم میزبان تنها چند دقیقه بعد برای دومین بار در شب ضربه زد، و خوسلو از فاصله نزدیک به ارسال رودیگر خانگی ضربه زد. داور ابتدا گل را به دلیل آفساید رد کرد اما پس از بررسی سریع آن را لغو کرد.

خط تیره از جنجال

داور ابتدا 9 وقت اضافه اضافه کرد، اما به دلیل بررسی VAR، برای چند دقیقه دیگر علامت داد. با این حال، با درگیری بازیکنان و غلت خوردن در سراسر زمین، داور اجازه داد بازی برای چند دقیقه اضافی ادامه یابد. در دقیقه 13 وقت اضافه، ماتییس دی لیخت توپ را وارد دروازه رئال مادرید کرد. اما قبل از اینکه بتواند توپ را از توماس مولر دریافت کند و آن را برگرداند، داور سوت آفساید را زد و باعث شد بازیکنان بازی را متوقف کنند. بازیکنان مادرید، از جمله دروازه بان آندری لونین، هیچ تلاشی برای جلوگیری از گلزنی دی لیخت انجام ندادند.

طرفداران بایرن استدلال می کردند که داور باید اجازه می داد بازی ادامه یابد یا پس از ورود توپ به VAR مشورت می کرد. توخل، مولر و دی لیخت پس از سوت بازی به شدت شکایت کردند، اما مادرید که سه سال آخر خود را رزرو کرده بود، تا پایان شب به جشن و شادی ادامه داد.

https://sportslens.com/news/uefa-champions-league-real-madrid-bayern-joselu-win/ منبع: