رئال 1(4)-(3)1 والنس: رسیدن به فینال دشوار است

رئال مادرید با شکست والنسیا در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا به آخرین بازی رفت.

رئال 1(4)-(3)1 والنس: رسیدن به فینال دشوار است

در نهایت این دیدار در وقت های عادی و اضافه با تساوی 1-1 به پایان رسید تا ضربات پنالتی برنده و یکی از 2 فینالیست سوپرجام را مشخص کند.


سرویس خبر شماره: 1864265
22 ژانویه 1401 در 01:35
7.9 هزار |

4نقطه نظر

تیبو کورتوا ناجی آنچلوتی و تیمش شد

در دقیقه 38 با جدایی وحشیانه از کریم بنزما، این بازیکن در محوطه جریمه با خطای ایرای کومرت سرنگون شد و داور مسابقه به نشانه خطای پنالتی سوت زد. خود بنزما پشت آن توپ ایستاد و بر خلاف جهت مدافع والنسیا دروازه را باز کرد.

1790647

در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر رئال مادرید به پایان رسید. با شروع نیمه دوم و تنها 23 ثانیه از آن سپری شده بود، والنسیا بازی را به تساوی کشاند. ارسال تونی لاتو از سمت چپ با ساموئل لینو مواجه شد و او با یک شوت از کنار کورتوا عبور کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

ضربات سوم هر دو تیم توسط ایلاکس موریبا و تونی کروس به ثمر رسید و هر دو بازیکن موفق بودند. چهارمین پنالتی والنسیا توسط هوگو گیومه و پنجمین پنالتی رئال مادرید توسط آسنسیو به گل تبدیل شد تا به ضربات پایانی برسد.

پنالتی پنجم والنسیا را خوزه گایا به ثمر رساند که تیبو کورتوا او را مهار کرد تا رئال مادرید با نتیجه 4 بر 3 در ضربات پنالتی و در مجموع 5 بر 4 به سختی از سد والنسیا عبور کند و راهی آخرین دیدار سوپرجام شود. . لوس بلانکوس در فینال به مصاف برنده بازی بارسلونا و رئال بتیس خواهد رفت.

1790645



مجله اخبار فوتبال خارجی

سپس رئال مادرید 2 موقعیت خوب را از دست داد. ابتدا کریم بنزما مدافعان را گیج کرد که ضربه او به طرز خطرناکی به بیرون رفت. سپس والورده از پشت محوطه جریمه شلیک کرد و توپش با اختلاف کمی از کنار تیرک دروازه بیرون آمد.

اولین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه 5 رخ داد. کرنر تونی کروس با ضربه سر ادر میلیتائو همراه شد که به طرز خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 10، رودریگو روی توپ تماشایی تونی کروس صاحب موقعیت خوبی شد که ضربه ضعیف او از بالای دروازه به بیرون رفت.

اگرچه هر دو تیم نیمه اول خوبی را به نمایش گذاشتند و نیمه دوم با گل آغاز شد اما تا دقایق پایانی بازی اتفاق مهمی نیفتاد. در دقایق پایانی بازی کریم بنزما می توانست دروازه حریف را باز کند اما موفق نشد. در دقیقه 7 وقت اضافه و به دنبال خطای مدافعان والنسیا، وینیسیوس توپ را گرفت و تاخیر این بازیکن باعث شد تا مامرداشویلی، دروازه بان گرجستانی والنسیا توپ را مهار کند.

در نهایت این بازی در وقت قانونی با تساوی 1-1 به پایان رسید و کار به وقت اضافه کشیده شد. در دقیقه 92 شوت وینیسیوس از روی خط محوطه جریمه بود که باز هم مامرداشویلی توپ را مهار کرد و به کرنر رفت. در دقیقه 104 رئال یک موقعیت عالی برای گلزنی داشت. ضربه چالش برانگیز تونی کروس از پشت محوطه جریمه باز هم با واکنشی دیدنی توسط مامرداشویلی مهار شد و توپ به کرنر رفت.

1790648
1790649

در ضربات پنالتی ادینسون کاوانی و کریم بنزما ضربه های ابتدایی هر دو تیم را به گل تبدیل کردند. ضربه دوم والنسیا را کومرت سوئیسی به ثمر رساند که ضربه ضعیف او از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه مودریچ موفق شد توپ خود را به گل تبدیل کند تا رئال مادرید 2-1 پیش بیفتد.

در عرض چند دقیقه، والنسیا دو موقعیت را از دست داد. ابتدا کورتوا ضربه سر ادینسون کاوانی را مهار کرد و سپس ضربه آندره آلمیدا از بالای دروازه به بیرون رفت تا خفاش ها به حملات رئال مادرید پاسخ دهند. در ادامه این تیم در کار تاکتیکی و تمرینی موقعیت بسیار خوبی داشت که ضربه کاوانی توسط کورتوا مهار شد و قبل از آن کمک داور اعلام آفساید کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اولین بازی سوپرجام اسپانیا بین رئال مادرید و والنسیا در ورزشگاه ملک فهد ریاض برگزار شد. در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 حریف خود را شکست دادند و راهی دیدار فینال شدند.

والنسیا می توانست در دقیقه 111 این شگفتی را کامل کند. فران پریس در بهترین موقعیت ممکن قرار گرفت اما ضربه او را تیبو کورتوا با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد و دروازه تیمش را نجات داد. در دقیقه 119 رئال مادرید صاحب یک شوت شد که ضربه آرام آسنسیو در دستان دروازه بان والنسیا قرار گرفت.