رابطه من و کی روش مثل مورینیو نیست/ وقتی اسم ایران به میان می آید فقط به یک بازیکن فکر می کنم.

مورایس با تاکید بر اینکه بازیکنانی که در لیگ های باکیفیت کار می کنند می توانند در این جام بسیار تعیین کننده باشند، افزود: می توان منتظر شگفتی های خوبی بود. سازمان، کیفیت، دانش و فناوری در سال های اخیر تفاوت را ایجاد کرده است. تیم هایی با بازیکنانی که در رقابت های باکیفیتی مانند اسپانیا، آلمان و انگلیس یا حتی پرتغال و فرانسه که رقابت فشرده و داغی دارند بازی می کنند، قطعا توانایی بیشتری دارند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام تیم قهرمان می شود، گفت: برزیل و آرژانتین کشورهای فوتبالی هستند اما بیشتر ستاره های آنها در لیگ های خارجی بازی می کنند. آنها تجربیات متفاوت، تمرین با کیفیت و فشار بالا دارند که بسیار مهم است. بنابراین معتقدم یکی از این کشورها می تواند قهرمان شود. اگر پرتغال یا بلژیک برنده شوند ممکن است غافلگیر کننده باشد یا اگر آلمان و فرانسه برنده شوند شگفتی کمتری. شاید قهرمانی بریتانیا! آنها سال هاست که قهرمان نشده اند. دیدن اینکه کدام تیم برنده می شود همیشه جالب است.

سرمربی سپاهان بر شانس صعود ایران با کی روش تاکید کرد: تیم ملی ایران مربی دارد که کیفیت خود را نشان داده است. وقتی درباره این تیم صحبت می کنیم، اول از همه به مهاجم باکیفیتی که برای پورتو بازی می کند فکر می کنم. طارمی در باشگاهی که من بودم بازی می کند و قهرمان اروپا شد. او یک بازیکن خوب و شایسته ایرانی است که نشان می دهد ایران بازیکنان خوبی دارد. من شناخت بسیار خوب و قدیمی از کیروش دارم. او سال ها به عنوان مربی برتر پرتغال شناخته می شد. کی روش دستیار مربی منچستر و سرمربی رئال مادرید بود. این خیلی آسان نیست و کاملاً خاص است. او مربی شایسته و صاحب استراتژی و تفکر است. او کسی است که همیشه به فکر بهبود اوضاع در هر کجا که هست و جلو بردن همه چیز است.

مورائیس افزود: ما اینجا در تماس هستیم و هر هفته صحبت می کنیم. مثلا می پرسد مسابقه چطور پیش رفت و بازیکنان چطور رفتار کردند. به همین دلیل من طرفدار کی روش هستم و او این را می داند. دوستی ما ممکن است مانند رابطه من و مورینیو نباشد. قبلا با هم کار می کردیم اما رابطه من با کیروش اینطور نیست. من باید کی روش را تحسین کنم زیرا مربیگری او درجه یک است. معتقدم کی روش می تواند از ظرفیت های ایران استفاده کند. پیش بینی سخت است، اما شش امتیاز می تواند عالی باشد و اگر نه، امیدوارم چهار امتیاز برای صعود کافی باشد. اگر آنها بتوانند 6 امتیاز را کسب کنند، فکر می کنم بسیار جذاب خواهد بود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال