راز رهبری قرمزها فاش شد; این پرسپولیس گل نمی زند!/ وقتی استقلال از همه موقعیت هایش استفاده نمی کند

استقلال بی نظیر در موقعیت سازی

استقلال جدا از داشتن بیشترین امیدهای گلزنی با کمترین امیدهای گلزنی روبرو بود. گل های مورد انتظار این تیم 5.72 است و استقلال تقریبا این تعداد گل زده و 6 بار دروازه این تیم باز شده است. پیش بینی گل نساجی 15.83 است و بیش از هر تیم دیگری به حریفان فرصت داده است. البته 30 درصد امیدهای گلی که نساجی با آن روبرو شد در بازی با استقلال بود.

راز رهبری مردم سرخ پوست؛ پرسپولیس که گل نمی خورد

بر اساس آمار متریک، استقلال با مجموع 15.38 گل بهترین تیم لیگ است. البته این تیم نتوانست از این موقعیت ها استفاده کند و 12 گل به ثمر رساند. ذوب آهن اصفهان با 6.48 گل کمترین آمار را در این فصل دارد. گل گهر که با 17 گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد، انتظار گل 12.39 و 4.61 گل بیش از گل زده خود را دارد و فرصت طلب ترین تیم لیگ محسوب می شود. مس رفسنجان فرصت طلب ترین تیم لیگ است. این تیم با 5 گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما انتظار گلزنی این تیم 10.5 است و این تیم نیمی از لیاقتش را به ثمر رسانده است. مس رفسنجان 2 پنالتی را از دست داد و بدترین تیم لیگ است.

نفت مسجد سلیمان در هفته های اخیر نتایج عجیبی کسب کرده است، این تیم با 25 گل خورده بدترین خط دفاعی لیگ را دارد و 11 گل نیز توسط دومین خط دفاع ضعیف لیگ به ثمر رسیده است. این تیم خیلی راحت گل می زند. انتظار گلزنی حریفان نفت مسجد سلیمان 13.55 است و این تیم بیش از 11 گل به ثمر رسانده است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

پرسپولیس و آلومینیوم رکورددار کلین شیت در این فصل هستند. این دو تیم کمترین گل را نسبت به گل های مورد انتظار خود به ثمر رساندند. گل حریفان پرسپولیس 7 و آلومینیوم 8 است و این دو تیم 3 و 4 گل دریافت کردند و 4 گل کمتر از استحقاق خود به ثمر رساندند.

امید گل یکی از شاخص های آماری تقریبا جدید است که معیار خوبی برای ارزیابی عملکرد تیم ها است. این پارامتر ارزش واقعی شانس های گلزنی یک تیم را در یک مسابقه تعیین می کند. اینکه یک تیم چقدر موقعیت های گلزنی با کیفیت ایجاد کرده است و چقدر موقعیت های گلزنی با کیفیت روی دروازه آنها ایجاد شده است را می توان با این معیار اندازه گیری کرد.