راهی واحد تا سومین جام طلایی گل محمدی

اکنون که 7 هفته به پایان فصل باقی مانده است، این تعداد باخت ممکن است ناامید کننده به نظر برسد، به خصوص اگر در نظر بگیرید که تیم پرتلاطم فصل قبل تا هفته بیست و سوم تنها دو بار شکست خورده بود.
پرسپولیس فصل گذشته پس از دربی 5 اسفند 14 برد، 7 تساوی، 2 باخت، 34 گل زده، 17 گل خورده و 49 امتیاز از 23 بازی به ثبت رساند. در حال حاضر پرسپولیس پس از باخت به سپاهان در 23 بازی 13 برد، 6 تساوی، 4 باخت، 29 گل، 12 گل خورده و 45 امتیاز کسب کرده است. این یعنی پرسپولیس یحیی در فصل قبل یک برد کمتر، یک تساوی کمتر و دو باخت بیشتر از این تیم داشت. در مقایسه با فصل قبل، قرمزها تاکنون 5 گل کمتر در لیگ به ثمر رسانده اند، اما 5 گل کمتر نیز دریافت کرده اند، اما مهم ترین آمار، امتیاز است. پرسپولیس در این مرحله 5 امتیاز نسبت به فصل قبل کمتر است و این آمار برای یحیی گل محمدی منفی است، هرچند که فاصله با لیدر به اندازه فصل قبل نیست.
پرسپولیس در نیم فصل 3 از 8 بازی را باخت و شاید تنها در صورت پیروزی در 7 بازی بعدی قهرمان شود و با توجه به مصمم بودن قهرمان در شرایط مساوی با توجه به بازی رودررو، سپاهان بازنده شود. حداقل 5 امتیاز
ضمن اینکه با برتری استقلال و از دست دادن رده دوم، پرسپولیس اکنون باید منتظر قهرمانی شاگردان ساپینتو باشد، هرچند یحیی و شاگردانش می توانند به سه امتیاز بازی متوالی برای قهرمانی در این رقابت امیدوار باشند اما یک امتیاز اختلاف با این حریف می تواند باشد. جبران کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

امسال در لیگ بیست و دوم با توجه به فیفای پیش رو و تشکیل اردوی تیم ملی، بازی هفته بیست و سوم و آخرین بازی پرسپولیس 6 روز زودتر در 29 اسفند برگزار شد اما باز هم فینال بود. . باز هم در فاصله 7 هفته مانده به پایان فصل، تیم های اول و دوم جدول مقابل هم قرار گرفتند اما در پایان 90 دقیقه ال کلاسیکو فاصله یک امتیازی سپاهان با پرسپولیس به 4 رسید. و به نوعی شانس قهرمانی پرسپولیس تا حد زیادی از دست رفت.
حالا با این شکست بسیاری از پرسپولیسی ها و فوتبالدوستان شرایط فصل قبل را به یاد آوردند و با توجه به بازی های دو تیم، پیشرفت حریف اصفهانی که در 9 بازی اخیر خود تنها یک امتیاز مقابل آلومینیوم اراک به دست آوردند. و بازی های نسبتا سخت تر پرسپولیس (روی کاغذ) در مقایسه با رقیب مستقیمش، خیلی ها قهرمانی سپاهان را قطعی می دانند و معتقدند پرسپولیس در این فصل قهرمانی لیگ را از دست خواهد داد، اما روزنه ای از امید وجود دارد. پرسپولیس.
تنها نکته امیدوارکننده و تفاوت وضعیت فعلی پرسپولیس با وضعیت پارسال اختلاف 2 امتیازی است. استقلال فصل گذشته پس از آخرین دربی پایان سال 6 امتیاز با پرسپولیس اختلاف داشت اما حالا سپاهان 4 امتیاز اختلاف دارد و شاید یاران یحیی امیدوارند سپاهان در 7 بازی باقی مانده حداقل 5 امتیاز از دست بدهد. .. این البته یک طرف ماجراست چرا که پرسپولیس در عین حال که منتظر امتیازدهی سپاهان است باید تمام امتیازات باقی مانده را هم جمع کند که نتیجه گیری با این روند برای تیم یحیی کمی سخت به نظر می رسد. پرسپولیس در فصول گذشته بیش از 3 شکست را متحمل نشده است اما شاگردان یحیی با قبول چهارمین شکست فصل مقابل سپاهان رکورد تلخ منفی را به ثبت رساندند.

1832103

باخت به سپاهان در دقایق پایانی مسابقه شباهت زیادی به تساوی دربی پایان سال گذشته داشت.

راهی واحد تا سومین جام طلایی گل محمدی


سرویس خبر شماره: 1895667
23 مارس 1401 ساعت 07:00
2.7 هزار |

0نقطه نظر

آنها در هفت مسابقه پیروز می شوند و قهرمان می شوند

به گزارش مجله اخبار فوتبال و به نقل از ایران ورزشی، هر دو بازی آخرین بازی پرسپولیس در سال شمسی، هر دو برابر رقیب مستقیم قرمزها در راه قهرمانی و یک بازی به نوعی فینال لیگ محسوب می شد. از قضا هر دو بازی در هفته 23 چمپیونشیپ برگزار شد با توجه به 7 هفته باقی مانده تا پایان فصل، در تعیین سرنوشت قهرمانی تعیین کننده بود.
5 اسفند سال گذشته، پرسپولیس که در فصل پرنوسان خود را در تعقیب استقلال صدر نشان داده بود، آخرین شانس خود را برای کم کردن فاصله و حفظ شانس قهرمانی در دربی برگشت داشت و به مصاف تیم شکست ناپذیر فرهاد مجیدی و فرهاد مجیدی می رفت. تا دقیقه 83 اولین شکست رقیب سنتی و رسیدن به آنچه می خواست ادامه داشت، اما گل جنجالی رودی جستد همه چیز را خراب کرد.
با تساوی در این دربی، پرسپولیس 49 و استقلال 55 امتیازی شدند و آبی ها فاصله 6 امتیازی را حفظ کردند. در نهایت استقلال با ادامه روند شکست ناپذیری و ثبات در نتایج، در نهایت با فاصله 5 امتیازی از پرسپولیس (68 بر 63) قهرمان شد که البته دو امتیاز آن با انضباطی به دست آمد. دستور به جای سه امتیاز از دست رفته دربی (در صورت صدور این حکم انضباطی نمی تواند) کاملا تعیین کننده به نظر می رسد.

1832101