راه حل جدید فیفا؛ تکنولوژی آفساید برای جام جهانی


سرویس خبر شماره: 1831510
10 تیر 1401 ساعت 13:23 |
3.3 هزار |

2نقطه نظر


این فناوری جدید از 12 دوربین ویژه استفاده می کند که در طول چمن حرکت می کنند و توپ را تعقیب می کنند و در هر دقیقه اطلاعات دقیقی از بازیکنی که توپ را در اختیار دارد، ارائه می دهد.
توپ فوتبال آدیداس برای جام جهانی نیز ابزارهای بهبود عملکرد این فناوری را دارد و می تواند در ارسال و تحلیل داده ها موثر باشد.
به نظر می رسد این روندی که فیفا در پیش گرفته در واقع تلاشی جدی برای به صفر رساندن اشتباهات فردی داوران و ایجاد شرایط عادلانه تر از قبل برای هر دو تیم است.



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فیفا اعلام کرد در جام جهانی 2022 قطر از فناوری آفساید نیمه اتوماتیک استفاده خواهد شد.
این فناوری قرار است ابزار مفیدی برای داوران در اتاق کمک داور ویدیویی و همچنین داوران حاضر در زمین باشد تا به آنها کمک کند تا در موقعیت‌های آفساید سریع‌تر، دقیق‌تر و دقیق‌تر تصمیم بگیرند.
جانی اینفانتینو پس از استفاده موفقیت آمیز از فناوری کمک داور ویدیویی در جام جهانی 2018 روسیه، اکنون تصمیم گرفته است تا استفاده از فناوری را در فوتبال افزایش دهد و به بهبود بیشتر شرایط داوری کمک کند.
گفته می شود فیفا به همراه آدیداس و گروه تعالی نوآوری و سایر شرکت های ارائه دهنده پلتفرم های فناوری به مدت سه سال در تلاش برای بهبود سیستم کمک داور ویدیویی است که این فناوری جدید نیز یکی از این تلاش ها است.

فیفا تصمیم گرفته است از فناوری های جدید برای بهبود کیفیت داوری در جام جهانی 2022 قطر استفاده کند.