رتبه بندی 7 بازیکن لیورپول که شماره 10 را در دوران لیگ برتر پوشیده اند – لیورپول اف سی

7. آندری ورونین، 10-2007

1. سادیو مانه، 2018-22

لیورپول، انگلستان - پنجشنبه، 5 می 2011: جو کول لیورپول در بازی مقابل منچستریونایتد در جریان بازی لیگ برتر انگلستان (بخش شمالی) در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

هفت قرمز پیراهن شماره 10 را در دوران لیگ برتر بر تن کرده اند و منصفانه است که بگوییم در طول دوران حرفه ای خود شانس های متفاوتی بین آنها وجود داشته است.

طلسم او با دریافت کارت قرمز در اولین بازی خود در لیگ در خانه برابر آرسنال، بدترین شروع ممکن را آغاز کرد و در یک کمپین اول نامرتب در نهایت او را به انتقال قرضی به لیل کشاند.

2001. لیورپول - پورتو مایکل اوون (تصاویر PA / عکس آلامی استوک)

این فارغ التحصیل آکادمی با یک گل انفرادی پر سر و صدا مقابل آرژانتین در سال 98 فرانسه خود را در صحنه جهانی معرفی کرد، اما او قبلاً ثابت کرده بود که با پیراهن قرمز کشنده است.

مانه 120 گل در 269 بازی برای قرمزها به ثمر رساند و هر افتخار بزرگی را در دوران حرفه ای خود در آنفیلد به دست آورد که فراتر از حد انتظارات بود.

https://www.thisisanfield.com/2023/06/ranking-the-7-liverpool-players-to-have-worn-no-10-in-premier-league-era/ منبع:

کول پس از بازگشت 10 بازی انجام داد و سرانجام در ژانویه در سال 2013 به باشگاه سابقش وستهام رفت.

الکسیس مک آلیستر با قراردادی به ارزش 35 میلیون پوند به اولین خرید تابستانی قرمزها تبدیل شد.

گل هایی که به منچسترسیتی در قهرمانی فصل 2013/14 و فینال جام لیگ 2016 زده شد، از جمله نکات برجسته این بازیکن برزیلی بود، اما جرقه خلاقانه و پیوندهای او با هموطنش روبرتو فیرمینو احتمالاً همان چیزی خواهد بود که بیشتر از همه به خاطر آن یاد می شود.

سادیو مانه تابستان گذشته به عنوان یک بازیکن واقعی لیورپول، باشگاه را ترک کرد.

4. لوئیس گارسیا، 07-2004

6. جو کول، 2010-13

دوران حرفه ای او در لیورپول با 158 گل در 297 بازی به پایان رسید و پس از ناکامی در تلاش هایش برای تبدیل سفر به مادرید به یک سفر برگشتی، اوون در نهایت با امضای قرارداد با منچستریونایتد در سال 2009، پل های ارتباطی با کاپ را سوزاند.

نامی که در فولکلور باشگاه حک شده است، لوئیس گارسیا در اولین فصل حضورش در قرمزها نقش مهمی در سفر به استانبول داشت.

2. مایکل اوون، 04-1998

در اینجا، ما هر هفت بازیکن لیورپول را رتبه بندی می کنیم که شماره 10 لیگ برتر را بر تن کرده اند. اگر فکر می‌کنید درست انجام داده‌ایم، به ما اطلاع دهید!

گارسیا مرد مناسبت بزرگ بود، خیره کننده او در نیمه نهایی جام حذفی 2006 مقابل چلسی، یکی دیگر از خاطرات برجسته، و آهنگ محبوب او هنوز در بارها و تراس ها تا به امروز خوانده می شود.

او تنها با 8 میلیون پوند از اینترمیلان به خدمت گرفته شد و پنج سال بعد با 142 میلیون پوند به بارسلونا فروخته شد و همه آنچه را که باید در مورد تأثیری که در دوران حضورش در آنفیلد داشت به شما بگوید.

5. جان بارنز، 1992-97

پیراهن شماره 10 لیورپول یک سرنشین جدید دارد، اما کدام یک از 7 بازیکنی که قبل از او رفته بودند آن را بهتر پوشیدند؟

این پیراهن که قبلاً برای بازیکنان فوروارد در نظر گرفته شده بود، اکنون بیشتر با هافبک‌های هجومی همراه است.

کاونتری، انگلستان - شنبه، 6 آوریل 1996: کاپیتان لیورپول، جان بارنز در بازی مقابل کاونتری سیتی در جریان بازی لیگ برتر در هایفیلد رود.  کاونتری 1-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لندن، انگلیس - چهارشنبه، 19 دسامبر 2007: آندری ورونین، بازیکن لیورپول، تصمیم کمک داور در جریان بازی یک چهارم نهایی جام اتحادیه مقابل چلسی در استمفوردبریج را به چالش کشید.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

با انجام این کار، این بازیکن آرژانتینی یکی از نمادین ترین شماره های باشگاه را به خود اختصاص داده است و راه برخی از بهترین بازیکنان تاریخ لیورپول را دنبال خواهد کرد.

همه چیز متأسفانه به پایان رسید، اما فیلیپه کوتینیو در بهترین روزهایش در لیورپول یک جادوگر بود.

مایکل اوون یکی دیگر از بازیکنان با استعدادی بی‌نظیر که احتمالاً هر روز از رفتنش ناراحت می‌شود، در مراحل اولیه حرفه‌اش نیروی طبیعت بود.

بارنز در سال 1987 که کنی دالگلیش را به خدمت گرفت، در هر یک از چهار فصل اول خود دو رقمی شد، اما بیشتر وقت خود را در لیورپول پس از 1992 از خط میانی گذراند.

اما همانطور که از لیست ما متوجه خواهید شد، بازیکنان در پست های مختلف در فصول اخیر این افتخار را در قرمزها به دست آورده اند.

3. فیلیپ کوتینیو، 18-2013

دوران حضور او در مرسی ساید تنها 6 گل به ثمر رساند که همه آنها در اولین فصل حضورش به ثمر رسید، قبل از اینکه سرانجام در ژانویه 2010 به دینامو مسکو فروخته شد.

او یکی از تعدادی از اسپانیایی‌هایی بود که در تابستان 2004 توسط رافا بنیتز سرمربی جدید به خدمت گرفت و به لیورپول در راه رسیدن به پنجمین تاج اروپایی با گلزنی در هر یک از دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا کمک کرد – از جمله گل بدنام “گل روح” مقابل چلسی

لوئیس گارسیا،

او علی‌رغم اینکه برخی از ابرقدرت‌های هجومی‌اش را حذف کرد، بخش مهمی از باشگاه در داخل و خارج از زمین باقی ماند.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 21 آگوست 2021: سادیو مانه بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل دوم در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین لیورپول اف سی و برنلی اف سی در آنفیلد جشن می گیرد.  لیورپول 2-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

سنگالی که در سال 2016 به عنوان یکی از اولین خریدهای تحول آفرین یورگن کلوپ از ساوتهمپتون به این تیم پیوست، تا دو سال بعد پیراهن شماره 10 را به دست نیاورد.

جو کول با خرید رایگان روی هاجسون در تابستان 2010 از چلسی با انتظارات زیادی در بین هواداران لیورپول وارد شد.

NB. رتبه بندی تنها بر اساس دوران حرفه ای هر بازیکن در لیورپول در طول دوران لیگ برتر.

اگر این لیست قبل از شروع لیگ برتر بود، احتمالاً جان بارنز بالای درخت می نشست.

منطقی است که بگوییم دوران حرفه ای لیورپول اوکراینی آنطور که او انتظار داشت پیش نرفت.

لیورپول، انگلیس - شنبه، 28 اکتبر 2017: فیلیپ کوتینیو کوریا، بازیکن لیورپول، در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین لیورپول و ساوتهمپتون در آنفیلد، گل سوم را به ثمر رساند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)