رختکن پرسپولیس یک اسم را فریاد می زند: آقا وحید!


کد اطلاعات: 2048998
27 ژوئن 1403 ساعت 12:33 |
5.6 هزار امتیاز خبر|

5نقطه نظر

یک چالش بزرگ برای یک ستاره 36 ساله

وحید امیری یکی از چهره های خاص پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس است.

رختکن پرسپولیس یک اسم را فریاد می زند: آقا وحید!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شاید 36 سالگی برای بازیکنی برای حضور در تیمی جاه طلب و همیشه پای کار مثل پرسپولیس سن ایده آل نباشد اما برای بازیکنی مثل وحید امیری نمی توان این موضوع را درست دانست.

وحید امیری را قطعا یکی از «خاص ترین» بازیکنان تاریخ پرسپولیس و حتی ایران می دانند. ستاره ای که دیر به سطح اول فوتبال ایران معرفی شد اما در کمتر از یک دهه توانسته جایگاه قابل توجهی را از آن خود کند.

هافبک باتجربه سرخ ها که کاپیتان دوم این تیم نیز محسوب می شود، اکنون 36 سال سن دارد اما شایعات زیادی درباره آینده خود می بیند. دعوت نکردن او به باشگاه برای مذاکره برای تمدید قرارداد این ذهنیت را شکل داد که شاید قرمزها (سران باشگاه) تمایلی به ادامه همکاری با او نداشته باشند و به همین دلیل صحبت های زیادی در مورد آینده او وجود دارد و برخی او حتی به تازگی از خیبر خرم آباد ارتقا یافته است. آنها از لیگ برتر به عنوان مقصد آینده او یاد کردند.

امیری که در سال 95 با قراردادی پرماجرا و هیجان انگیز به پرسپولیس پیوست، در این مدت برای حضور در فوتبال اروپا یک فصل از این تیم راهی ترابزون ترکیه شد و پس از بازگشت به توافقی زودهنگام و محتاطانه با آنچه این تیم بود، رسید. دریافت کرد و تا امروز با وجود افزایش عجیب مبلغ قرارداد، به آن احترام گذاشته است.

اما برای پرسپولیسی ها حضور او در مقابل علی اکبر طاهری به عنوان مدیرعامل سرخ پوشان یک لحظه تاریخی محسوب می شد. درست زمانی که استقلالی ها با حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت این تیم امید زیادی به عقد قرارداد با وحید امیری و علیرضا بیرانوند داشتند، این پرسپولیس بود که توانست ستاره های فوتبال ایران را جذب کند. توافق هوشمندانه امیری که ویژگی‌های اخلاقی جالب و قابل احترام او در سال‌های گذشته همواره در کنار عملکرد فوتبالی‌اش به‌عنوان امتیاز قابل‌توجهی مطرح شده، اکنون جزو شناسنامه این باشگاه محسوب می‌شود.

2029548

بازیکنی که بعد از پایان دوران فوتبالی سیدجلال حسینی می توان او را جزء ضروری رختکن این تیم دانست. ستاره ای کم حرف که به یکی از عجیب ترین شماره های پیراهن این تیم هویت داد در حال حاضر، “19” نیز یکی از اعداد به یاد ماندنی برای همه قرمزها است. تاریخچه این شماره پیراهن در نوع خود جالب است. امیری بعد از اینکه شماره 10 و 11 مورد علاقه خود را در پرسپولیس به دلیل حضور بازیکنان بزرگتر دور از دسترس دید، شماره 19 را به تن کرد (نکته جالب اینکه بعد از رفتن فرشاد احمدزاده و در دسترس بودن شماره 10، یکی از بازیکنان این تیم. بازیکنان سابق او در تمرینات این شماره را پوشید تا دوباره از دست امیری دور شود!) در پاسخ به این سوال که چرا این شماره؟ او مدعی شد که شماره پیراهن برایش مهم نیست و به دنبال این است که با درخشش در تیم شماره خود را به یاد ماندنی کند. به نظر می رسد اتفاقی که اکنون رخ داد پس از نزدیک به هشت سال حضور در این تیم به آن وعده عملی شده است. گل های دربی و روزهای خاطره انگیز او در پرسپولیس از او بازیکنی ساخته است که همیشه جایگاه ویژه ای در بین چهره های ماندگار این تیم برای خود رقم زده است.

اما در روزهای اخیر و با شروع تلاش باشگاه برای تمدید قرارداد با بازیکنان مورد نظر، وحید امیری هنوز دعوتنامه ای از سوی مدیران تیم ها برای حضور به جای پرسپولیس و ساخت این باشگاه دریافت نکرده است. همان ساختمانی که چند ماه قبل پس از جنجال علیرضا بیرانوند و ناامیدی لیدرهای پرسپولیس در مقابل هجوم هواداران خشمگین، دست این دروازه بان سرکش را گرفته بود و او را دوباره پای میز مذاکره کشانده بود. امروز، در 36 سالگی، هیچ کس به فکر ارتباط مجدد با کاپیتان دوم نیست. بازیکنی که حضورش می تواند وزن و اعتبار زیادی به رختکن تیم بدهد. هواداران پرسپولیس با یادآوری علی پروین و سیدجلال حسینی که در سنین بالاتر به عنوان چهره های کاریزماتیک و تاثیرگذار این تیم را همراهی می کردند، امیری را در چنین شرایطی می سنجند و امیدوارند باشگاه در این زمینه به بهترین شکل ممکن وضعیت را پیش ببرد.

نظر شما در مورد آینده وحید امیری و پرسپولیس چیست و فکر می کنید باشگاه باید با ستاره متواضع و تاثیرگذار خود قراردادش را تمدید کند یا اینکه سن او باعث می شود با اتفاق جدیدی روبرو شود؟

مجله اخبار فوتبال داخلی