رسمی؛ بازگشت ستاره جذاب به لیگ برتر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اشکان دژاگه پس از یک فصل حضور در الشحانیه به ایران بازگشت. او که تا هفته گذشته به نظر می رسید با توجه به قراردادش به قطر بازمی گردد، دو روز پیش در کمپ فولاد حاضر شد. این خبر ظهر 7 تیر منتشر شد و مانند بمب منفجر شد. بازگشت اشکان به لیگ برتر با جواد نکونام اتفاق جالبی بود که امشب قطعی شد.

باشگاه فوتبال خوزستان طی چند فصل گذشته با نکونام افتخاراتی چون قهرمانی در سوپرجام و حذفی را کسب کرده و امسال نیز می خواهد در لیگ برتر مدعی جدی باشد. این تیم که سال ها پیش قهرمان لیگ برتر شد امسال نیز به عنوان تنها نماینده ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد.
نکونام مانند جام جهانی 2014 تجربیات بسیار خوبی را با اشکان به اشتراک گذاشت و حالا در سال های پایانی فوتبال این بازیکن دوباره به عنوان سرمربی در کنار او خواهد بود. تصمیم دژاگه برای بازگشت به فوتبال ایران پس از جدایی جنجالی از تراکتورسازی، یکی از اتفاقات جالب در بازار تابستانی این فصل است و این ستاره جذاب را به لیگ برتر بازگرداند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

دژاگه در ابتدای حضور کی روش به تیم ملی ایران اضافه شد و در چند نوبت به عنوان کاپیتان وارد زمین شد. حاصل کار او در عرصه داخلی 51 بازی و 11 گل بود. اشکان در عرصه باشگاهی پس از جدایی از فولام، در بازگشت به وولفسبورگ ناموفق بود و پس از تجربه ای کوتاه در ناتینگهام فارست، تصمیم جالبی برای رفتن به تراکتور گرفت. او مدت ها با پیشنهادات ایران مواجه بود اما در نهایت در فصل 97-98 به عنوان یکی از خریدهای تراکتورسازی کهکشانی تجربه بازی در لیگ برتر ایران را به دست آورد.

اشکان دژاگه فوتبال خود را از آلمان آغاز کرد و قهرمان بوندسلیگا شد. او پس از بازی در تیم های معروفی مانند هرتابرلین و ولفسبورگ به لیگ برتر رفت و در فولام بازی کرد. این بازیکن دورگه که در تمامی رده های سنی فوتبال ملی آلمان بازی کرده بود در نهایت تصمیم گرفت در رده سنی بزرگسالان برای تیم ملی ایران بازی کند.


سرویس خبر شماره: 1834629
Jul 30, 1401 @ 22:06
60.8K امتیاز خبر|

18نقطه نظر

اشکان دژاگه به ​​فولاد می پیوندد

او با تراکتورسازی قراردادی سه ساله داشت و با این تیم قهرمان جام حذفی ایران شد. اشکان در سال آخر قراردادش با سرخ پوشان تبریزی با مشکلاتی مواجه شد که باعث شد زودتر از موعد به همکاری خود پایان دهد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران پس از حضور در اردوی فولاد، مذاکرات نهایی را با سران این باشگاه انجام داد و دقایقی پیش رسما به عنوان آخرین خرید فولاد خوزستان معرفی شد.

پس از خروج از تراکتور، مقصد بعدی دژاگه دوباره خارج از ایران بود. او فصل گذشته برای الشحانیه قطر بازی کرد و عملکرد خوبی داشت. اشکان در پایان فصل در سن 36 سالگی تصمیم گرفت به فوتبال ایران بازگردد و مقصد جدید او اهواز و فولاد است. جایی که هم تیمی سابقش در تیم ملی و باشگاهی عربی یعنی جواد نکونام به عنوان سرمربی حضور دارد.

قرارداد همکاری باشگاه فولاد خوزستان با اشکان دژاگه به ​​صورت رسمی امضا شد تا این بازیکن به لیگ برتر ایران بازگردد.