رضا آذری; این جدایی جز واریا غفوری دلیل دیگری نداشت

حضور کوتاه رضا آذری در دقایق پایانی این دیدار هواداران را به درخشش این بازیکن امیدوار کرد. کاپیتان تیم امید استقلال که به ترکیب بزرگسالان راه یافته بود توانست در همین چند دقیقه خوب و کارآمد ظاهر شود و همین باعث شد این بازیکن در بازی هفته آینده مقابل ذوب آهن برای تیمش به میدان برود. او حتی در هفته آخر نیم فصل موفق به گلزنی مقابل سپیدرود شد اما در ادامه نیمکت نشین این تیم شد و سپس با پارگی رباط صلیبی فصل را از دست داد.

آذری نتوانست برای تیمش در لیگ بیستم بازی کند. او فصل را با مصدومیتی به جا مانده از لیگ قبل آغاز کرد و به همین دلیل مدیران باشگاه نام او را از لیست تیم خارج کردند. در نقل و انتقالات نیم فصل به ماشین سازی رفت و در اولین بازی خود برای این تیم به مصاف استقلال رفت و پس از آن دوباره دچار مصدومیت شد و تنها تا لیگ بیستم برای این تیم بازی کرد. به همین ترتیب


سرویس خبر شماره: 1847793
20 اکتبر 1401 در 03:01 ب.ظ
3.2 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

واقعیت: او توسط چهار سرمربی استقلال اخراج شد

اما نگاهی به کارنامه رضا آذری در چهار فصل حضورش در استقلال چیز دیگری را نشان می دهد. بازیکن جوانی که در رده های پایه خوش درخشید اما هرگز نتوانست در تیم بزرگسالان عملکرد خوبی داشته باشد. در این چهار فصل کمتر از 20 بار برای آبی ها بازی کرد و با 5 مربی (وینفرد شفر، فرهاد مجیدی، آندره آ استراماچونی، محمود فکری و ریکاردو ساپینتو) کار کرد، اما هیچ کدام از آنها به سبک بازی آذری اعتقاد نداشتند. .

در شرایطی که رضا آذری دلیل محرومیتش را حمایت از واریا غفوری عنوان می کند اما کارنامه چهار فصل حضورش در استقلال چیز دیگری را نشان می دهد.

رضا آذری;  این جدایی جز واریا غفوری دلیل دیگری نداشت

آذری در فصل بعد با حضور استراماچونی تنها یک بار و به مدت 10 دقیقه مقابل صنعت نفت به میدان رفت و با جدایی سرمربی ایتالیایی و حضور فرهاد مجیدی شرایط برای این بازیکن جوان تغییر نکرد و در یک بازی دوستانه مقابل رباط الکلابی از تهران. مصدومیت او باز هم باعث شد تا لیگ نوزدهم بدون دستاورد خاصی برای آذری به پایان برسد.

او در لیگ بیست و یکم حداکثر زمان ممکن را برای اثبات توانایی های آذری داشت. این بازیکن سه هفته متوالی مقابل صنعت نفت، گل گهر و پرسپولیس بازی کرد. دربی پایتخت بزرگترین فرصت آذری بود تا در این بازی خود را به کادرفنی و هواداران ثابت کند اما در این بازی یک بازی معمولی انجام داد و پس از 67 دقیقه تعویض شد.

در نهایت به نظر می رسد جای انتقادی برای برخی از این ادعاها وجود داشته باشد که بازیکنی مانند رضا آذری در چهار فصل گذشته فرصت های زیادی برای اثبات توانایی های خود داشته است اما نتوانسته است و باید این کار را انجام نداده است. به دلایل فنی مرتبط با موضوعاتی مانند یک داستان حمایت از واریا غفوری از تیم حذف نشود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

این در حالی است که او توسط استراماچونی، مجیدی و ساپینتو از ترکیب خارج شد که به خوبی نشان می دهد آذری در آن چهار فصل نتوانسته اهداف مربیان استقلال را اجرا کند. در استقلال امسال حتی از بازیکنانی مثل زبیر نیک نفس هم کمتر استفاده شد و امید حامدی فر تاکنون هیچ بازی با لباس تیم جدیدش انجام نداده است و شاید تنها با ماندن آذری در این تیم فرصت بازی نداشته باشد. .

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دیدار استقلال و پیکان در هفته اول لیگ هجدهم فرصت بسیار خوبی برای بازیکنان جوانی چون سجاد آقایی، اللهیار صیادمنش و رضا آذری بود تا از غیبت چند بازیکن آبی پوش استفاده کنند. در این بازی و برای آبی به میدان پایتخت بروید. اتفاقی که افتاد و درخشش این بازیکنان، وینفرد شفر آلمانی را به جوانان تیمش امیدوار کرد.

شهر خودرو، فولاد و بازی برگشت با صنعت نفت نیز شانس های آذری برای بازی با استقلال بود که همگی بدون نمایش خاصی به پایان رسید و بیشتر از آن استفاده نشد. در نهایت تابستان امسال اگرچه قرارداد آذری در ابتدا تمدید شد، اما با تصمیم ساپینتو او از جمع آبی پوشان کنار گذاشته شد و این بازیکن 24 ساله در حال حاضر بدون تیم است.

آذری روز گذشته در حین تماشای بازی سایپا و وان پارس در گفتگو با خبرنگاران از خوشحالی ساپینتو از عملکرد او در تمرینات خبر داد و پس از جدایی واریا غفوری از این تیم با انتشار مطلبی از کاپیتان سابق آبی ها حمایت کرد. قرار گرفتن در لیست مازاد همان مشکل بود.