رقابت دلار پرسپولیس و استقلال در جام جهانی!

برای سپاهان تمام پاداش را امید نورافکن می دهد اما در مورد رضاییان شرایط فرق می کند و در مجموع حدود 250 هزار دلار به زردپوشان اصفهانی می رسد.

البته لازم به ذکر است که در صورت برداشتن قدم بعدی ایران، این پاداش افزایش چشمگیری خواهد داشت و تیم های ایرانی نیز از جایزه دلاری جام جهانی سود بیشتری خواهند برد.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1847944
21 اردیبهشت 1401 @ 11:53 ق.ظ |
9 هزار |

5نقطه نظر

کدام تیم بیشترین سهمیه را در تیم ملی دارد؟

پرسپولیس و استقلال پرونده های متعددی در فیفا دارند که می توانند بخشی از آن را از این طریق جبران کنند و البته در نهایت باید دید چند نماینده در جام جهانی خواهند داشت.

برای پرسپولیس مهدی ترابی، میلاد سرلک و وحید امیری در دو سال گذشته پیراهن قرمز را بر تن کرده اند و مبلغ 480 هزار دلار به باشگاه پرداخت خواهند کرد. بدین ترتیب حداکثر مبلغ پاداش پرسپولیس 700 هزار دلار خواهد بود. قرمزها بخشی از پاداش مربوط به رامین رضاییان و محمدحسین کنعانی زادگان را نیز دریافت خواهند کرد.

از بین تیم های ایرانی پرسپولیس (5)، استقلال (5)، گلگهر (2)، پیکان (1) و سپاهان (3) نمایندگانی در مینی کمپ تهران داشتند و احتمالا ده بازیکن از 16 بازیکن حاضر در مینی کمپ. اردوی نهایی حضور خواهد داشت.

نکته مهم این است که فیفا علی رغم رعایت تحریم های بین المللی، پاداش جام جهانی را به تیم های ایرانی می دهد. البته انتقال پول مستقیم نخواهد بود اما باشگاه های ایرانی از این طریق می توانند بدهی خود را پرداخت کنند.

برای استقلال شرایط فرق می کند. سیدحسین حسینی و مهدی مهدی پور در دو سال گذشته آبی پوشان را برتن کرده بودند اما جلالی و چشمی یک فصل و نیم در این ترکیب حضور داشتند و محبی تابستان گذشته به استقلال پیوست. بنابراین پاداش استقلال بیش از 500 هزار دلار خواهد بود.

پاداشی که در شرایط مالی فعلی باشگاه های ایرانی می تواند یارانه ویژه ای برای تامین هزینه های آنها باشد و در این بین اهمیت حضور بیشتر نمایندگان در تیم ملی به اوج خود می رسد.

با این حال پرسپولیس و استقلال شانس قابل توجهی برای گرفتن بیشترین پاداش دارند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جام جهانی در حالی از ماه آینده آغاز می شود که فدراسیون جهانی فوتبال روز گذشته میزان پاداش باشگاه های دارای نماینده در جام جهانی را اعلام کرد تا بر این اساس با افزایش 1500 دلاری مشخص شود. ، میزان پاداش بازیکنان به ازای هر روز حضور در جام جهانی ده هزار دلار خواهد بود.

در صورت دعوت سامان فلاح، پیکان 160 هزار دلار دریافت می کند. آرمین سهرابیان نیز وضعیت مشابهی برای گل گهر دارد اما در مورد خدابندلو تنها یک سوم پاداش 160 هزار دلاری به باشگاه سیرجانی تعلق می گیرد.

با اعلام جوایز باشگاهی جام جهانی، اهمیت حضور بیشتر نمایندگان در تیم ملی بیش از پیش اهمیت می یابد.

رقابت دلار پرسپولیس و استقلال در جام جهانی!

بنابراین در صورت حذف ایران در مرحله گروهی جام جهانی، هر باشگاهی باید 160 هزار پاداش برای داشتن یک بازیکن دریافت کند. جالب اینجاست که در دوره قبل از آنجایی که پاداش از دو هفته مانده به جام جهانی محاسبه می شد، رقم آن برای تیم هایی مثل ایران که سریعتر حذف شدند بیشتر بود.

این مبلغی است که طبق اعلام فیفا در شروع اردوهای رسمی جام جهانی تا فردای حذف به بازیکنان تعلق می گیرد. اردوهای رسمی یک هفته قبل از بازی اول آغاز می شود تا بازیکنانی که تیمشان در مرحله گروهی حذف می شود، بتوانند 16 روز پاداش به تیم باشگاهی خود اهدا کنند.

البته نکته مهم این است که پاداش 10000 دلاری به ازای هر روز حضور در دو سال گذشته با نسبت مشخصی بین تیم های یک بازیکن تقسیم شده است.