روبرتو دی زربی: گواردیولا دیوانه این مربی است!

دشمن شماره یک سوپرلیگ
روبرتو دیزربی یکی از اولین کسانی بود که از بدو تولد با سوپرلیگ مخالفت کرد. او این کار را در زمانی که هنوز سرمربی ساسولو بود، قبل از رویارویی با میلان انجام داد: “من عصبانی بودم و سوپرلیگ مثل کودتا علیه فوتبال بود. من نمی خواستم آن بازی را مقابل میلان انجام دهم زیرا آن باشگاه یکی از بنیانگذاران سوپر لیگ بود. به بازیکنان و مدیر باشگاه گفتم.”



مجله اخبار فوتبال خارجی

جیمی کاراگر اشاره می کنددزربی طرفداران زیادی دارد. از نظر کیفیت، برایتون بهترین توپ و میدان و بهترین بازی را در لیگ دارد. شگفت انگیز است که دزربی چه می کند و چگونه این کار را انجام می دهد. امیدوارم او برای مدت طولانی در برایتون بماند. چون من دوست دارم بازی تیمش را تماشا کنم، اما او آنقدر خوب کار می کند که بازیکنان بزرگ اروپا به دنبال او خواهند آمد.”
اعداد و ارقام نیز ادعای ستاره سابق لیورپول را ثابت می کند. از زمان ورود دزربی، برایتون دارای بیشترین شوت به سمت دروازه در لیگ برتر (147)، دومین مالکیت توپ (62.45%) و سومین گل زده (43) است. .
با این حال در ابتدا برای او سخت بود که فوتبال جذابش را با نتایج خوب ترکیب کند. دزربی برایتون چهارمی را از گراهام پاتر گرفت و تنها توانست دو امتیاز از 15 امتیاز ابتدایی کسب کند. در بدو ورود از وی در مورد اخراج احتمالی اش بازجویی شد.

1853784

دزربی کمی گواردیولا است

تاثیر پپ روی او نیز محسوس است. باکاری سانیا، که با پپ در سیتی و با دزربی در بنونتو کار می کرد، می گوید: “من واقعاً از تمرین با گواردیولا لذت بردم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. کار با پپ مانند بازی شطرنج بود و من هر حرکتی را محاسبه می کردم. به همین دلیل است که می توان گفت که دزربی کمی گواردیولا است: “او به همه جزئیات و همیشه اهمیت می داد. می خواست توپ را در اختیار داشته باشیم و به عنوان یک تیم کار کنیم.”

1853788

سبک ترکیبی دزربی باعث شده است که لاس پالماس برای ادامه پروژه ای که توسط کوئیکه ستین آغاز شده است به او نگاه کند. تونی کروز و لوئیس آلگرا از او حمایت کردند، اما برخی از مدیران به رهبری والرون مخالف جذب او بودند. مانولو مارکز، آیستران و پاکو خامس در نهایت مانع از سقوط این تیم نشدند.
دزربی می گوید: “چهار یا پنج سال پیش باید به لاس پالماس می رفتم که در لیگ برتر فوتبال اسپانیا بود، اما این اتفاق نیفتاد. لالیگا لیگی است که من دوست دارم و این به من انگیزه می دهد.”

1852895

ستایش پپ و کاراگار از برایتون
پپ وارد بازی شد و پس از پیروزی 3-1 سیتی مقابل برایتون با مالکیت ناچیز 48 درصدی، هشدار داد که آنها به سبکی بازی می کنند که ما به آن عادت نداشتیم. نفوذ آنها در انگلستان بسیار زیاد خواهد بود.
اخطار دوگانه لمپارد بی فایده بود و برایتون با سبک هجومی جدید، استمفوردبریج را با پیروزی 2-1 فتح کرد. چلسی از سال 04-2003، زمانی که اپتا شروع به جمع‌آوری آمار لیگ برتر کرد (26) شوت خانگی زیادی دریافت نکرده است.

1853105

شانس مربیگری لاس پالماس

پایان نامه او به عنوان مربی نیز از سبک بازی تیم های گواردیولا الهام گرفته شده است:مدافعان باید از مالکیت توپ و بازی لذت ببرند زیرا می دانند همه چیز از آنها شروع می شود.
دی زربی در مورد رویاهای خود در گاتزتادلو اسپورت صحبت کرد: “از کودکی دیوانه فوتبال بودم و هنوز هم هستم. می خواهم از بازی لذت ببرم و برد و باخت در درجه دوم اهمیت قرار دارد. من به خودم ایمان دارم. من جاه طلب، صادق، اما بی ثبات، بی حوصله و بسیار گرم هستم. به نظر می رسم. برای بازی با همه با همان سبک و شجاعت من. همه ما در زمین برابر هستیم. مهم نیست که چه پیراهنی می پوشید یا چقدر درآمد دارید. برای بردن باید یک گل بیشتر از حریف بزنید. شما مجبور نیستید ذهنیت خود را بسته به حریفی که با آن روبرو هستید تغییر دهید. شما نمی توانید هویت خود را در هر بازی تغییر دهید.”

1853787

روبرتو دی زربی با نام پپ گواردیولا کوچک شناخته می شود. این مربی ایتالیایی پپ را مجذوب برایتون کرد.

روبرتو دی زربی: گواردیولا دیوانه این مربی است!


سرویس خبر شماره: 1921822
29 آوریل 1402 در 4:26 ب.ظ
3.3 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

بهترین فوتبال دنیا را در برایتون به نمایش بگذارید

به گزارش “ورش سه”، پپ گواردیولا از سبک بازی تیم های روبرتو دی زربی خوشش می آید و معتقد است برایتون بهترین فوتبال دنیا را با او بازی خواهد کرد. جیمی کاراگر نیز پس از پیروزی برایتون مقابل چلسی گفت: برایتون بهترین مالکیت توپ در لیگ را دارد.
“دربی توپ” اکنون در فوتبال انگلیس بسیار مشهور است. گواردیولا هفته گذشته اعتراف کرد که برایتون تیمی است که بهترین بازی در فوتبال جهان را دارد. وقتی صحبت از انتقال توپ از دروازه بان به یک سوم نهایی می شود، هیچ تیمی بهتر از برایتون وجود ندارد.

1853786

هیچ چیز نمی تواند دزربی را بیشتر از تمجید گواردیولا خوشحال کند: “او بزرگترین، تنها دانشمند و تنها برنده جایزه نوبل در فوتبال به عنوان مربی گواردیولا است. او هر کجا که برود انقلاب کرده است. او بهترین و زیباترین باشگاه های جهان را مدیریت کرده است. پپ به آلمان رفت و فرهنگ فوتبال این کشور را تغییر داد: “در لیگ برتر او به چیزی باورنکردنی دست یافت.”