رومانی گروه برتر در حالی که بلژیک مدعی رتبه دوم است

گروه E مسابقات قهرمانی اروپا 2024 (EURO 2024) به طور چشمگیری پایان یافت و رومانی بالاتر از بلژیک به مقام اول رسید. هر دو تیم با چهار امتیاز به پایان رسید و تفاضل گل یکسانی داشتند، اما رومانی دو گل بیشتر از بلژیک به ثمر رساند (5 بر 3). اسلواکی و اوکراین نیز چهار امتیازی به نام خود داشتند، اما به دلیل تفاضل گل بالاتر اولی (0-2) در رده سوم قرار گرفتند. اوکراین که دل شکسته بود، علیرغم کسب امتیازی برابر با سه تیم دیگر، شکست خورد.

رومانی در گروه E یورو 2024 پس از تساوی 1-1 مقابل اسلواکی

رومانی که در بازی اول 3-0 مقابل اوکراین پیروز شد، برای خروج از گروه E به یک تساوی نیاز داشت. آنها شروعی درخشان داشتند و اولین موقعیت گلزنی خود را در دقیقه 11 ایجاد کردند. آندری راتیو، مدافع راست، وارد محوطه شد و اجازه داد. با تلاش راست پا پرواز کن مارتین دوبراوکا، دروازه بان اسلواکی با توقفی فوق العاده، آن را بدون گل نگه داشت.

اسلواکی پس از تحمل فشار اولیه، در دقیقه 24 با ارسال عالی ژورای کوکا و ضربه سر درخشان اوندری دودا، ضربه ای را زد. دودا زمان پرش خود را به کمال رساند تا با ارسال کوکا تماس بگیرد و آن را به گوشه سمت راست پایین دروازه رومانی هدایت کند.

برتری اسلواکی اما تنها 13 دقیقه ادامه داشت. داوید هانکو مدافع چپ پنالتی را دریافت کرد و به رضوان مارین اجازه داد از روی نقطه پنالتی به گل تبدیل شود. هافبک هجومی امپولی یک پنالتی رعد و برق زد و گوشه سمت چپ بالای دروازه دوبراوکا را پیدا کرد. هر دو تیم در 45 دقیقه دوم چند موقعیت ایجاد کردند اما نتوانستند گل پیروزی را به ثمر برسانند.

بلژیک متقاعد کننده توسط اوکراین روحیه گرفته شده است

پس از یک شکست فاجعه بار در روز افتتاحیه (1-0) مقابل اسلواکی، بلژیک در بازی دوم کفش های شوتزنی خود را پیدا کرد و مدعی پیروزی 2-0 مقابل رومانی شد. بلژیک به دلیل تفاضل گل مثبت خود می دانست که تساوی مقابل اوکراین آنها را به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 می برد. با این حال، بلژیک با توجه به استعدادهای خود، کاملاً قصد داشت حداکثر امتیاز را در روز 3 کسب کند.

آنها اولین فرصت گلزنی واضح خود را در دقیقه هفتم ایجاد کردند و کوین دی بروین یک توپ خوب برای روملو لوکاکو به ثمر رساند. مهاجم چلسی فقط دروازه بان را برای شکست دادن داشت، اما باز هم نتوانست کارش را انجام دهد. در دقیقه 74 اوکراین یک موقعیت پر سر و صدا داشت تا دماغ خود را جلو بیاندازد. آرتم داوبیک با یک پرتاب طولانی به داخل محوطه جریمه شد، خودش را آماده کرد و از چند متری بیرون به سمت دروازه رفت. خوشبختانه برای بلژیک، Wout Faes یک بلوک عالی برای رد کردن او انجام داد.

در دقیقه دوم وقت اضافه، گئورگی سوداکوف در یک حرکت دفاعی فوق العاده پیش از شلیک به سمت دروازه رفت. متأسفانه برای اوکراین، ضربه او مستقیماً روی دروازه بان بلژیک، کوئن کاستیلز بود و به او اجازه داد تا یک دفع مستقیم انجام دهد. اوکراین چند بار دیگر قبل از سوت پایان تلاش کرد تا شکست بخورد، اما شانس راه آنها را شکست.

در نهایت در MHPArena بدون گل به پایان رسید و به نایب قهرمانی بلژیک رسید. در نتیجه، آنها در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم محبوب فرانسه خواهند رفت.

https://sportslens.com/news/euro-2024-group-e-romania-belgium-ukraine/ منبع: