رکوردی که تیم کی روش آن را بیشتر ارتقا داده است

بازیکنانی که به تدریج اضافه می شوند، لژیونرهای تیم کی روش هستند. این مربی پرتغالی مانند دو فصل گذشته قسمت زیادی از لیست خود را به بازیکنانی که خارج از ایران فعالیت می کنند اختصاص داده است. او 9 لژیونر را به جام جهانی 2014 دعوت کرد و در جام جهانی 2018 این تعداد را به 14 نفر رساند و در این مدت کی روش روند صعودی دعوت از لژیونرها را ادامه داد و نام 16 بازیکن خارج از کشور را در لیست انتخابی خود قرار داد.

علی دایی، خداداد عزیزی و مهدوی کیا سه لژیونر تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 بودند که اولین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران بودند که در جام جهانی حضور داشتند.


سرویس خبر شماره: 1853586
24 نوامبر 1401 ساعت 07:30
5.2K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

اسطوره ای ترین تیم ملی تاریخ قطر

تعداد لژیونرهای تیم ملی ایران نسبت به 5 دوره قبلی جام جهانی همیشه بهتر بوده و روند صعودی چشمگیر آن از دور سوم آغاز شده است. این تیم در اولین حضورش در جام جهانی (1978 – آرژانتین) هیچ لژیونر در فهرست خود نداشت. پس از 20 سال و در دومین تجربه حضور در جام جهانی (1998 – فرانسه) شاهد حضور سه لژیونر در لیست تیم ملی بودیم و پس از آن در سال 2006 این تعداد به 7 نفر رسید و در ادامه دو دوره، اعداد 9 و ما 14 را برای این دیدیم.

تیم 2006 شامل 7 لژیونر بود. این بازیکنان شامل علی کریمی، هاشمیان، مهدی مهدوی کیا، رحمان رضایی، جواد نکونام، فریدون زندی و نویدکیا بودند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی فوتبال ایران آخرین دور آماده سازی خود را قبل از شروع جام جهانی آغاز خواهد کرد. شاگردان کی روش روز گذشته ایران را به مقصد قطر ترک کردند و پس از گذراندن اولین شب در هتل محل اقامت خود، آماده سازی نهایی خود را از سر خواهند گرفت. تیم ملی با بخشی از بازیکنان خود به قطر رفته و بخشی دیگر که گروه بزرگ تری از بازیکنان را در خود جای داده به تدریج به اردو اضافه می شود.

تیم ملی فوتبال ایران با ترکیب 64 درصدی لژیونرها در جام جهانی 2022 شرکت خواهد کرد.

رکوردی که تیم کی روش آن را بیشتر ارتقا داده است

اکنون با 16 بازیکن، اسطوره ترین تیم ملی تاریخ را در جام جهانی 2022 خواهیم دید.در شرایطی که اکثر این لژیونرها را بازیکنان شاغل در فوتبال اروپا تشکیل می دهند، آمادگی بالایی که با حضور در سرزمین اصلی به دست می آید. باشگاه های فوتبال باشگاهی می توانند کمک زیادی به تیم ملی ایران کنند. البته تیم ملی ژاپن بیشترین لژیونرهای جام جهانی 2022 را با 20 بازیکن در خارج از کشور دارد.

تیم ملی 2018 برای اولین بار دو رقمی لژیونر شد. 14 بازیکن این تیم افرادی بودند که خارج از ایران بازی می کردند.



مجله اخبار فوتبال داخلی