زالو در لباس نمایندگان یا دلالان؛ استقلال یک سوم بودجه ملوان را خرج ایجنت بازیکنش کرد!/ اختلاف طبقاتی در فوتبال ایران

سیدحجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در آخرین اظهارنظرهای خود در برنامه تلویزیونی تاپ فوتبال به موضوع دستمزد ایجنت آرتور کوین یاماگا، بازیکن فرانسوی استقلال پرداخت. جایی که مشخص می کند دستمزد تنها دلال این بازیکن برای پیوستن به استقلال 260 هزار یورو تعیین شده است!

این نشان می دهد که سوءمدیریت باشگاه استقلال در تابستان 1401 تا کجا پیش رفت و در نهایت برای یک فصل 620 میلیارد تومان برای باشگاه هزینه کرد. عددی که حجت کریمی در صحبت هایش در برنامه تاپ فوتبال از آن صحبت کرد و آن عدد را بسیار زیاد حس کرد و ظاهرا حق با او بود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

زالو در لباس نمایندگان یا دلالان؛  استقلال یک سوم بودجه ملوان را خرج ایجنت بازیکنش کرد!/ اختلاف طبقاتی در فوتبال ایران

مبلغ هنگفتی که برای استخدام یک بازیکن نسبتا خوب اروپایی یا یک مربی سطح B برای کار در لیگ برتر فوتبال ایران کافی است! چگونه ممکن است که یک نماینده به اندازه یک بازیکن یا یک مربی حقوق بگیرد در حالی که حقوق اکثر نمایندگان درصد کمی (حدود 10-15٪) از کل مبلغ است. این در حالی است که دستمزد یاماگا برای یک فصل حضور در تیم استقلال حدود 300 هزار دلار بود. بازیکنی تاثیرگذار که از اولین حضورش برای استقلال در تمامی 27 بازی لیگ برتر برای این تیم به میدان رفته است. او بازیکن ثابت این تیم در سوپرجام بود و همواره به عنوان یکی از بازیکنان تاثیرگذار، پنالتی‌زن، گلزن و فوتبالیستی به شمار می‌رفت که سرمربی‌اش در بازی‌های حذفی (تا زمانی که در دربی برگشت مصدوم شد). ).

متأسفانه محاسبه 260 هزار یورو به قیمت فعلی هر یورو 56 هزار تومان رقمی معادل 14 میلیارد و 560 میلیون تومان را نشان می دهد. تعداد کافی برای جذب سه بازیکن ثابت یا دو بازیکن خوب لیگ برتری. اعتقاد به اینکه باشگاهی مثل ملوان بندرانزلی با بودجه ای تقریباً سه برابری (260 هزار یورو) فصل بیست و دوم لیگ برتر را به پایان رساند، شگفتی این وضعیت را بیشتر نشان می دهد! در واقع هزینه باشگاه استقلال برای ایجنت یکی از بازیکنانش در فصل گذشته تقریباً یک سوم کل بودجه باشگاه ملوان در فصل قبل بود!

وجود روابط نامتعارف بین برخی از مسئولان باشگاه استقلال در سال های اخیر و حضور زالوها در قالب دلال در اطراف این تیم باعث شده است تا گروه بزرگ استقلالی ها برای حضور بازیکنان خود در این تیم هزینه کنند. . ، به این روز می رسند که مجبور می شوند به دلالان متوسل شوند. یک بازیکن باید به اندازه هزینه استخدام مربی درجه دو اروپایی بپردازد! در چنین روزهایی است که جای خالی کمیته فنی در باشگاه بسیار قابل تقدیر است!