زمانی که رئال هم فقیر بود و هم از دولت اسپانیا عصبانی بود


سرویس خبر شماره: 1831458
Jul 09, 1401 @ 8:25 ب.ظ
22.5 هزار |

20نظرات

پاسخ مارکا به خلیفی

رئال مادرید، باشگاهی که امروزه به عنوان یکی از ثروتمندترین باشگاه های جهان شناخته می شود، روزهایی در تاریخ خود داشت که شرایط مالی بسیار سختی داشت و باشگاهی فقیر بود.

الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن، که اخیراً رئال را متهم کرد که ورزشگاه فوق العاده ای در مرکز مادرید دارد، پس از حمایت دولت اسپانیا، نمی داند که رئال پایه های این باشگاه را ساخته است. ورزشگاه برنابئو در خارج از مادرید در آن سال ها و در زمین های خالی. این واقعیت که امروز برنابئو در مرکز مادرید واقع شده است تنها یک دلیل دارد: گسترش و توسعه سریع پایتخت اسپانیا.



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در فوتبال نیز مانند سایر عرصه های زندگی، چرخه هایی به صورت دوره ای پیش می آید. ثروت و فقر، قدرت و ضعف، صعود و سقوط در دنیای فوتبال ماندگار نیستند و هر باشگاه بزرگ تاریخی آنها را به تناوب در زندگی فوتبالی خود تجربه کرده است. رئال مادرید قهرمان اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست. روزنامه مارکا چاپ مادرید در یادداشتی به اتهامات اخیر ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن به رئال مادرید پاسخ داد و به تاریخچه این باشگاه شهادت داد.

در حال حاضر روزی نیست که ده ها روزنامه نگار و صدها کاربر توییتر با تعصب نسبت به باشگاه مادریدی، سرخپوشان پایتخت اسپانیا را به بدهی های نجومی متهم کنند و از احتمال ورشکستگی قریب الوقوع بنویسند.

اگرچه وضعیت بد مالی رئال مادرید این روزها عجیب به نظر می رسد و تنها برخی از منفوران این باشگاه به آن اعتقاد دارند، اما در تاریخ فوتبال اسپانیا سال هایی بود که رئال واقعا تیمی متوسط ​​بود. دوره طولانی ناخوشی اقتصادی که با مرگ سانتیاگو برنابئو در مادرید آغاز شد و با مانورهای اقتصادی نادرست رامون مندوزا ادامه یافت. با این حال در این مدت رئال موفق شد دو بار قهرمان جام باشگاه های اروپا شود.

اما این اولین دوره بحران اقتصادی واقعی نبود. پس از جنگ داخلی اسپانیا، باشگاه رئال عملا تعطیل شد و مدیریت جدید تیم در مادرید مستقر شد. Atlético Aviacion که تیم نیروی هوایی اسپانیا بود. در طول 12 سال اول حکومت فرانکو، اتلتیکو مادرید چهار بار قهرمان لیگ اسپانیا شد و رئال در این مدت هیچ قهرمانی کسب نکرد.

پس از سال ها فقر و بد مالی، دوران سخت رئال با ورود فلورنتینو پرز به باشگاه به پایان رسید. زمانی که رقیب بزرگ مادرید ستارگانی مانند کرایف، نیسکنس، شوستر، مارادونا، لادروپ، استویچکوف، روماریو و کومان را جذب می کرد، مادرید اگر به خاطر تغییر شرایط مادی نبود، نمی توانست با این بارسای ثروتمند و قدرتمند رقابت کند. در واکنش به زیاده خواهی بارسا، رئال موفق شد ستاره های بزرگی مانند فیگو، زیدان، بکام و رونالدو را به خدمت بگیرد. البته در این دوره رئال مجبور شد چند ستاره بزرگ خود مانند سیدورف، رونالدو و ماکلله را بفروشد تا بتواند بودجه خود را مدیریت کند.