زمان از دست رفته: استقلال در خرداد قهرمانی را از دست داد!


کد اطلاعات: 2049059
28 ژوئن 1403 ساعت 03:11 |
9.1 هزار |

8نقطه نظر

اتفاقی تکراری برای طرفدار آبی ماگموم

هواداران استقلال آن روزها، آن سال ها را دوست ندارند. وقتی هیچکس در باشگاه به فکر شروع قهرمانی نیست.

زمان از دست رفته: استقلال در خرداد قهرمانی را از دست داد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دقایقی از بازی استقلال مقابل پیکان گذشته بود و لیگ در کمال ناباوری هواداران، بازیکنان و کادر فنی خود را از دست داده بود و همه منتظر واکنش سرمربی بودند- سرپرست این تیم، نکونام به میدان آمد. نشست خبری و بعد از گلایه های همیشگی یک تمرین در فصل بیست و سوم به دوربین ها و خبرنگاران اعلام کرد که از فردا فصل آینده را آغاز می کند و آنها آنقدر خوب هستند که این بار قهرمانی را برای استقلال به ارمغان بیاورند.

دو هفته از آن روز می گذرد و خبری از باشگاه استقلال به بیرون درز نکرده است. امیر قلانویی جمله خوبی دارد، فکر می کند لیگ با فصل نقل و انتقالات شروع می شود و باشگاهی موفق می شود که بازیکنان مورد نیاز خود را قبل از شروع لیگ و در فصل نقل و انتقالات جذب کند که تمرینات تدارکاتی را آغاز کرده باشد. به زمان و از نظر فیزیکی. ، تیم قبل از هفته اول به سقف آمادگی رسید. حداقل برای قسمت اول این حکم هنوز برای استقلال اجرا نشده است. اتفاقی که در دهه اخیر به نقطه عطف استقلال تبدیل شد و به جز فصل بیست و یکم که فرهاد مجیدی از قبل به عنوان مربی استقلال شناخته می شد، نقش باشگاه n استقلال هرگز مشخص نشد.

نکونام برخلاف گفته های خود چند روز پس از پایان لیگ به تعطیلات رفت و اخبار ضد و نقیضی از ادامه همکاری او با باشگاه شنیده می شود.

2044298

هلدینگ خلیج فارس بدون توجه به انتظارات و نظرات هواداران در اطلاع رسانی سکوت کرده است و این سکوت هواداران را نگران کرده است. در کمال ناباوری و بر خلاف تصور شما سه هفته مانده به پایان لیگ، لیگ را به پرسپولیس دادند و به نایب قهرمانی بسنده کردند. ابتدا خود را برای لیگ برتر آسیا و فصل بعد آماده کنید.

این باشگاه هیچ مدیرعاملی ندارد و ماه ها توسط سرپرست اداره می شود. نکونام پس از نشست خبری همچنان به سکوت خود ادامه می دهد، هلدینگ در مورد ادامه فعالیت نکونام یا جذب سرمربی جدید خارج از اتاق محدود خود اظهار نظری نمی کند. هیچ خبری از جذب بازیکن جدید نیست، البته تا زمانی که تکلیف سرمربی مشخص نشود این امر طبیعی است. تکلیف بازیکنانی که آنها را قرار داده اند مشخص نیست و هوادار روزهای بدی را مثل این سال ها پس از پایان لیگ می گذراند.

زمان از دست رفته به عنوان مالک باشگاه مانند فرصت از دست رفته در تجارت است، رقبا با سرعت برق و باد در حال بازسازی برای فصل آینده هستند و استقلال با این وجود در این روزهای گرم سال و شاید دوباره به خواب زمستانی رفته است. او در زمستان سرد نمی تواند محیطی گرم برای هوادارانش ایجاد کند.
اگر سران هلدینگ به درخواست میلیون ها استقلالی برای باشگاه بله می گفتند و پس از درخواست های متعدد در شبکه های مجازی، اکثریت سهام باشگاه را می خریدند، باید این روزها را پیش بینی می کردند، روزهایی که در لیگ برتر هیچ امتیازی تقسیم نمی شود. لیگ اما آینده همه تیم ها برای داشتن یک لیگ خوب ساخته شده است، زمانی که استقلال بارها به دلیل سهل انگاری، کم کاری، مدیریت درگیری ها، بی برنامگی و نداشتن سرمربی و مدیرعامل و هواداران بسیار آسیب دید. وقتی دوباره آن را می خوانم نگران آینده هستم.

2044299

آینده خیلی زود فرا خواهد رسید و این بار اگر نتیجه ای حاصل نشود یا گروه یا تیم خوبی وجود نداشته باشد که هواداران را راضی کند، مطالبات هواداران از هلدینگ بیشتر از گذشته خواهد شد. این روزهای تاریک و شیطانی مانند چند سال از دهه است. بگذار گذشته برای استقلال تصمیم بگیرد، چه کسی باید پاسخگوی خواسته های این روزهای استقلالی ها باشد؟ آنها چیزی جز سرعت در تصمیم گیری، مدیریت زمان و استفاده بهینه از توانایی های بالای باشگاه ندارند. انتظاری که حق طبیعی همه اهالی فوتبال نسبت به مسئولان است و این زمان تلف شده را در صورت نتیجه نگرفتن می توان در ترازنامه منفی کسانی که قدر این روزها و ساعات ضروری فوتبال را نمی دانند، ثبت کرد.

محمدرضا تقی خانی

مجله اخبار فوتبال داخلی