زوج شجاع و کنعانی به همین دلیل باید بازی کنند

خطرات کارلوس کی روش در دفاع اصلا جواب نداد. ترکیب های او نه تیم ملی فوتبال ایران، بلکه تیم ملی فوتبال انگلیس را شگفت زده کرد و درس خوبی برای همه مربیان بود. تغییرات ناگهانی در خط دفاعی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. حتی اگر بازیکنانی که تغییر خواهند کرد کوله باری از تجربه و نام باشند. هماهنگی بین بازیکنان در همه خطوط حتی در سطح تیم ملی مهم است و نمی توان چنین تغییراتی را به یکباره انجام داد. به خوبی می دانیم که برخی از ملی پوشان به خصوص در خط دفاعی، چه در بازی های رسمی و چه در بازی های دوستانه با هم بازی نکرده بودند و به همین دلیل می توان گفت خوش بینی ها کارلوس کی روش را مجبور به انجام این هماهنگی کرد.

اما در بررسی های عملکرد تیم ملی به نکته جالبی برمی خوریم. سعید یونسی، سرمربی تیم الشحانیه ایران گفت: بهترین تصمیم برای قلب خط دفاعی تیم ملی استفاده از زوج محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده است. نه تنها به این دلیل که در تیم ملی بازی های زیادی را با هم انجام دادند و از طرفی در قطر با هم بازی می کنند. چرا که این دو به بازی در شرایط آب و هوایی دوحه و ورزشگاه های این شهر عادت کرده اند و در فاز دفاعی بهتر می توانند به تیم ملی کمک کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از دلایل موفقیت تیم ملی عربستان در دیدار مقابل آرژانتین این بود که تیم ملی عربستان جو بازی را در شرایط آب و هوایی دوحه و ورزشگاه های این شهر و کارلوس شناخت. کی روش از دو بازیکن در قلب خط دفاعی استفاده کنید، زیرا این دو در مقدماتی جام جهانی و حتی در بازی های دوستانه تیم ملی قبل از جام جهانی عملکرد خوبی در خط دفاعی داشته اند.

به نظر می رسد این نکته ظریف، معتبر و مهمی است. با این حال تصمیم گیرنده در مورد ترکیب تیم ملی کارلوس کی روش است و ترکیب او در دیدار مقابل ولز قابل احترام خواهد بود اما آنچه مسلم است ایده های طراحی شده برای بازی با انگلیس کمکی به تیم ملی نکرده است. و بالعکس، نتیجه بد برای تیم ملی و بازی با ولز فرصتی برای جبران اشتباهات کارلوس کی روش و تک تک بازیکنان تیم ملی است.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1855044
دسامبر 02, 1401 در 09:41 |
1.1 هزار |

0نقطه نظر

شاخص قابل توجه یک سرمربی

این کارلوس است که به عنوان سرمربی در ترکیب تیم ملی تصمیم می گیرد و بدون شک تصمیمات او قابل احترام است.

زوج شجاع و کنعانی به همین دلیل باید بازی کنند

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در سایه این انتقاد به راحتی می توان به این نکته اشاره کرد که ترکیبی که این مربی در بازی با انگلیس ترتیب داده اصلا خوب نبوده و نتیجه آن باخت 6 بر 2 بوده است. سوال این است که اگر ترکیب تیم ملی در بازی با انگلیس سازماندهی شده و منطقی تر بود، آیا تیم ملی نتیجه بهتری می گرفت؟ به این سوال بهتر است اینگونه پاسخ داده شود؛ اگر ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس بی نقص بود و مشکلی پیش نمی آمد نتیجه یاد شده کسب نمی شد.