ساپینتو، مردی که در تمام جنگ ها پیروز شد

همه چیز برای استقلال تا تعطیلات جام جهانی خوب پیش رفت. قهرمانی در سوپرجام با گل امیرارسلان مطهری پایانی عالی برای آبی ها قبل از جام جهانی بود. با گلزنی مهاجمی که در ابتدای فصل در لیست فروش قرار داشت و در نهایت به اصرار او و از آنجایی که حاضر به فسخ قرارداد با آبی ها نشد، مجبور به بازگشت به اردوی این تیم شد. مهاجمی که قرار نبود در این فصل در آبی پوشان بازی کند.

1798901

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، استقلال پس از 9 سال با فرهاد مجیدی و در یک فصل بدون باخت با 3 دفاع قهرمان لیگ برتر شد و ریکاردو ساپینتو نیز فصل را به همین ترتیب مقابل سپاهان آغاز کرد. شروع ناامیدکننده به دلیل باخت مقابل سپاهان. نیمه اول بازی با ملوان به همین شکل چیزی نصیب استقلال نشد و آبی ها با نتیجه یک بر صفر به رختکن رفتند. اینجا بود که ریکاردو ساپینتو تصمیم گرفت شیوه بازی استقلال را تغییر دهد. 3-3-4. فوتبال هجومی و رو به جلو. اینجا بود که سرمربی پرتغالی سبک ایده آل خود را در استقلال پیدا کرد. تیم او در نیمه دوم بازی مقابل ملوان 3 گل به ثمر رساند. روزبه چشمی به عنوان تنها هافبک دفاعی، جلوی خط دفاعی و همچنین عقب را پوشش می داد و به هر دو هافبک حاضر اجازه می داد به راحتی وارد خط حمله شوند…

مردم عاشق فوتبال هجومی هستند. مردم هیجان ریکاردو ساپینتو را دوست دارند و به بهانه استقلال رگ هایش متورم می شود و اگر جام های بیشتری را برای آبی ها به ارمغان بیاورد، هواداران استقلال برای سرمربی پرتغالی هیجان بیشتری خواهند داشت. مربی ای که به نظر می رسد یاد گرفته پس از محرومیت های پیاپی در کنار زمین رفتار کند تا از محرومیت ها و تخلفات بعدی جلوگیری کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

شاید اگر تغییرات مدیریتی در باشگاه رخ نمی داد، شاید اگر پرداخت ها در باشگاه منظم بود، شاید اگر مصدومیت های متوالی وجود نداشت، شاید خطاهای داوری وجود نداشت، شاید اگر محرومیت های پی در پی ریکاردو ساپینتو و. .. استقلال امروز رهبر می شد اما با تمام این امکانات استقلال شانس قهرمانی در سوپرجام لیگ برتر و جام حذفی را دارد. سبک بازی ریکاردو ساپینتو از استقلال تیم خوبی کرد.

1831790

دور برگشت هم با باخت مقابل سپاهان آغاز شد اما بعد از آن بازی همان طور که ریکاردو ساپینتو قول داده بود، دگرگونی استقلال آغاز شد. استقلالی ها این بار موقعیت های خوبی خلق کردند و به گل رسیدند. 18 گل در 8 بازی دور دوم یعنی میانگین گل آبی ها در دور دوم و در هر بازی 2.25 است. استقلال پس از قهرمانی در سوپرجام، حالا مدعی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی است. او در مرحله پلی آف با تساوی خوبی روبرو شد و در لیگ برتر فاصله او با 7 هفته مانده به پایان 3 امتیاز است.

1830615

تعطیلات به قیمت استقلال تمام شد. شاید به این دلیل که آبی ها در آن زمان تمرین خاصی نداشتند. در بازگشت شاگردان کارآمد و کلیدی ریکاردو ساپینتو یکی یکی مصدوم شدند. از عارف غلامی گرفته تا سیدحسین حسینی، مهدی مهدی پور، محمدحسین مرادمند، آرش رضوند و… کار تا جایی پیش رفت که استقلال 8 امتیاز از لیدر عقب افتاد و حتی زمزمه اخراج ریکاردو ساپینتو به گوش می رسید. استقلال در دور اول توانست موقعیت تیمی خوبی ایجاد کند. طبق سایت های بررسی، آنها حتی بهترین تیم در ایجاد موقعیت ها بودند، اما مشکل این بود که آنها تیم خوبی در استفاده از موقعیت ها نبودند. فسخ قرارداد سیاوش یزدانی باعث شد تا استقلالی ها یک بازیکن هجومی به ترکیب اضافه کنند و حتی با ریکاردو آلوز تراکتور هم صحبت هایی شد اما ریکاردو ساپینتو در نهایت ترجیح داد به جای جذب بازیکن جدید، تیمش را بهبود ببخشد.

ریکاردو ساپینتو به سبک فرهاد مجیدی فصل را در استقلال آغاز کرد و هر مربی دیگری جای او بود، چاره دیگری نداشت.

ساپینتو، مردی که در تمام جنگ ها پیروز شد

بازی های چشم نواز استقلال نسبت به فصل گذشته که با پاس های زیاد، شوت های زیاد، پاس گل های بی شمار و غیره همراه شد، باعث محبوبیت ریکاردو ساپینتو در سکوها شده است. مربی ای که به خاطر شور و هیجان این فصل مسابقات زیادی را از روی سکوها و از بین مردم دنبال کرده است! البته محبوبیت ریکاردو ساپینتو در بین هواداران استقلال دلایل دیگری نیز دارد. او برخلاف استراماچونی با دیدن مشکلات مالی اردوی تیم را ترک نکرد. او هفته های متوالی است که جایزه پیروزی استقلال را دریافت نکرده و باشگاه در پرداخت درصد قراردادش عقب مانده است اما او سکوت کرده و به کارش با استقلال ادامه می دهد تا جام های بیشتر را به مخاطبان تقدیم کند. وقتی ریکاردو ساپینتو دید می‌تواند با این تیم برای قهرمانی بجنگد، از اضافه کردن بازیکن خارجی به تیم خودداری کرد و گفت: اگر بخواهم بازیکن خارجی جذب کنم، باید یکی از بازیکنان خوب فعلی‌ام را ترک کنم. دور از انصاف است.” مهمتر از آن، در پایان هر مسابقه، او اشتیاق خود را برای یک بازی خوب استقلال و پیروزی با مردم به اشتراک می گذارد. همه اینها به کنار؛ ریکاردو ساپینتو روابط دوستانه خوبی با شاگردانش دارد. علاوه بر نظم و ترتیب و با نظم و انضباط، آنقدر با شاگردانش صمیمی است که همگی به یک سمت می روند و با هم مشکل پیدا می کنند، اتفاق نظر آنها پس از تصمیم باشگاه استقلال در مورد عارف غلامی دوباره دیده شد.


سرویس خبر شماره: 1897012
آوریل 02, 1402 در 02:29 ب.ظ
1.5 هزار |

0نقطه نظر

بزرگترین شور لیگ برتر ایران