ساپینتو: با ترک استقلال به هر دوی ما لطف کن!

* یزدانی باید به تیم شاد برود
این اولین نکته در مورد یزدانی بود، اما نکته دوم این است که برای آینده او بهتر است به تیمی شاد برود. فضا را می خواهیم تا لیستمان را خالی کنیم و به استقلال کمک کنیم. الان از تیمی که دارم خیلی خوشحال و راضی هستم. من تیمم را دوست دارم، اما مانند سایر مربیان، وقتی بتوانم ارزشی برای تیم ایجاد کنم، انجام آن را دوست دارم.

1795051

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ریکاردو ساپینتو پس از بازی با سپاهان تصمیم گرفت سیاوش یزدانی را از تیمش کنار بگذارد. مدافع جنجالی استقلال که در لحظات جانسوز آن بازی از روی نقطه پنالتی خطا شد، از ترکیب خارج شد و سرمربی پرتغالی آبی ها امروز اعلام کرد که قصد ندارد دوباره از این بازیکن استفاده کند.


سرویس خبر شماره: 1866759
05 فوریه 1401 ساعت 19:28 |
163.8K امتیاز خبر|

61نقطه نظر

سرمربی استقلال و اعلام علنی دلایل ناراحتی خود از یزدانی

ساپینتو اعلام کرد یزدانی در لیست مازاد قرار دارد و این بازیکن تمایلی به جدایی ندارد. سیاوش به مدیران استقلال گفته بود در این تیم می ماند و تمایلی به جدایی ندارد. اما سرمربی پرتغالی آبی ها در نشست خبری قبل از بازی با ملوان تمامی پل های بازگشت مدافع تیمش را خراب کرد.

* اعتمادم از او سلب شد
اعتماد به نفسم از او سلب شد، وقتی اعتماد مربی را از بازیکنی می گیری… به او هم گفتم. در عین حال می خواستیم فضا را برای جذب بازیکنان جدید ایجاد کنیم. اگر از لیست خارج شود فضا برای جذب بازیکن باز می شود. ما فقط 24 ساعت فرصت داریم تا این کار را انجام دهیم.

* یزدانی مشکلاتی ایجاد می کند و کمکی به انصراف تیم نمی کند
از مدیرعامل شنیدم یزدانی دارد مشکل ایجاد می کند و کمکی به تیم برای فسخ قرارداد نمی کند. او به ما اجازه استفاده از این فضا را نمی دهد. البته آمانوف راضی نیست و او هم می خواهد بازی کند، من هم قبول دارم. او همچنین به من گفت که دوست دارد بازی کند و قبول دارم که می خواهد بازی کند اما باید یاد بگیرد و پیشرفت کند، برای او بهترین ها را آرزو می کنم اما پرونده این بازیکن هنوز در باشگاه تمام نشده است. امیدوارم این فضا برای ما ایجاد شود تا بازیکن بیاوریم.

* بحث من فقط درباره یزدانی و امانوف است
این دو نفر (یزدانی و امانوف) بازیکنانی هستند که با باشگاه صحبت کردم و می خواهم آنها را ترک کنند. تا الان فقط در مورد این دو بازیکن صحبت کردم. بازیکن دیگری هم بود که می خواست به صورت قرضی برود اما رفتن او فضایی برای ما ایجاد نمی کند.

* حتی بازوبند کاپیتانی را به یزدانی دادم
وقتی بازیکنی در آن پست دارم نمی‌توانم بازیکن دیگری را از پست دیگری بیاورم و او را در دفاع میانی قرار دهم. به همین دلیل تصمیم گرفتم دوباره به یزدانی فرصت بدهم و حتی کاپیتانی را به او دادم. ارسلان مطهری را هم کاپیتان داشتم. مهدی قائدی و سجاد شهباززاده بازی را از ابتدا شروع نکردند اما در شرایطی که مطهری می توانست کاپیتان شود تصمیم گرفتم کاپیتانی را به یزدانی بدهم. در کل از این بازیکن راضی نبودم و وقتی اعتمادم به بازیکنی از دست می رود این را به او می گویم.

* بازی با سپاهان آخرین فرصت یزدانی بود
شاید دیدار با سپاهان آخرین فرصت او برای بازی بود. ما انتخاب های زیادی برای این پست نداشتیم. عارف غلامی بیرون بود. روزبه چشمی و امید هم می توانستند در این منطقه بازی کنند اما در پست هافبک بازی می کنند. یزدانی تجربه داشت و از من فرصت خواست. مقابل تراکتور خیلی از او راضی نبودم، اما با وجود این و مسائل دیگر، سیاوش به من گفت که شایسته آن هستم، به من زمان زیادی بده.

1795049

ساپینتو صراحتا اعلام کرد که دیگر نیازی به یزدانی ندارد و از این بازیکن خواست تا از استقلال جدا شود تا فضا برای جذب بازیکن جدید باز شود.

ساپینتو: با ترک استقلال به هر دوی ما لطف کن!

* به یزدانی خیلی وقت دادم
آیا نام سیاوش یزدانی در لیست شروع است؟ من به او فرصت های زیادی دادم. نام او (در فهرست اضافه) به دلیل خطای پنالتی نبود، بلکه به دلیل خطاهای متوالی بود. بیشتر آنها از ضربات آزاد بودند. تیم های حریف به راحتی می توانستند گل بزنند. من از او انتظار بیشتری داشتم زیرا به او فرصت های بیشتری دادم. به بازیکن باتجربه ای مثل سیاوش یزدانی وقت بیشتری دادم چون از من خواست به او اعتماد به نفس بیشتری بدهم. او را کاپیتان تیم هم کردم که باید به من کمک کند بهتر از این باشم.

ساپینتو در پاسخ به سوالات مختلف خبرنگاران در مورد این بازیکن گفت:

1795050

زمانی که سرمربی پرتغالی استقلال برای دیدار با ناصر حجازی دریانورد آتش نشانی در نشست خبری حاضر شد، می دانست که بیشتر این کنفرانس به سوالات درباره یزدانی اختصاص دارد.

* گاهی باید چیزی را از دست داد
فردا اگر یزدانی را بگذارم می گویند چرا روزبه چشمی را در ترکیب نگذاشتی؟ می گویند دفاع وسط داشتی و می توانستی از آن استفاده کنی! زمانی که او از نظر بدنی ریکاوری کرد، می توانیم به او فرصت دهیم تا ببیند چگونه می تواند به تیم کمک کند. گاهی برای به دست آوردن چیزی باید چیزی را از دست داد.



مجله اخبار فوتبال داخلی