ساپینتو برای استقلال کوچک است. این مربی برای تیم های معمولی مفید است نه تیم ما / 100 یاردی شروع می کند تا به داور دربی نزدیک شود; رفتی فحش دادی یا…

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره حمله ساپینتو به داوران اواخر بازی توضیح داد: وقتی شنیدم ساپینتو گفت، رفتم به آنها بگویم از قضاوت شما ناراضی هستم، خندیدم! هر که از 100 متر شروع کند تا به داوران برسد، یا فحش می دهد یا تشکر. دوست دارم بگه من رفتم تشکر کنم! زیرا در این صورت سخنان او اعتبار بیشتری خواهد داشت. این فرد قابل تغییر نیست و ثابت کرده که خلق و خوی آرامی ندارد.

ساپینتو برای استقلال کوچک است.  این مربی برای تیم های معمولی مفید است نه تیم ما / 100 یاردی شروع می کند تا به داور دربی نزدیک شود;  رفتی فحش دادی یا...

وی افزود: زمانی که سپاهان با ملوان به تساوی رسید تقریباً مشخص بود که همه چیز به سود پرسپولیس پیش می رود. حالا اگر ساپینتو در این شرایط محروم شود، استقلال هم در کنار زمین وزن قابل توجهی کم می کند و در سه بازی اخیر دچار مشکل می شود. همه اینها می تواند فرصتی برای قهرمانی پرسپولیس باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: حضور پیمان بابایی در چنین فوتبال سنگینی که تجربه کمی هم در بازی های همیشگی تیم استقلال نداشت، به تنهایی روحیه پرسپولیسی ها را بالا برد و انگیزه خطوط حمله استقلال را کم کرد. این بازیکن هر چقدر هم خوب باشد از ابتدا نباید در ترکیب استقلال قرار می گرفت اما ارسلان مطهری با سابقه گلزنی اش مقابل پرسپولیس و انگیزه هایش می توانست خط دفاعی استقلال را دچار مشکل کند.پرسپولیس حداقل برای 60 دقیقه یا حتی گل زد.

وی افزود: برای کنترل این رفتارهای هیجانی افراطی کلاس هایی برگزار می شود که می تواند از نظر روانی به بیرانوند کمک کند. به دروازه بان اول تیم ملی کشورمان پیشنهاد می کنم با توجه به اینکه جام ملت های آسیا در راه است بهتر است برای مدتی در این دوره ها حضور داشته باشد تا بتواند روحیات زیادی را تحمل کند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

ملی پوش سابق ایران و گلزن جام جهانی 1978 که سابقه مدیریت در آکادمی های فوتبال خارجی را نیز دارد، درباره رفتار بیرانوند در پایان بازی دربی گفت: بهتر است دروازه بان اصلی تیم ملی مراقب رفتار او باشد.

وی افزود: زمانی که ترکیب اولیه اعلام شد و ارسلان مطهری در بین بازیکنان نبود، مشخص شد که ساپینتو باز هم اشتباه کرده است که نشان می دهد این مربی مربی بزرگی نیست و برای تیمی به این بزرگی خوب نیست. به عنوان استقلال

روشن گفت: این مربی باید جریمه شود. دست او نیست! یک بار رایکوف که فرهنگ دست دادن در پایان مسابقه را در ایران معرفی کرد، گفت: وقتی تیمت می برد یا می بازد باید رفتار خاصی داشته باشی، باید به حریف خسته نباشی بگو. فردی که پس از باخت چنین رفتارهایی از خود نشان می دهد، طبیعی نیست.

روشن با اشاره به تصمیمات ساپینتو در خصوص ترکیب چینی تیمش گفت: ساپینتو قبلا گفته بود که اعتقادی به ترکیب ثابت ندارم. این یک اشتباه محض در کار سرمربی است. وقتی تیم شما برنده می شود، باید کمترین تغییرات را در آن ایجاد کنید، که نشان می دهد ساپینتو برای تیم های کوچک مفید است. تیم هایی که هر دو یا سه بازی با یک برد هیجان زده می شوند و در نهایت سقوط نمی کنند.

حسن روشن کاپیتان سابق استقلال در گفتگو با خبرروزی درباره دربی برگشت استقلال و پرسپولیس گفت: متاسفانه عوامل اصلی تیم و افراد تاثیرگذار در این بازی ضعیف عمل کردند. چرا این همه فشار باید روی مهدی قائدی باشد و همه از او انتظار داشته باشند! در چنین دیدارهای فشرده فشار باید به طور مساوی بین بازیکنان تقسیم شود.