ستاره سابق آبی ها شکایت کرد. مرد باشیم و از پرسپولیس تعریف کنیم/ پیراهن استقلال برای خیلی ها بزرگ است/ غلامپور، طاهری و حیدری دوستان خوب من هستند اما…

من چیزی از ساپینتو ندیدم

من طرفدار حفظ ساپینتو نیستم

وی ادامه داد: حسینی از نظر روحی و جسمی خود را برای بازی آماده نکرده بود و تفاوت ها در این گونه بازی ها مشهود است. دروازه بان پرسپولیس عالی کار کرد اما دروازه بان ما درخشش همیشگی اش را نداشت. وقتی صحبت های همسر حسینی را دیدم خیلی ناراحت شدم. ما نباید فقط امروز را ببینیم.

وی در خصوص انتقاد برخی از افراد به نیمکت استقلال خاطرنشان کرد: من هم با نیمکت استقلال مخالفم. من سال هاست که می بینم نیمکت این تیم مشکل دارد. شخصیت ها نیمکت تیم را مشخص می کنند. به جز ساپینتو که سرمربی بود، دوستان خوبم مثل بهزاد غلامپور، بیژن طاهری و خسرو حیدری هستند که گرانقدر هستند اما در سطح این تیم نیستند. من چیزی از آنها ندیدم و برایم ناراحت کننده بود. کمک مربی باید به سرمربی کمک کند. هیچ کمکی از آنها دریافت نکردم. ساپینتو یک خارجی است و از فرهنگ دیگری می آید و باید از او مراقبت شود. وقتی بزرگتر وجود ندارد، بازیکن به حساب نمی آید.

دروازه بان سابق استقلال یادآور شد: قبل از فینال جام حذفی گفتم قهرمان واقعی از دل این جام بیرون می آید و پرسپولیس قهرمان شد. باید از پرسپولیس به عنوان قهرمان یاد کرد و ستایش کرد. خیلی زشت است که سرمربی ما به تیم حریف تبریک نگفت. ما باید روحیه جوانمردی داشته باشیم. می دانم هواداران استقلال ناراحت هستند و حق هم دارند. من با هواداران زندگی کردم و می دانم که در قلب آنها چه جایگاهی دارم و آنها در کنار من چه جایگاهی دارند. آنقدر به خاطر استقلال ناراحت بودم که محدودیت نداشت.

دروازه بان سابق استقلال در خصوص ناکامی آبی ها در مرحله حذفی گفت: نباید این نکته را نادیده گرفت که پرسپولیس بهتر بازی کرد. استقلال در نیمه اول عالی بود اما توپ هایش گل نشد و بیرانوند با واکنش های خود مانع از گلزنی استقلال شد. در نیمه دوم بازیکنان استقلال همچنان عصبی به بازی خود ادامه دادند اما در آخرین لحظات گل تساوی را به ثمر رساندند. هیچ کس نمی تواند بفهمد بازیکنان برای گلزنی در ثانیه های پایانی دربی چقدر تحت فشار آدرنالین و اسید لاکتیک هستند. من این شرایط را می‌دانم و به بازیکنان استقلال می‌گویم خود را خسته نکنید، اما سرنوشت آنها قهرمانی نبود. ما باید مرد باشیم و مردانه به پرسپولیس تبریک بگوییم. ما باید در سال های آینده به تلاش هایمان بیشتر پاداش دهیم.

در این اتصال:



سرویس داخلی اخبار فوتبال

دروازه بان سابق استقلال درباره اینکه اکثر بازی ها به خاطر مشکلات مالی مورد انتقاد بازیکنان قرار می گیرد، گفت: اگر بازیکنان بدون دستمزد کار می کردند، شاهکار می کردند. پیراهن استقلال برای خیلی ها خیلی بزرگ است، اما من نمی توانم بازیکنانی را فقط به دلایل مالی قبول کنم که بازی کنند. من خودم در استقلال بازی می‌کردم و وقتی به چنین تیمی می‌روی، آبروی تو بیشتر از پول و شهرت می‌شود. نمی خواهم مقایسه کنم اما نسبت به سال های گذشته کیفیت فوتبال ایران پایین آمده است. خیلی از بازیکنان حتی لیاقت پوشیدن لباس تیم اول را ندارند اما در سطح اول بازی می کنند که این به دلیل عدم استفاده از آکادمی و عدم توجه به تیم های پایه است. یکی از ارکان مجوز AFC داشتن آکادمی پویا و فعال است، آیا آن را داشته ایم؟ من یک بار از کارگردانی شنیدم که آکادمی خودش درآمد دارد. آیا چنین اتفاقی خواهد افتاد؟ اخیراً بازرس ویژه آکادمی دستور اجرایی داده که نمی دانم از کجا آمده است.

خیلی زشت است که سرمربی ما به پرسپولیس تبریک نگفت

وی افزود: به مدعیان مدیرعاملی استقلال اعلام می کنم از وضعیت باشگاه مطلع باشند و بعدا بیایند. اگر برنامه ای دارید، روی آن کار کنید. مطمئن شوید که طرفداران باهوش تفاوت ها را می بینند و متوجه می شوند که چه کسی کار می کند. از زمانی که واعظ آشتیانی مدیرعامل استقلال بود و او رفت، مدیر دیگری ندیدم که به فکر این باشگاه باشد. حتی آنهایی که ادعای استقلال داشتند و مدرسه داشتند هم به فکر پیوستن به باشگاه بودند!

برومند با اشاره به وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال گفت: اینکه می شنویم اسپانسر به تعهدات خود عمل نمی کند جای بسی تاسف دارد. استراماچونی سالهاست که رفته است و ما به او بدهکار هستیم و شرم آور است که به او در جای دیگری پول بدهیم. به خاطر این اتفاقات ما را از آسیا اخراج کردند. حالا هر مدیر عاملی می آید تا بهانه بدهی های گذشته را رها کند. آقایانی که دنبال مدیرعامل هستند بدانند که استقلال این شرایط را دارد و اگر می توانند یا علی (ع) وگرنه نیایند. از صندلی مدیریتی استقلال به عنوان سکوی پرتاب و عشق به شهرت استفاده نکنید. اگر واقعا لیاقت آمدن به باشگاه بزرگ و پرطرفدار استقلال را دارید بیایید و اگر نشدید نیایید. دنبال کیف خیاطی برای خودت نباش. همه به استفاده از شهرت یا پول در استقلال فکر می کنند. خیلی بد و غم انگیز است.

بعد از واعظ آشتیانی مدیری ندیدم که به استقلال فکر کند

برومند درباره اینکه آیا ساپینتو با ماندن در استقلال موافق است یا خیر، گفت: به هیچ وجه. قبلا هم گفته بودم انتخاب مربی خارجی برای فوتبال ایران چه ملی چه باشگاهی را دوست ندارم. تیم های پایه ایرانی می توانند مربیان خارجی ممتازی داشته باشند. من چندین بار گفته ام که هرکسی می تواند در استقلال و پرسپولیس مربیگری کند، اما سرمربی باید کاریزما داشته باشد و بازیکنان به او تکیه کنند.

پیراهن استقلال برای خیلی ها خیلی گشاد است

پرویز برومند درباره انتقادها از عملکرد سید حسین حسینی پس از باخت 2 بر یک استقلال مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی اظهار داشت: غافل نباشیم و فراموش نکنیم که حسینی روزها ناجی تیم بود. به سال گذشته برگردیم، استقلال کمترین گل را زد و این تیم بدون باخت قهرمان لیگ شد. بعد از دربی عده ای به حسینی حمله کردند و قبول دارم که ناراحت هستند اما دلیل نمی شود که اینطور به او حمله کنیم. حسینی خانواده دارد و سعی می کرد بهترین عملکرد را داشته باشد اما دربی روز او نبود.

برومند در خصوص عملکرد ریکاردو ساپینتو در استقلال خاطرنشان کرد: الان نمی دانیم ساپینتو می ماند یا می رود. من هیچ کار فنی از او ندیده ام. وقتی ساپینتو با لباس آمد، گفتم آن شخص با شخصیت جنتلمنی خود تبدیل به یک قهرمان شده است. در دلم گفتم او روحیه قهرمانی را به بازیکنان و هواداران تزریق کرد اما به مرور زمان برعکس شد. خیلی ناراحت شدم که چنین فردی به استقلال آمد و رفتاری انجام داد که قابل قبول نبود. لازم نیست همه چیز را فدای فوتبال کنید. ما باید جایگاه خود را بشناسیم و شخصیت خود را حفظ کنیم. در اوج خستگی بازیکنان، چنین حرکاتی توسط ساپینتو باعث از دست دادن قافیه آنها شد. صحبت های ساپینتو قبل از دربی درباره بیرانوند اشتباه بود. بعید بود که یک مربی حرفه ای بخواهد اینطور صحبت کند. او تحت تاثیر هیجان بازی قرار گرفت.

ستاد ایرانی ساپینتو در سطح استقلال نبود

مرد باشیم و به پرسپولیس تبریک بگوییم

هر سرمربی استقلالی به دنبال افتخار است