سرایت بازیکنانی که به تیم ملی نمی دهند، امید به جوانان

در حالی که این اردو آخرین اردوی تیم جوانان ایران برای حضور در دیدارهای پایانی جام ملت‌های تاشکند است، انتظار می‌رود که صمد مرفاوی برخلاف میل درونی ترکیب، بازیکنان غایب را نشانه بگیرد و این باعث شود تا آنها بازی های جام ملت های آسیا را از دست بدهد و حتی جام جهانی را هم این بازیکنان ببرند. در حالی که تجربه این دو تورنمنت به درد بازیکنان جوان باشگاهی ملی می خورد و حتی می تواند آنها را به تیم های اروپایی معرفی کند و برای باشگاه ها درآمد کسب کند. جام جهانی زیر 20 سال مهم ترین تورنمنت بعد از جام جهانی زیر نظر فیفا است و ستارگان فوتبال از تمامی کشورها در این مسابقات شرکت می کنند که جذب باشگاه های معروف دنیا می شوند. مهمتر از آن، صعود تیم جوانان ایران به جام جهانی می تواند نسل آینده فوتبال ایران را بسازد.

1798454

جام ملت های آسیا با حضور 16 تیم در تاشکند برگزار می شود. ایران در مرحله گروهی باید با استرالیا، قطر و ویتنام رقابت کند. ایران در صورت خروج از این گروه به عنوان تیم اول یا دوم و در صورت پیروزی در اولین بازی پلی آف، به عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال آسیا جواز حضور در جام جهانی جوانان را کسب خواهد کرد. جام جهانی جوانان در سال 2023 با حضور 24 تیم در اندونزی برگزار می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1868598
16 فوریه 1401 ساعت 08:42
329 امتیاز خبر

0نقطه نظر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، صمد مرفاوی سرمربی تیم جوانان برای آخرین اردوی تیم جوانان که از 14 بهمن لغایت 13 اسفندماه برگزار می شود 30 بازیکن فراخوان و در نهایت 23 بازیکن برای تیم او اعلام کرد. سفر به تاشکند و شرکت در فینال جام ملت ها و انتخابی جام جهانی را انتخاب خواهد کرد. اما آغاز تمرینات این تیم همانطور که در عکس ها مشخص است با حضور کمتر از 30 بازیکن آغاز شد.

برگزار نشدن جام ملت های آسیا جوانان در روزهای فیفا نکته ای است که نه فدراسیون فوتبال و نه صمد مرفاوی تقصیر آن نیست و در چنین شرایطی سرمربی تیم ملی جوانان انتظار همکاری از باشگاه ها را دارد. هر سرمربی دیگری از لیگ برتر برای تیم جوانان انتخاب می شد، بدون شک انتظار داشت در این شرایط حساس و زمانی که جوانان باید با 15 تیم دیگر برای صعود به جام جهانی رقابت کنند، درک شود. توسط همکاران و با دست خالی آماده شده است.جلسه با رقبا نباید مورد بحث قرار گیرد.

بازیکن ندادن به تیم ملی از تیم امید به تیم جوانان منتقل شد و از عکس ها مشخص است که اردوی تیم جوانان با بازیکنان کمتری نسبت به دعوت شدگان آغاز شده است.

سرایت بازیکنانی که به تیم ملی نمی دهند، امید به جوانان