سرمربی اصلی حریف ایران از علی دایی تا اولونگا!

او بیش از 400 روز روی نیمکت تیم ملی آن کشور نشست تا اینکه با پیشنهاد کنیا برای تمرین به چهارمین قاره مختلف جهان سفر کرد و مدیریت این تیم را پذیرفت.

بازگشت انگین فیرات به ورزشگاه آزادی خاطرات شیرین و تلخ بسیاری را در ذهن تداعی خواهد کرد.

سرمربی اصلی حریف ایران از علی دایی تا اولونگا!


سرویس خبر شماره: 1897650
07 آوریل 1402 ساعت 03:00
449

0نقطه نظر

نام من موتور است

پس از این موضوع فیرات نزدیک به دو سال از فوتبال دور بود تا اینکه تیم گسترش فولاد تبریز این چهره را به مدت سه ماه به ایران آورد.

1835873
فیرات در سایپا مقابل همکار ملی پوش خود مقابل پرسپولیس علی دایی در لیگ سیزدهم روی نیمکت نشست.

فیرات پس از جدایی از گسترش نزدیک به دو سال از فوتبال دور بود و بار دیگر بازار فوتبال ایران این سرمربی را در بورس اخراج کرد و این بار هدایت سایپا را برعهده گرفت و در سیزدهم روی نیمکت این تیم نشست. لیگ.

انجین فیرات، سرمربی تیم ملی ترکیه از کنیا که با این تیم به ایران بازگشت، نامی آشنا برای پیروان فوتبال ایران در نیمه دوم دهه 80 و ابتدای دهه 90 است.

1835871
شروع کار فیرات در ایران با قبول مدیریت سایپا بود که مصادف با آخرین فصل بازیگری علی دایی بود.

پس از این مرحله، دوران سرمربیگری فیرات به پایان رسید و وی به مدت چهار سال به عنوان دستیار ورزشی در کارابوک اسپور ترکیه، شهر دالاس آمریکا و والازنیا در آلبانی فعالیت کرد تا اینکه در سال 2019 هدایت تیم ملی مولداوی را برعهده گرفت.

1835872

فیرات که به عنوان مربی به سایپا آمده بود خیلی زود از این تیم جدا شد. اما سال بعد به فوتبال ایران بازگشت و این بار به عنوان دستیار در کنار علی دایی روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشست.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دومین بازی دوستانه ایران مقابل کنیا در سال 1402 گروهی از فوتبالدوستان ایرانی را به یاد سال های نه چندان دور می اندازد.

حضور او در اردوهای تیم ملی باعث شد تا بازیکنان سپاهان حاضر در اردو به تمجید از محمدرضا ساکت مدیرعامل وقت سپاهان بپردازند تا اینکه مدیرعامل سپاهان خیلی سریع حضور این مربی ترک را روی نیمکت بزرگسالان سپاهان ترتیب داد. تیم به عنوان اولین عضو کادر فنی. .

1835874
فیرات که در سپاهان با مجید بصیرت همکاری می کرد، در نیمکت سایپا از بازیکن سابق سپاهان به عنوان دستیار نیمه دوم استفاده کرد.

بنابراین بازگشت این مربی به ایران پس از سال ها حضور در فوتبال کشورمان، شاید یکی از جذابیت های سه شنبه شب بازی ایران و کنیا باشد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

اما نتایج این سرمربی در سپاهان به مذاق سران آن باشگاه خوش نیامد و به همین دلیل از سمت خود برکنار شد.