سرمربی سپاهان پیام داد؛ این برای همیشه با من خواهد ماند. جامی قربانی کردند تا فریادشان بلند شود!



تیم سپاهان در ادامه روند ناکامی های این فصل خود در لیگ برتر، از هفته بیست و دوم در خانه صنعت نفت تیم قعرنشین جدول رده بندی لیگ دهم را شکست داد تا شانس کسب مدال طلا از دست رفت. تا اندازه زیادی.

خوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان با انتشار پیامی طولانی به شکست تیمش مقابل صنعت نفت واکنش نشان داد و نوشت: پارسال برای اولین بار طعم تبعیض را با هواداران سپاهان حس کردم که تیم رقیب ما هر دو بازی را انجام داد. همین تیم (پیکان) در ورزشگاه محلی با حضور هواداران به میدان رفت، در حالی که شکست مقابل همان تیم در کرج را پذیرفته بودیم، قهرمانی را با دو امتیاز از دست دادیم و تساوی برای تیم رقیب می تواند چیزی باشد که آنها را از قهرمانی باز داشت، در سال جدید فکر می‌کردیم برای مقابله با هر چالشی آماده هستیم، اما هر کاری که فکر می‌کنید مقابل سپاهان انجام شد تا ما را ضعیف و خسته کنند. وقایع این فصل برای همیشه در حافظه من حک خواهد شد.ما برای این که می خواهیم به مبارزه ادامه خواهیم داد، اما کار ما سخت تر و سخت تر از همیشه خواهد بود. ما اکنون یکی از سربازان خوب خود را از دست داده ایم اما او و دردهای او انگیزه بیشتری برای تلاش در مسابقات بعدی دارد. این پیام من به تیم و هواداران است: پیروزی تنها چیزی است که با آن می‌توانیم اعتراض خود را به گوش همه برسانیم، روشی که همیشه سپاهان در برخورد با نادیده گرفته شدن بوده است.

پس از پشت سر گذاشتن مشکلات باورنکردنی سال گذشته و تمرینات خوب در تعطیلات و حضور در حال و هوای شهر اصفهان که به لطف جریان رودخانه روح تازه ای به خود گرفت، فکر کردم در مسابقات باقی مانده به نتیجه برسیم. اهداف تعیین کنید توسط تیم و هوادارانم در تبریز نتیجه خوبی گرفتیم. و زمانی که برای دومین بازی خارج از خانه به آبادان رفتیم مطمئن بودیم که در یک فضای خوب نمایش خوبی خواهیم داشت. اما اتفاقات بازی تنها در یک نیمه، هیچ شکی برای بیننده باقی نمی گذارد که شاید اراده ای قوی با تلاش فرزندان ما مخالفت کرده باشد.

در زندگی مربیگری کمتر درگیر مسائل داوری بوده ام اما مسیر سختی که در این فصل با سپاهان طی کرده ایم همه باورهایم را متزلزل کرده است. دیروز یکی از بهترین و خاص ترین بازیکنانمان را با خطا از دست دادیم و بازیکن اشتباهی توپ را وارد دروازه ما کرد. شرایط عجیبی بود، محمد دانشگر مصدوم شد و گل خوردیم. در دقایقی که محمد از شدت درد روی برانکارد کنار زمین فریاد می زد، باید روی بازی تمرکز می کردیم، کار سختی بود. اما پسرها گل اول را زدند. او یک دست را به کرنر فرستاد، داور باید به پنالتی و اخراج رای می داد اما مثل سوت قبلی دو تصمیم آنی و در عین حال به ضرر سپاهان در نیمه دوم تیم ما تلاش های زیادی کرد. اما تیم خوب نفت و هواداران خوبش سه امتیاز را کسب کردند. من فردی خوشبین هستم و بسیار ناامید هستم، اما واقعاً ناامیدکننده بود که در آبادان برنده نشدم. تیم ما تلاش زیادی کرد و بازیکنان با تمام وجود جنگیدند، اما انگار زمین به سمت ما چرخیده بود. در نهایت بازی با ضربه پنالتی تیم امید به پایان رسید و سوت پایان بازی مثل خنجر بر من و تیم بود.

این روزها فوتبال جهان اتفاقات جالبی را به خود دیده است. دو روز پیش تیم فنر باغچه ترکیه تیم جوانان خود را در یکی از مهمترین دیدارهای سال به میدان فرستاد تا پیامی را به فوتبال ترکیه و جهان برساند. جامی را قربانی کردند تا فریادشان شنیده شود تا اعتراضشان به رای فدراسیون فوتبال ترکیه بعد از اتفاقات بازی ترابزون دیده شود. من تجربه سرمربیگری در مسابقات قهرمانی ترکیه را دارم و باور کنید اتخاذ چنین تصمیمی برای این باشگاه کار آسانی نیست. چگونه می توانیم بر این همه بی عدالتی غلبه کنیم و همچنان بایستیم؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال